Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Tot zover de opnames van Mercator,maar ik ben er nog niet klaar mee.Wordt vervolgd.
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Die 70 kV-crossing is een bedreigde soort, en zal binnen enkele jaren afgebroken worden. Goed dat je ze nog hebt kunnen vastleggen!michel schreef:Naja ik heb eigenlijk nog een kleine verrassing;Ik heb een klein stukje de mooie 380kv(voorlopig)3-circuit verbinding Mercator-Lint gevolgd tot de indrukwekkende Schelde-Kruisingsmasten.Wauw.Ik vind deze masten wat weghebben van 'onze' mammoeten als ze 4-circuit uitgevoerd zijn.
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Graag gedaan.Maar ben daar nog lang niet klaar,ik wil namelijk ook Schelle gaan opzoeken.Shrek schreef:Die 70 kV-crossing is een bedreigde soort, en zal binnen enkele jaren afgebroken worden. Goed dat je ze nog hebt kunnen vastleggen!michel schreef:Naja ik heb eigenlijk nog een kleine verrassing;Ik heb een klein stukje de mooie 380kv(voorlopig)3-circuit verbinding Mercator-Lint gevolgd tot de indrukwekkende Schelde-Kruisingsmasten.Wauw.Ik vind deze masten wat weghebben van 'onze' mammoeten als ze 4-circuit uitgevoerd zijn.
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Hierbij een update van de aftakking Zandvliet-Rilland.
De beide nieuwe masten zijn inmiddels in bedrijf.
Hieronder wat opnames van zaterdag 9 juli jl.
De beide nieuwe masten zijn inmiddels in bedrijf.
Hieronder wat opnames van zaterdag 9 juli jl.
- Bijlagen
-
- Ook de nieuwe reuzenbok van de Zandvliet-Rilland aftak is vollop in bedrijf.
- Rilland,Zandvliet 190 (1533x2300).jpg (669.23 KiB) 5977 keer bekeken
-
- de nieuwe vlaggemast voor het 380kv circuit.
- Rilland,Zandvliet 179 (1533x2300).jpg (462.72 KiB) 5977 keer bekeken
-
- Rilland,Zandvliet 178 (2300x1533).jpg (852.41 KiB) 5977 keer bekeken
-
- De situatie bij Zandvliet,er komt een nieuwe eindmast.Waarschijnlijk is dat voor het 2e 380kv circuit naar Doel toe,die nu nog aan 1 kant op 150kv gedreven wordt.
- Rilland,Zandvliet 172 (2300x1533).jpg (436.79 KiB) 5977 keer bekeken
-
- Rilland,Zandvliet 159 (1533x2300).jpg (498.5 KiB) 5977 keer bekeken
-
- hij heeft alleen de naam mast 16A gekregen.Waarom dat zo is,is mij niet bekend.
- Rilland,Zandvliet 149 (2300x1533).jpg (818.9 KiB) 5977 keer bekeken
-
- alleen de uiterst rechter isolatorketting trek wat scheef,voor de rest is er topwerk afgeleverd.
- Rilland,Zandvliet 133 (1533x2300).jpg (812.91 KiB) 5977 keer bekeken
-
- Eindresultaat bij Zandvliet.Tegen mijn verwachtingen is valt het scheeftrekken van de isolatorkettingen heel erg mee.De overgang naar de mooie gespierde Belg is zeer geslaagd te noemen.
- Rilland,Zandvliet 127 (2300x1533).jpg (637.56 KiB) 5977 keer bekeken
-
- Rilland,Zandvliet 103 (2300x1533).jpg (751.52 KiB) 5977 keer bekeken
-
- mast 3,ook al geen kleintje
- Rilland,Zandvliet 098 (1533x2300).jpg (798.85 KiB) 5978 keer bekeken
-
- nog een keer de waanzinnig mooie S+21 mast 2.
- Rilland,Zandvliet 093 (1533x2300).jpg (802.47 KiB) 5978 keer bekeken
-
- beide masten 4 van een afstandje
- Rilland,Zandvliet 082 (2300x1533).jpg (471.85 KiB) 5978 keer bekeken
-
- Rilland,Zandvliet 067 (1533x2300).jpg (815.83 KiB) 5978 keer bekeken
-
- Rilland,Zandvliet 064 (2300x1533).jpg (510.19 KiB) 5978 keer bekeken
-
- keer op keer is het genieten bij deze aftak.Deze voorgangers van de Oostring zijn nog in bezit van de lange halfverankering.Een soort 'tussengeneratie' van de beide types.
- Rilland,Zandvliet 052 (2300x1533).jpg (535.71 KiB) 5978 keer bekeken
-
- Zijaanzicht mast 4N,echt een no-nonsense uitstraling.
- Rilland,Zandvliet 044 (1533x2300).jpg (795.76 KiB) 5979 keer bekeken
-
- detail van 1 van de onderste traversen
- Rilland,Zandvliet 039 (2300x1533).jpg (227.35 KiB) 5979 keer bekeken
-
- Of dit daadwerkelijk een wisselmast gaat worden,is nog onduidelijk.Wat mij opviel is dat de onderste traversen geen railings hebben.Dus er is nog hoop.
- Rilland,Zandvliet 037 (2300x1533).jpg (468.79 KiB) 5980 keer bekeken
-
- Mast 4N,met bretels en al heeft hij best een brede bakkes gekregen.
- Rilland,Zandvliet 029 (1533x2300).jpg (904.14 KiB) 5980 keer bekeken
-
- Mast 4 en mast 4N.Vanuit deze perspectief lijkt het of deze jongens elkaar bedenkelijk aankijken.
- Rilland,Zandvliet 054 (2300x1533).jpg (689.17 KiB) 5980 keer bekeken
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Interessante reportage !
De overgang België-Nederland is inderdaad heel proper gedaan.
De 380kV vlagmast is niet voor het tweede draadstel naar Zandvliet, dat komt gewoon naast het bestaande aan op het station.
Deze mast is al een voorloper van het Brabo-project, hij zal dus nog enkele jaren ongebruikt blijven. Waarschijnlijk zat deze mast bij een andere bouwvergunning dan de rest van de lijn.
Deze vlagmast dient om het zuidelijke draadstel van de nieuwe 380kV-lijn, die uit het noorden zal komen (via het tracé van de 150kV-lijn die er vandaag staat) aan te sluiten op het station.
De overgang België-Nederland is inderdaad heel proper gedaan.
De 380kV vlagmast is niet voor het tweede draadstel naar Zandvliet, dat komt gewoon naast het bestaande aan op het station.
Deze mast is al een voorloper van het Brabo-project, hij zal dus nog enkele jaren ongebruikt blijven. Waarschijnlijk zat deze mast bij een andere bouwvergunning dan de rest van de lijn.
Deze vlagmast dient om het zuidelijke draadstel van de nieuwe 380kV-lijn, die uit het noorden zal komen (via het tracé van de 150kV-lijn die er vandaag staat) aan te sluiten op het station.
Laatst gewijzigd door Shrek op 10 jul 2016 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
die eerste mast vanuit belgie hebben ze ook geen hekjes op gezet
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Mooie reportage! Die nieuwe eindmast ziet er echt goed uit Inderdaad mooi dat het scheeftrekken van mast 16A meevalt. Het blijven mooie masten om te zien. Ook mast 4N is wat mij betreft geslaagd. Best kans dat het inderdaad een wisselmast wordt om de klokgetallen dusdanig aan te passen dat het magneetveld rondom de nog te plaatsen wintracks zo klein mogelijk wordt.
Ik denk dat ik wel weet waarom de isolatorkettingen van de aftak naar Zandvliet nog lang zijn i.t.t. de oostringmasten. Volgens mij heeft het te maken met dat deze lijn nog de oudere ACSR 37/423 geleiders heeft, en daarom ook de wijde half-verankeringen die we in de oudere 380kV lijnen zien.
Ik denk dat ik wel weet waarom de isolatorkettingen van de aftak naar Zandvliet nog lang zijn i.t.t. de oostringmasten. Volgens mij heeft het te maken met dat deze lijn nog de oudere ACSR 37/423 geleiders heeft, en daarom ook de wijde half-verankeringen die we in de oudere 380kV lijnen zien.