Centrale Doel,Zandvliet,rivierkruisingen,Mercator deel 2

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
maurice
150 kV
Berichten: 165
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:40
Dichtstbijzijnde trafo: Soest

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door maurice » 29 apr 2016 18:18

Ik vermoed dat dit voor trillingsdemping is.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door Tom » 29 apr 2016 19:47

Prachtige foto's. Ik vind die twee hoge hoekmasten met beschildering erg mooi, met hun gedrongen en rechtlijnige mastlichaam en relatief korte traverses. Ik vind de masten zoals ze rond de centrale staan wel heel rommelig overkomen. Van alle kanten lijkt het gebouw benaderd te worden door de lijnen. Leuke foto met zonsondergang bij de kleine Zeeuwse masten, dat je daar nog aan toe kon komen.

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door michel » 29 apr 2016 20:11

TomBorger schreef:Prachtige foto's. Ik vind die twee hoge hoekmasten met beschildering erg mooi, met hun gedrongen en rechtlijnige mastlichaam en relatief korte traverses. Ik vind de masten zoals ze rond de centrale staan wel heel rommelig overkomen. Van alle kanten lijkt het gebouw benaderd te worden door de lijnen. Leuke foto met zonsondergang bij de kleine Zeeuwse masten, dat je daar nog aan toe kon komen.
Dank je wel.Ik heb er wel totaal zon 3 dagdelen gepland voor deze reportage.2maal op een zaterdag en 1 keer op een zondag.Alles geheel in overleg met T'vrouwke.Die Zeeuwse 50kvtjes waren op de terugweg naar huis gemaakt,en de zon stond precies goed.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door Shrek » 30 apr 2016 00:15

Je vermeldt één nieuwe crossing die eraan komt, maar in feite gaan het er twee worden !
Aan de Liefkenshoek (Lillo-Kallo) komt er een nieuwe, maar ook de bestaande crossing 150kV aan de Lillobrug zal vervangen worden door een nieuwe 380kV.
Goed dus dat je de 150kV daar nu nog hebt vastgelegd

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door michel » 30 apr 2016 00:32

Shrek schreef:Je vermeldt één nieuwe crossing die eraan komt, maar in feite gaan het er twee worden !
Aan de Liefkenshoek (Lillo-Kallo) komt er een nieuwe, maar ook de bestaande crossing 150kV aan de Lillobrug zal vervangen worden door een nieuwe 380kV.
Goed dus dat je de 150kV daar nu nog hebt vastgelegd
Heel erg bedankt voor de info,Shrek.Ik ben benieuwd wat voor mooie,stoere rood/witte reuzen dat gaan worden.Het is een locatie wat voor mij niet zo heel erg ver rijden is,dus we houden het in de gaten.Lang leve het vakwerk in Belgie.
Wellicht als mijn agenda het toestaat,weer een bezoekje Mercator.Maar dan volg ik de lijnen,en het stukje waar de dubbelvlaggenmasten(3-even,vlaks geeft het beestje een naam)overgaan in de Beaubourgsdonaumasten.

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door Powerlion » 30 apr 2016 18:07

Prachtig in beeld gebracht Michel!

De mega-crossing Doel - Zandvliet ging ook opgewaardeerd worden naar 2x 380kV dacht ik, of is dit ondertussen al gebeurd?

Gebruikersavatar
BasH
150 kV
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 mei 2015 20:51
Dichtstbijzijnde trafo: Vijfhuizen

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door BasH » 30 apr 2016 22:54

En opnieuw een schitterende fotoreportage.

Met name foto 325 is fraai. Wat zijn die masten toch hoog. Containerkranen zijn flink hoge constructies (de draagbalk waarop de loopkat rijdt, hangt al 40-50 meter boven de grond) en die vallen gewoon in het niet bij dit woud van hoogspanningsmasten. Ook de Nederlandse 380 kV masten (die toch tegen de 50 meter hoog zijn) zijn klein vergeleken met hun Belgische collega's. En die Zeeuwse mastjes zijn gewoon aaibaar .

Moet de nieuwe eindmast bij Zandvliet zo hoog zijn omdat er nog een toekomstige verbinding onderdoor zal gaan?

Met vriendelijke groeten,
Bas

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door michel » 01 mei 2016 00:55

Powerlion schreef:Prachtig in beeld gebracht Michel!

De mega-crossing Doel - Zandvliet ging ook opgewaardeerd worden naar 2x 380kV dacht ik, of is dit ondertussen al gebeurd?
Ik heb nog geen idee.Maar ik kom zeker snel weer terug in Belgie,Mercator staat weer op mijn lijstje.Waarbij ook jou masttype te zien is.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door Shrek » 01 mei 2016 17:05

Powerlion schreef:Prachtig in beeld gebracht Michel!

De mega-crossing Doel - Zandvliet ging ook opgewaardeerd worden naar 2x 380kV dacht ik, of is dit ondertussen al gebeurd?
Neen, dat kan je zien aan de foto met het minimastje 150kV, die gaat verdwijnen eens het 380 is.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Centrale Doel,Zandvliet en een aantal rivierkruisingen.

Bericht door Shrek » 11 mei 2016 16:02

Leuk dat één van deze fotos mast van de maand is geworden . Alleen: waarom staat erbij dat het om mast 8 gaat? Dit is volgens mij niet juist.

Plaats reactie