Pagina 2 van 3

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 06 mei 2016 23:54
door Peter
Ik neem aan dat nu hooguit één circuit tussen Wateringen en Bleiswijk spanningsloos is. Deze fotoreportage laat wel duidelijk zien dat het echt de bretel is die het heeft begeven, of beter gezegd de houder waar de geleiders doorgeleidt worden. TenneT moet toch iets gemerkt hebben want het lijkt me dat dit een aardige knal heeft gegeven waarna het circuit automatisch afschakelt. Verder zijn het natuurlijk weer prachtige foto's!

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 07 mei 2016 10:26
door BaDu
Oef dit kan wel eens een flink probleem zijn voor TenneT.
De afgebroken bevestiging zit een de binnenzijde van de mast, dwz dicht tegen de andere mast.
Voor reparatie denk ik dat men niet alleen het defecte circuit afschakelt, maar waarschijnlijk ook het aanliggende circuit.
Dat zou betekenen dat de hele verbinding Wateringen Bleiswijk er uit moet.

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 07 mei 2016 10:27
door BaDu
voltron schreef:Deze foto's zijn genomen voor de ballonnen voor de webkaart. Hopelijk zijn ze bruikbaar. De foto's zijn in de richting Wateringen genomen.
.
Wow mooie aanvulling, dank daarvoor.

Is het mogelijk de mastnummers erbij te zetten, ik heb iig wat moeite de juiste mast met de foto's te matchen.

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 07 mei 2016 21:09
door voltron
BaDu schreef:
voltron schreef:Deze foto's zijn genomen voor de ballonnen voor de webkaart. Hopelijk zijn ze bruikbaar. De foto's zijn in de richting Wateringen genomen.
.
Wow mooie aanvulling, dank daarvoor.

Is het mogelijk de mastnummers erbij te zetten, ik heb iig wat moeite de juiste mast met de foto's te matchen.
Ik heb de mastnummers in het originele bericht toegevoegd. Officieel hebben ze als nummer "Mast nr. 2 P1 & P2, Mast nr 3 P1 & P2" enz. Alleen die concorde mast is 1 geheel.

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 16 apr 2017 21:16
door Tom
Misschien al een wat ouder topic, maar ik vraag me bij het zien van de foto's ineens af, waarom er geen retourstroomgeleiders op deze masten aanwezig is. Bij alle andere lijnen is dat wel het geval. Weet iemand daarvan de reden? Of is deze geleider weggelaten om meer doorrijhoogte te krijgen voor de diverse autowegen onder deze lijn?

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 17 apr 2017 11:52
door Johan
Tom,

Hier is het eerder besproken. http://www.hoogspanningsforum.com/viewt ... 20#p23370

Johan

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 17 apr 2017 19:24
door Tom
Ok, bedankt voor de reactie, ik denk dat ik de reden nu kan begrijpen.

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 06 feb 2018 21:14
door pdv_moto
de lijn lijn met wintracks, zichtbaar van Kethelplein richting Den Haag.
Regelmatig gereden, maar nu pas recent opgevallen dat er een paar rare (niet wintracks) masten tussenstaan.

Op het oog lijken twee (vakwerk)masten daar wat raar (scheef) te staan terwijl de wintracks er daar aan de A4 zo strak bij staan
(ik begrijp dat dat hier controversieel is en dat veel forumleden liever vakwerkmasten zien dan wintracks?)

Er staan daar dus "concordemasten" als eindmast.
Leuk om even te lezen.

En ik blijf kijken en zoeken.
Wist bv niet dat die mooie masten bij de Haringvlietbrug _maar_ 50kV lijntje waren, terwijl de vrij banaal uitziende masten over de N59 dan weer 150kV en 380kV zijn. Allemaal Donau masten (weet ik nu)

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 11 feb 2018 21:51
door michel
pdv_moto schreef:
06 feb 2018 21:14
de lijn lijn met wintracks, zichtbaar van Kethelplein richting Den Haag.
Regelmatig gereden, maar nu pas recent opgevallen dat er een paar rare (niet wintracks) masten tussenstaan.

Op het oog lijken twee (vakwerk)masten daar wat raar (scheef) te staan terwijl de wintracks er daar aan de A4 zo strak bij staan
(ik begrijp dat dat hier controversieel is en dat veel forumleden liever vakwerkmasten zien dan wintracks?)

Er staan daar dus "concordemasten" als eindmast.
Leuk om even te lezen.

En ik blijf kijken en zoeken.
Wist bv niet dat die mooie masten bij de Haringvlietbrug _maar_ 50kV lijntje waren, terwijl de vrij banaal uitziende masten over de N59 dan weer 150kV en 380kV zijn. Allemaal Donau masten (weet ik nu)
De Haringvlietcrossing is 144 meter hoog en behoort tot de 150kv-ready verbinding Klaaswaal-Middelharnis.En de lijnen over de N59 zijn de 150kv verbinding Geervliet-Europoort en de 380kv Crayestein-Simonshaven-Maasvlakte.De laatstgenoemde is met 66 kilometer en 185 masten de langste verbinding binnen Zuid-Holland.

Re: wintracks wateringen- delft zuid

Geplaatst: 12 feb 2018 21:35
door Mark
Ik denk dat je in de war bent met de N57, Michel ;).