380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Mastbeeld van deze aangeslotene
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Load: 1331
Ingelust: 07 dec 2011 15:20
Favoriete mastsoort: drie-evenmast
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door Ruben » 23 jan 2017 11:53

Ja naar hoe ze de traverse einden gaan doen ben ik ook benieuwd naar, die railing zoals bij het SAA-project vond ik persoonlijk te, terwijl de Oostring al goed is voorzien van veiligheidsmaatregelen.

Zou zeer gaaf zijn als bij mij in de achtertuin zo'n brede S+21 komt! Dan zou die mast hoger worden dan de crossingmasten over het Pannerdensch Kanaal, die zijn beide een S+15. Maar voor die crossing zijn die masten voldoende vanwege de bruggen in Arnhem en bij Westervoort die toch niet al te hoog zijn. Toch maar eens snel een kijkje gaan nemen als ik meer vrije tijd krijg.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Mastbeeld van deze aangeslotene
TomBorger
380 kV
Load: 1796
Ingelust: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door TomBorger » 23 jan 2017 13:09

Het zou inderdaad mooi zijn als er een S+21 van het Sekdoorn-type bijkomt.
In ieder geval zal het broekstuk een extra diagonaalvak moeten krijgen als ze de rest van de mast als de S+15 houden, dus met 7 diagonalen in het onderstuk.
Ik hoop ook dat de railingen beperkt blijven tot wat gangbaar is bij de oostring.

Mastbeeld van deze aangeslotene
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Load: 1331
Ingelust: 07 dec 2011 15:20
Favoriete mastsoort: drie-evenmast
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door Ruben » 23 jan 2017 14:41

De S+15 is al verhoogd. Waar Peter en ik het over hadden is mast 53 die nu nog een S-3 is. Mast 53N zou dus een S+21 moeten worden.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Mastbeeld van deze aangeslotene
michel
380 kV
Load: 1211
Ingelust: 14 mar 2015 17:27
Favoriete mastsoort: 1e generatie 380kv donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door michel » 23 jan 2017 20:17

In de trend van mast 51N Dodewaard-Doetinchem heb ik(en Ruben vast en zeker ook)vorig jaar wat opnames gemaakt voor en na de verhoging.(Mooie winterse foto's trouwens Peter!)
Bijlagen
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 415 (2300x1533).jpg
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 415 (2300x1533).jpg (386.86 KiB) 573 keer bekeken
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 410 (1533x2300).jpg
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 410 (1533x2300).jpg (441.98 KiB) 574 keer bekeken
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 405 (2300x1533).jpg
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 405 (2300x1533).jpg (372 KiB) 575 keer bekeken
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 399 (1533x2300).jpg
Mast 51N.ongeveer 1 week voordat de verhoging ertussen wordt geplaatst.
Zalbommel-Tiel-Dodewaard 399 (1533x2300).jpg (396.13 KiB) 575 keer bekeken
Laatst gewijzigd door michel op 24 jan 2017 04:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Mastbeeld van deze aangeslotene
TomBorger
380 kV
Load: 1796
Ingelust: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door TomBorger » 23 jan 2017 22:59

Zo, heb je dit ook vastgelegd! Begrijp ik het nou goed dat er nieuwe, minder goed zichtbare isolatorkettingen zijn aangebracht? Van wit glas of zijn het kunststof exemplaren?

Mastbeeld van deze aangeslotene
michel
380 kV
Load: 1211
Ingelust: 14 mar 2015 17:27
Favoriete mastsoort: 1e generatie 380kv donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door michel » 24 jan 2017 05:00

TomBorger voegde de load toe:Zo, heb je dit ook vastgelegd! Begrijp ik het nou goed dat er nieuwe, minder goed zichtbare isolatorkettingen zijn aangebracht? Van wit glas of zijn het kunststof exemplaren?
De nieuwe halfverankering is voorzien van lichtgroene glaskappen.Ik heb overigens hieronder de situatie na de verhoging,Tom.
Bijlagen
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 018 (2300x1533).jpg
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 018 (2300x1533).jpg (308.33 KiB) 543 keer bekeken
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 013 (2300x1533).jpg
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 013 (2300x1533).jpg (311.91 KiB) 543 keer bekeken
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 011 (2300x1533) (2).jpg
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 011 (2300x1533) (2).jpg (291.67 KiB) 543 keer bekeken
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 007 (1533x2300).jpg
De huidige situatie van mast 51.
Brnvld-Nkrk-Hrdwk-Apeldoorn-Vaassen 007 (1533x2300).jpg (336.94 KiB) 543 keer bekeken
047 (1533x2300) (1533x2300).jpg
047 (1533x2300) (1533x2300).jpg (355.27 KiB) 543 keer bekeken
039 (2300x1533) (2300x1533).jpg
039 (2300x1533) (2300x1533).jpg (378.09 KiB) 543 keer bekeken
018 (2300x1533) (2300x1533).jpg
018 (2300x1533) (2300x1533).jpg (306.15 KiB) 543 keer bekeken
006 (2300x1533) (3).jpg
006 (2300x1533) (3).jpg (305.04 KiB) 543 keer bekeken
043 (1533x2300) (2).jpg
043 (1533x2300) (2).jpg (468.36 KiB) 543 keer bekeken
010 (1533x2300) (2).jpg
010 (1533x2300) (2).jpg (431.85 KiB) 543 keer bekeken

BaDu
Globale moderator
Load: 1345
Ingelust: 18 mar 2014 13:55
Favoriete mastsoort: Deltamast
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door BaDu » 24 jan 2017 16:52

Mooie plaatjes weer, zeker van die sexy spoorlijn die er onder ligt.
(sorry beroepsafwijking, soms kan je blijven genieten van een mooi project)
KML-generator generator

Mastbeeld van deze aangeslotene
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Load: 2900
Ingelust: 07 dec 2011 20:02
Favoriete mastsoort: Donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door Peter » 24 jan 2017 20:41

Leuk dat er toch nog meer foto's zijn van rond de ombouw! Grappig dat het nieuwe deel in een soort buizenframe zat. Men had het dus ter versteviging tijdens de ombouw ook in het broekstuk gedaan. Wat een verschil in lengte overigens tussen de dubbele draagketting met katrollen en de nieuw geplaatste half-verankering.

Toch is de Betuweroute ook een mooi stukje infrastructuur hoor en leuk dat we toch enkele spoorlijnen met 25kV AC 50Hz in Nederland hebben. Het is alleen jammer dat er onnodig veel geluidsschermen zijn geplaatst.

Wat betreft mast 53N kan ik al wel zeggen dat de fundering duidelijk een flink stuk breder is dan van de bestaande mast 53, voor de rest zag het eruit als de standaard fundering van een oostring-type 380kV steunmast. Het zou dus maar zo een S+21 kunnen worden. Er komt er overigens binnenkort nog eentje vrij bij Rilland...

Mastbeeld van deze aangeslotene
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Load: 1331
Ingelust: 07 dec 2011 15:20
Favoriete mastsoort: drie-evenmast
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door Ruben » 24 jan 2017 21:01

Klopt Michel en ik zijn er geweest voordat ze begonnen met het verhogen van mast 51. Klopt mast 2 van de aftak naar Zandvliet komt vrij als ze Zeeland om zeep gaan helpen met t aanleggen van de breinaalden... Michel en ik zijn toch aan t plannen om in april naar Geertruidenberg-Borssele te gaan.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Mastbeeld van deze aangeslotene
TomBorger
380 kV
Load: 1796
Ingelust: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo

Load Ingevoed door TomBorger » 24 jan 2017 21:16

Ok, duidelijk, dit zijn dan nog wel de groene isolatoren die we gewend zijn.
Ik vraag me nog af of dit ophogen zomaar kan zonder dat de kabels verlengd moeten worden, of is dat marginaal?
Als de isolatoren van hoekmast 52 nu vrijwel horizontaal hangen, dan betekent dat het hele gewicht van de overspanning tussen de hoge mast en de hoekmast door de hoge mast wordt gedragen. Een grote belasting dus op die mast dus.

Plaats reactie

Wie is er onder spanning

Aangeslotenen op dit net: Geen aangeslotenen en 2 klantaansluitingen