380/220kV Meeden - Eemshaven.

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: 380/220kV Meeden - Eemshaven.

Bericht door Ruben » 14 mei 2016 18:02

Dat is ook een van de redenen dat die masten het hoofddoel worden voor mijn volgende reportage, route is al klaar, plekje verkennen is al bezig, alleen de datum wanneer het weer goed is!

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
TJ
middenspanning
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:25
Dichtstbijzijnde trafo: Vierverlaten

Re: 380/220kV Meeden - Eemshaven.

Bericht door TJ » 14 mei 2016 18:38

Van Vierverlaten tot aan pakweg Bedum kan ik desgewenst wat omgevingsinformatie verschaffen. Of ik ga zelf nog een keer wat plaatjes maken .

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: 380/220kV Meeden - Eemshaven.

Bericht door Ruben » 14 mei 2016 19:27

Ik probeer dan in één dag de gehele lijn van Vierverlaten tot Robbenplaat goed vast te leggen, voordat deze verdwijnt met de komst van de stokjes tussen Oudeschip en Robbenplaat. Hans, Tom, Frank en de knip hebben gezien op wat voor fiets ik het doe, en is tevens te zien in deze reportage van de Mammoetmasten.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
TJ
middenspanning
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:25
Dichtstbijzijnde trafo: Vierverlaten

Re: 380/220kV Meeden - Eemshaven.

Bericht door TJ » 22 mei 2016 12:42

In de lokale krantjes is er een tijdje terug wat nieuws geweest over de nieuw aan te leggen lijn, bijvoorbeeld hier. Volgens mij had ik die nog niet gedeeld. Middag-Humsterland is overigens zeker een mooi landschap, maar ik zie eerlijk gezegd niet waarom weidevogels nu zo'n last van hoogspanningsleidingen zouden moeten hebben. Ze staan nu ook al in het landschap en volgens mij gaat het prima . Een stukje verderop bij Wetsinge is men alleen niet zo blij met het nieuwe tracé. Wat ik me nu afvraag: hoe groot is de kans dat 380kV echt ondergronds gaat?

Plaats reactie