Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Ik vermoed dat dit voor trillingsdemping is.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Prachtige foto's. Ik vind die twee hoge hoekmasten met beschildering erg mooi, met hun gedrongen en rechtlijnige mastlichaam en relatief korte traverses. Ik vind de masten zoals ze rond de centrale staan wel heel rommelig overkomen. Van alle kanten lijkt het gebouw benaderd te worden door de lijnen. Leuke foto met zonsondergang bij de kleine Zeeuwse masten, dat je daar nog aan toe kon komen.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Dank je wel.Ik heb er wel totaal zon 3 dagdelen gepland voor deze reportage.2maal op een zaterdag en 1 keer op een zondag.Alles geheel in overleg met T'vrouwke.Die Zeeuwse 50kvtjes waren op de terugweg naar huis gemaakt,en de zon stond precies goed.TomBorger schreef:Prachtige foto's. Ik vind die twee hoge hoekmasten met beschildering erg mooi, met hun gedrongen en rechtlijnige mastlichaam en relatief korte traverses. Ik vind de masten zoals ze rond de centrale staan wel heel rommelig overkomen. Van alle kanten lijkt het gebouw benaderd te worden door de lijnen. Leuke foto met zonsondergang bij de kleine Zeeuwse masten, dat je daar nog aan toe kon komen.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Je vermeldt één nieuwe crossing die eraan komt, maar in feite gaan het er twee worden !
Aan de Liefkenshoek (Lillo-Kallo) komt er een nieuwe, maar ook de bestaande crossing 150kV aan de Lillobrug zal vervangen worden door een nieuwe 380kV.
Goed dus dat je de 150kV daar nu nog hebt vastgelegd
Aan de Liefkenshoek (Lillo-Kallo) komt er een nieuwe, maar ook de bestaande crossing 150kV aan de Lillobrug zal vervangen worden door een nieuwe 380kV.
Goed dus dat je de 150kV daar nu nog hebt vastgelegd
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Heel erg bedankt voor de info,Shrek.Ik ben benieuwd wat voor mooie,stoere rood/witte reuzen dat gaan worden.Het is een locatie wat voor mij niet zo heel erg ver rijden is,dus we houden het in de gaten.Lang leve het vakwerk in Belgie.Shrek schreef:Je vermeldt één nieuwe crossing die eraan komt, maar in feite gaan het er twee worden !
Aan de Liefkenshoek (Lillo-Kallo) komt er een nieuwe, maar ook de bestaande crossing 150kV aan de Lillobrug zal vervangen worden door een nieuwe 380kV.
Goed dus dat je de 150kV daar nu nog hebt vastgelegd
Wellicht als mijn agenda het toestaat,weer een bezoekje Mercator.Maar dan volg ik de lijnen,en het stukje waar de dubbelvlaggenmasten(3-even,vlaks geeft het beestje een naam)overgaan in de Beaubourgsdonaumasten.
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Prachtig in beeld gebracht Michel!
De mega-crossing Doel - Zandvliet ging ook opgewaardeerd worden naar 2x 380kV dacht ik, of is dit ondertussen al gebeurd?
De mega-crossing Doel - Zandvliet ging ook opgewaardeerd worden naar 2x 380kV dacht ik, of is dit ondertussen al gebeurd?
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
En opnieuw een schitterende fotoreportage.
Met name foto 325 is fraai. Wat zijn die masten toch hoog. Containerkranen zijn flink hoge constructies (de draagbalk waarop de loopkat rijdt, hangt al 40-50 meter boven de grond) en die vallen gewoon in het niet bij dit woud van hoogspanningsmasten. Ook de Nederlandse 380 kV masten (die toch tegen de 50 meter hoog zijn) zijn klein vergeleken met hun Belgische collega's. En die Zeeuwse mastjes zijn gewoon aaibaar .
Moet de nieuwe eindmast bij Zandvliet zo hoog zijn omdat er nog een toekomstige verbinding onderdoor zal gaan?
Met vriendelijke groeten,
Bas
Met name foto 325 is fraai. Wat zijn die masten toch hoog. Containerkranen zijn flink hoge constructies (de draagbalk waarop de loopkat rijdt, hangt al 40-50 meter boven de grond) en die vallen gewoon in het niet bij dit woud van hoogspanningsmasten. Ook de Nederlandse 380 kV masten (die toch tegen de 50 meter hoog zijn) zijn klein vergeleken met hun Belgische collega's. En die Zeeuwse mastjes zijn gewoon aaibaar .
Moet de nieuwe eindmast bij Zandvliet zo hoog zijn omdat er nog een toekomstige verbinding onderdoor zal gaan?
Met vriendelijke groeten,
Bas
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Ik heb nog geen idee.Maar ik kom zeker snel weer terug in Belgie,Mercator staat weer op mijn lijstje.Waarbij ook jou masttype te zien is.Powerlion schreef:Prachtig in beeld gebracht Michel!
De mega-crossing Doel - Zandvliet ging ook opgewaardeerd worden naar 2x 380kV dacht ik, of is dit ondertussen al gebeurd?
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Neen, dat kan je zien aan de foto met het minimastje 150kV, die gaat verdwijnen eens het 380 is.Powerlion schreef:Prachtig in beeld gebracht Michel!
De mega-crossing Doel - Zandvliet ging ook opgewaardeerd worden naar 2x 380kV dacht ik, of is dit ondertussen al gebeurd?
Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.
Leuk dat één van deze fotos mast van de maand is geworden . Alleen: waarom staat erbij dat het om mast 8 gaat? Dit is volgens mij niet juist.