Pagina 6 van 7

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 23 jan 2017 11:53
door Ruben
Ja naar hoe ze de traverse einden gaan doen ben ik ook benieuwd naar, die railing zoals bij het SAA-project vond ik persoonlijk te, terwijl de Oostring al goed is voorzien van veiligheidsmaatregelen.

Zou zeer gaaf zijn als bij mij in de achtertuin zo'n brede S+21 komt! Dan zou die mast hoger worden dan de crossingmasten over het Pannerdensch Kanaal, die zijn beide een S+15. Maar voor die crossing zijn die masten voldoende vanwege de bruggen in Arnhem en bij Westervoort die toch niet al te hoog zijn. Toch maar eens snel een kijkje gaan nemen als ik meer vrije tijd krijg.

Cheers Ruben.

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 23 jan 2017 13:09
door Tom
Het zou inderdaad mooi zijn als er een S+21 van het Sekdoorn-type bijkomt.
In ieder geval zal het broekstuk een extra diagonaalvak moeten krijgen als ze de rest van de mast als de S+15 houden, dus met 7 diagonalen in het onderstuk.
Ik hoop ook dat de railingen beperkt blijven tot wat gangbaar is bij de oostring.

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 23 jan 2017 14:41
door Ruben
De S+15 is al verhoogd. Waar Peter en ik het over hadden is mast 53 die nu nog een S-3 is. Mast 53N zou dus een S+21 moeten worden.

Cheers Ruben.

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 23 jan 2017 20:17
door michel
In de trend van mast 51N Dodewaard-Doetinchem heb ik(en Ruben vast en zeker ook)vorig jaar wat opnames gemaakt voor en na de verhoging.(Mooie winterse foto's trouwens Peter!)

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 23 jan 2017 22:59
door Tom
Zo, heb je dit ook vastgelegd! Begrijp ik het nou goed dat er nieuwe, minder goed zichtbare isolatorkettingen zijn aangebracht? Van wit glas of zijn het kunststof exemplaren?

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 24 jan 2017 05:00
door michel
TomBorger schreef:Zo, heb je dit ook vastgelegd! Begrijp ik het nou goed dat er nieuwe, minder goed zichtbare isolatorkettingen zijn aangebracht? Van wit glas of zijn het kunststof exemplaren?
De nieuwe halfverankering is voorzien van lichtgroene glaskappen.Ik heb overigens hieronder de situatie na de verhoging,Tom.

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 24 jan 2017 16:52
door BaDu
Mooie plaatjes weer, zeker van die sexy spoorlijn die er onder ligt.
(sorry beroepsafwijking, soms kan je blijven genieten van een mooi project)

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 24 jan 2017 20:41
door Peter
Leuk dat er toch nog meer foto's zijn van rond de ombouw! Grappig dat het nieuwe deel in een soort buizenframe zat. Men had het dus ter versteviging tijdens de ombouw ook in het broekstuk gedaan. Wat een verschil in lengte overigens tussen de dubbele draagketting met katrollen en de nieuw geplaatste half-verankering.

Toch is de Betuweroute ook een mooi stukje infrastructuur hoor en leuk dat we toch enkele spoorlijnen met 25kV AC 50Hz in Nederland hebben. Het is alleen jammer dat er onnodig veel geluidsschermen zijn geplaatst.

Wat betreft mast 53N kan ik al wel zeggen dat de fundering duidelijk een flink stuk breder is dan van de bestaande mast 53, voor de rest zag het eruit als de standaard fundering van een oostring-type 380kV steunmast. Het zou dus maar zo een S+21 kunnen worden. Er komt er overigens binnenkort nog eentje vrij bij Rilland...

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 24 jan 2017 21:01
door Ruben
Klopt Michel en ik zijn er geweest voordat ze begonnen met het verhogen van mast 51. Klopt mast 2 van de aftak naar Zandvliet komt vrij als ze Zeeland om zeep gaan helpen met t aanleggen van de breinaalden... Michel en ik zijn toch aan t plannen om in april naar Geertruidenberg-Borssele te gaan.

Cheers Ruben.

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Geplaatst: 24 jan 2017 21:16
door Tom
Ok, duidelijk, dit zijn dan nog wel de groene isolatoren die we gewend zijn.
Ik vraag me nog af of dit ophogen zomaar kan zonder dat de kabels verlengd moeten worden, of is dat marginaal?
Als de isolatoren van hoekmast 52 nu vrijwel horizontaal hangen, dan betekent dat het hele gewicht van de overspanning tussen de hoge mast en de hoekmast door de hoge mast wordt gedragen. Een grote belasting dus op die mast dus.