380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Ondanks het miserabele weer toch mooie foto's, prachtig!. En een heel bekend stukje voor mij, heb jaren aan de Betuweroute gewerkt en dus ook jaren langs deze lijn heen en weer gereden.
ps:
Het is Betuweroute ipv de Betuwelijn
ps:
Het is Betuweroute ipv de Betuwelijn
KML-generator generator
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Een heel bekend gedeelte inderdaad, vooral bij Valburg waar de 380kV verbinding over de portalen van de 150kV verbinding heen gaat. Dat is een bekend fotopunt voor de Betuweroute. De 380kV verbinding staat leuk op de achtergrond van de foto's van de Betuweroute
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Thanx,ik heb het gelijk aangepast.En qua weer was het inderdaad jammer,maar aan het einde van deze reportageBaDu schreef:Ondanks het miserabele weer toch mooie foto's, prachtig!. En een heel bekend stukje voor mij, heb jaren aan de Betuweroute gewerkt en dus ook jaren langs deze lijn heen en weer gereden.
ps:
Het is Betuweroute ipv de Betuwelijn
van het eerste deel van Dodewaard-Doetinchem werd het weer een beetje beter.Maar dat gaan jullie in de loop van de
dag vanzelf zien.Leuk dat je er ook aan gewerkt heb,maar dan weet je ook dat het behoorlijk wat jaren heeft geduurd voordat de BetuweRoute echt in gebruik werd genomen.(ik dacht ergens in 2007)
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Het klopt dat het enige tijd heeft geduurd voordat de Betuweroute in gebruik genomen werd en ook de eerste jaren reden er maar mondjesmaat treinen. De laatste jaren is het drukker geworden maar nog steeds rijden veel goederentreinen via de Brabantroute, o.a. vanwege werkzaamheden bij Emmerich en het vervolgtraject richting Oberhausen. Momenteel wordt er weer veel omgeleid i.v.m. werkzaamheden.
Verder ben ik natuurlijk benieuwd wanneer we wat gaan zien van de aanpassingen bij Angeren i.v.m. het doortrekken van de A15.
Verder ben ik natuurlijk benieuwd wanneer we wat gaan zien van de aanpassingen bij Angeren i.v.m. het doortrekken van de A15.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Fraaie serie inderdaad, al ben ik nooit zo te spreken over de ruimte ordening in dat gebied. Op een of andere manier is het met name door de BR nogal rommelig geworden (en die gekke uit het verband staande mast op foto 185 draagt daar niet aan bij).
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Wat ik het nadeel vind van de Betuweroute is dat er te veel betonnen geluidsschermen zijn geplaatst die er inmiddels al aardig verweerd uit beginnen te zien. Nu scheelt het dat de Betuweroute nog grotendeels parallel aan de A15 is aangelegd. Men zou kunnen beginnen door de betonnen geluidsschermen te laten begroeien met bv klimop zodat het toch wat minder storend in het landschap wordt. Verder maken de diverse vreemde lijnhoeken in de 380kV verbinding plus de rare portalen in de 150kV verbinding het geheel ook niet fraaier.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Dat gaat nog wel even duren: De planning is nu zo dat het tracé besluit voor de doortrekking pas aan het eind van dit jaar wordt ingediend.Peter schreef:Verder ben ik natuurlijk benieuwd wanneer we wat gaan zien van de aanpassingen bij Angeren i.v.m. het doortrekken van de A15.
Er zijn bijna 400 zienswijzen ingediend op het ontwerp tracé besluit dus dat kan een harde dobber worden.
De A15 gaat de BR bovenlangs kruisen zie ook deze samenvatting van het tracebesluit
De impact op hoogspanningslijnen is minimaal is ik de tracekaarten goed begrijp
KML-generator generator
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Als ik kijk op de site van TenneT zou dat niet al te lang meer moeten gaan duren:
http://www.tennet.eu/nl/nl/net-projecte ... oetic.html
Overigens mag het van mij nog wel een paar jaar duren voordat men gaat beginnen aan de doortrekking van de A15 naar de A12 en aangezien men er een tolweg van wil maken zal ik hem vast niet vaak gaan gebruiken. We betalen al de hoogste wegenbelasting van Europa, maar dat terzijde. Bovendien gaat het ten koste van een leuke fotolocatie langs de Betuweroute.
http://www.tennet.eu/nl/nl/net-projecte ... oetic.html
Overigens mag het van mij nog wel een paar jaar duren voordat men gaat beginnen aan de doortrekking van de A15 naar de A12 en aangezien men er een tolweg van wil maken zal ik hem vast niet vaak gaan gebruiken. We betalen al de hoogste wegenbelasting van Europa, maar dat terzijde. Bovendien gaat het ten koste van een leuke fotolocatie langs de Betuweroute.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Damn,dat word dus ook al een tolweg.Bij de Kiltunnel vraagt men ook nog steeds tol.Al moet er gezegd worden dat het laatste gedeelte van de A4 tussen Delft en Schiedam een mooi stuk snelweg is geworden,en geen tol.
Maar ik ga verder met het 3e gedeelte van mijn reportage.Ik ben ondertussen aangekomen bij mast 30 en 31.Deze hoge jongens zijn op op zn minst 12 meter hoger dan een standaard draagmast.Dat moet ook wel want hier kruist de 380kv-lijn met de verbinding Nijmegen Elst.En deze keer gaat de 150kv verbinding niet onder de Betuweroute door,dus de steunmasten moeten wel aardig hoog zijn.
Maar ik ga verder met het 3e gedeelte van mijn reportage.Ik ben ondertussen aangekomen bij mast 30 en 31.Deze hoge jongens zijn op op zn minst 12 meter hoger dan een standaard draagmast.Dat moet ook wel want hier kruist de 380kv-lijn met de verbinding Nijmegen Elst.En deze keer gaat de 150kv verbinding niet onder de Betuweroute door,dus de steunmasten moeten wel aardig hoog zijn.
- Bijlagen
-
- DodeWaard-Doetinchem1edeelOostring380kv 240 (2300x1533).jpg (497.93 KiB) 7775 keer bekeken
-
- mast 30
- DodeWaard-Doetinchem1edeelOostring380kv 242 (1533x2300).jpg (626.44 KiB) 7775 keer bekeken
-
- DodeWaard-Doetinchem1edeelOostring380kv 390 (2300x1533).jpg (405.66 KiB) 7778 keer bekeken
-
- DodeWaard-Doetinchem1edeelOostring380kv 235 (2300x1533).jpg (586.69 KiB) 7778 keer bekeken
-
- DodeWaard-Doetinchem1edeelOostring380kv 230 (2300x1533).jpg (449.94 KiB) 7792 keer bekeken
Laatst gewijzigd door michel op 19 apr 2016 20:08, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem
Mooie foto's weer ook met de denneboommasten van de PGEM, mijn favoriete masten!
Het stukje bij masten 30 en 31 blijft een van mijn favoriete punten! Mast 30 is een S+15 en mast 31 is een S+12. Dat de lijnen op deze manier kruizen zonder portaalmasten komt heel weinig voor in Nederland!
Cheers Ruben.
Het stukje bij masten 30 en 31 blijft een van mijn favoriete punten! Mast 30 is een S+15 en mast 31 is een S+12. Dat de lijnen op deze manier kruizen zonder portaalmasten komt heel weinig voor in Nederland!
Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.