Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Heel interessante foto's! Het feit dat ze voor die paar weken de draadstellen naar Borssele en Geertruidenberg met elkaar doorverbinden toont wel aan dat deze verbinding met één circuit eigenlijk niet voldoet. Een verzwaring of ontdubbeling van deze lijn is dus echt wel aan de orde. De werken bij zandvliet zijn ook mooi vastgelegd. De eindmast is ook een prachtexemplaar geworden
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Dit waren de foto's van vandaag.Binnenkort zal ik het eindresultaat gaan fotograferen,met hopelijk een mooie blauwe lucht.
Dank,Shrek.Die eindmast is echt een beer van een mast geworden.
Edit;@Peter,dank je wel. Ik vind het ook een verassende en mooie keuze om juist die hoekmast te gebruiken voor Rilland .Tevens is er nog geen spoor van voorbereidingen voor de breinaalden te zien daarzo.Al vind ik die keus wel raar,want dan gaat er echt wat kracht los op de nieuwe telg.Stiekem hoop ik op een paar donauhoekmasten want dat sluit mooi aan op de rest.Wintrack-sprieten zijn in laatste stuk lijndeel naar het station toe dan een gevalletje kapitaalvernietiging,want er wordt geen huis of snelgroeiend dorpsgrens gekruist.Dus bij deze;Tennet en Spie,plaats daar AUB VAKWERKMASTEN ,die hoekmast is geweldig gelukt !
Dank,Shrek.Die eindmast is echt een beer van een mast geworden.
Edit;@Peter,dank je wel. Ik vind het ook een verassende en mooie keuze om juist die hoekmast te gebruiken voor Rilland .Tevens is er nog geen spoor van voorbereidingen voor de breinaalden te zien daarzo.Al vind ik die keus wel raar,want dan gaat er echt wat kracht los op de nieuwe telg.Stiekem hoop ik op een paar donauhoekmasten want dat sluit mooi aan op de rest.Wintrack-sprieten zijn in laatste stuk lijndeel naar het station toe dan een gevalletje kapitaalvernietiging,want er wordt geen huis of snelgroeiend dorpsgrens gekruist.Dus bij deze;Tennet en Spie,plaats daar AUB VAKWERKMASTEN ,die hoekmast is geweldig gelukt !
Laatst gewijzigd door michel op 22 mei 2016 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Wow! Interessante reportage! Inderdaad heel verrassend dat men in de lijn naar Zandvliet een hoekmast van het Geertruidenberg - Borssele type heeft gebouwd en daarnaast dus voorbereid is om een halve wisselmast te worden. Toch wel bijzonder aangezien diverse masten in de verbinding Geertruidenberg - Borssele wel zijn voorbereid als wisselmast maar nooit als zodanig in gebruik geweest. Verder valt het natuurlijk op dat de nieuwe mast wat lager is, terwijl de verbinding wel over het Schelde-Rijnkanaal moet. Dat de nieuwe hoekmast geen railing heeft vinden we niet erg Een ander pluspunt is dat ik bij de nieuwe mast ook weer lange isolatorkettingen zie
Dat de bretels bij de aftakmast zijn doorverbonden snap ik wel, ook al is het maar voor een paar weken, zo blijft Geertruidenberg - Borssele aan het N-1 criterium blijft voldoen. Ik neem aan dat er nog geen sporen zijn van werkzaamheden voor de nieuwe wintracks en 380kV station Rilland? Verder blijf ik het zeggen, zonde dat de S+21 bij Kreekrak gaat verdwijnen
Logisch dat de nieuwe hoekmast nu alvast gebouwd wordt zodat de werkzaamheden meteen gecombineerd kunnen worden met de werkzaamheden te Zandvliet voor het aansluiten van de nieuwe eindmast. Met de enkele (en kortere) isolatorkettingen lijkt de laatste steunmast inderdaad nog meer op de oostringmasten. Van de ene kant vind ik het jammer dat de Hollandse eindmast bij Zandvliet gaat verdwijnen, maar de nieuwe Belg is inderdaad stoer Ik ben wel bang dat daardoor de steunmast op de grens de isolatorkettingen alle kanten op gaan staan en niet meer netjes recht hangen tenzij om die reden de mast een v-ophanging krijgt.
Dat de bretels bij de aftakmast zijn doorverbonden snap ik wel, ook al is het maar voor een paar weken, zo blijft Geertruidenberg - Borssele aan het N-1 criterium blijft voldoen. Ik neem aan dat er nog geen sporen zijn van werkzaamheden voor de nieuwe wintracks en 380kV station Rilland? Verder blijf ik het zeggen, zonde dat de S+21 bij Kreekrak gaat verdwijnen
Logisch dat de nieuwe hoekmast nu alvast gebouwd wordt zodat de werkzaamheden meteen gecombineerd kunnen worden met de werkzaamheden te Zandvliet voor het aansluiten van de nieuwe eindmast. Met de enkele (en kortere) isolatorkettingen lijkt de laatste steunmast inderdaad nog meer op de oostringmasten. Van de ene kant vind ik het jammer dat de Hollandse eindmast bij Zandvliet gaat verdwijnen, maar de nieuwe Belg is inderdaad stoer Ik ben wel bang dat daardoor de steunmast op de grens de isolatorkettingen alle kanten op gaan staan en niet meer netjes recht hangen tenzij om die reden de mast een v-ophanging krijgt.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
als er wintracks komen zijn er 3 verschillende configuraties in een toch best korte lijn, kan dat geen kwaad? (misschien daarom die wisselmast?)
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Komen er ook nog wintracks in deze lijn?
Volgens mij wordt slechts een spuikanaal overspannen, daar is geen scheepvaart op. Een lage mast volstaat dus.
Volgens mij wordt slechts een spuikanaal overspannen, daar is geen scheepvaart op. Een lage mast volstaat dus.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Mooie foto's Michel!
Wel mooi dat ze een Geertruidenberg - Borssele hoekmast gebruiken voor mast 4N, het blijft wel jammer dat de splitsingmast en de enige S+21 in Zeeland afgebroken gaan worden, ik moet ook maar eens snel weer die kant op gaan voor een reportage!
Vandaag heb ik het weer gauw kunnen bekijken toen ik in het treinbus zat van Kruiningen naar Roosendaal, wel typisch dat de hoekmast tevens ook een halve wisselmast wordt. Het lijkt er wel op dat de aftak na 5 juni weer wordt aangesloten op Geertruidenberg - Borssele, anders hadden ze de kabels vanaf mast 4 naar mast 1 al verwijderd.
Cheers Ruben.
Wel mooi dat ze een Geertruidenberg - Borssele hoekmast gebruiken voor mast 4N, het blijft wel jammer dat de splitsingmast en de enige S+21 in Zeeland afgebroken gaan worden, ik moet ook maar eens snel weer die kant op gaan voor een reportage!
Vandaag heb ik het weer gauw kunnen bekijken toen ik in het treinbus zat van Kruiningen naar Roosendaal, wel typisch dat de hoekmast tevens ook een halve wisselmast wordt. Het lijkt er wel op dat de aftak na 5 juni weer wordt aangesloten op Geertruidenberg - Borssele, anders hadden ze de kabels vanaf mast 4 naar mast 1 al verwijderd.
Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
http://www.zuid-west380kv.nl/documents/ ... 5ff8bd.pdfTomBorger schreef:Komen er ook nog wintracks in deze lijn?
Volgens mij wordt slechts een spuikanaal overspannen, daar is geen scheepvaart op. Een lage mast volstaat dus.
3 wintrack masten na de nieuwe hoekmast oude stijl.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
.Pfff ze pronken maar al te graag met die breinaalden,ten koste van een mooie lijnloop en dito eindmast.Ik zal het eindresultaat van de pre-Oostringers naar Zandvliet toe met de nieuwe(daar moet ik bij zeggen zeer geslaagde) hoekmast fotograferen.Het is net alsof Tnet het baasje van de hond (vakwerkliefhebbers)is,die ons aan een lekkere kluif(mooie hoekmast) laat snuffelen.Om vervolgens het bot weg te trekken.Ik vind het echt zonde.voltron schreef:http://www.zuid-west380kv.nl/documents/ ... 5ff8bd.pdfTomBorger schreef:Komen er ook nog wintracks in deze lijn?
Volgens mij wordt slechts een spuikanaal overspannen, daar is geen scheepvaart op. Een lage mast volstaat dus.
3 wintrack masten na de nieuwe hoekmast oude stijl.
Ik ben blij dat ik in Zuid-Holland woon waar de 380kv Ring grotendeels donauvakwerkmasten zijn,en nog lang niet uitgeblust zijn.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Ok, bedankt voor de info. Zo bezien op de voorstelling wel enigszins verklaarbaar om vanuit de inpassing met gelijke masttypen aan te komen. Hebben ze bij Bleiswijk ook gedaan.
Re: Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Hier volgt opnames van onder andere een deel van de twee 380kv lijnen en de 150kv lijn naar Mercator toe.Ik stond bij de overgang naar de Beaubourgmasten ten zuidwesten van Beveren,die op zijn beurt weer ten zuiden van de Antwerpse havens ligt.Tevens heb de de lijnen gevolgd naar het gigastation Mercator,waarbij ik een deel van het station opnieuw heb gedaan.
- Bijlagen
-
- Michels380kvproject 069 (2200x1467).jpg (644.36 KiB) 6509 keer bekeken
-
- Michels380kvproject 059 (1592x2200).jpg (788.22 KiB) 6510 keer bekeken
-
- Michels380kvproject 055 (2200x1467).jpg (476.75 KiB) 6510 keer bekeken
-
- 2 stoere hoekmasten met contragewichten in plaats van keramische v-ophangingen die we bij de Nederlandse 380kv hoekmasten zien.
- Michels380kvproject 053 (2200x1467).jpg (786.99 KiB) 6510 keer bekeken
-
- laatste 3-even hoekmast van verbinding Oost.
- Michels380kvproject 047 (1467x2200).jpg (345.36 KiB) 6512 keer bekeken
-
- De laatste 3-evenmast van 380kv verbinding Doel-West voordat de lijn overgaat in donaumasten.
- Michels380kvproject 044 (1467x2200).jpg (316.77 KiB) 6512 keer bekeken
-
- Michels380kvproject 040 (2200x1535).jpg (379.61 KiB) 6512 keer bekeken
-
- en de blik naar het noordoosten toe zien we de lijndeel met de 3-evenmasten.2 380kv lijnen links en 1 150kv lijn rechts.
- Michels380kvproject 036 (2200x1467).jpg (342.55 KiB) 6512 keer bekeken
-
- De 2 geweldenaren van 380kv hoekmasten,net buiten Beveren.In dit deel gaan de 2 380kv lijnen over in Beaubourg-donaumasten,die een stuk lager zijn dan de reguliere Belgische 3-vlaks/denneboommast.
- Michels380kvproject 032 (2200x1467).jpg (333.72 KiB) 6512 keer bekeken