Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 1982
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door Tom » 23 okt 2017 20:36

Mooie plaatjes, thanks voor de update. Zo te zien is de mast bij de Bakkerij Hoogvliet nu geplaatst en ook een heel stuk van de rechtstand naar Leiden. Rijdend over de A12 kun je nu echt niet meer om de "witte paaltjes" heen.

Mij valt wel op dat de uithouders voor 150 kV wat langer lijken te zijn dan bij Doetinchem - Wesel.
Verder lijkt de hoekmast behoorlijk hoog.

voltron
380 kV
Loads: 691
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door voltron » 24 okt 2017 12:19

Dankje, ze waren nu met de masten bezig tussen de Hoogvliet en het rechte stuk. Je gaat bij de A12 nu letterlijk tussen de witte paaltjes door! Hoe lang duurt het eigenlijk voor er kabels enzo in worden gehangen?

Wat mij trouwens niet duidelijk wordt uit de kaartjes van Tennet; Leiden-Zoetermeer heeft nu 3 circuits, maar alle bestaande masten tussen de A4 en Zoetermeer worden gesloopt en de lijn wordt gecombineerd met de Wintracks. Alleen gaan daar maar 2 circuits in. Gaan ze het 3e circuit uit de nog overblijvende masten naar Leiden weg halen?

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 1982
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door Tom » 24 okt 2017 20:03

Naar wat ik begrepen heb komt er een 150 kV kabel voor dat derde circuit, zodat er aan het bovengrondse deel in Leiden niets zal veranderen.

voltron
380 kV
Loads: 691
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door voltron » 26 okt 2017 12:03

Bouwen gaat wel rap, zag gisteravond dat de eindmast er nu ook staat, evenals een draagmast bij de Hoogvliet en men was druk bezig met de overige masten tussen het station en het rechte stuk

voltron
380 kV
Loads: 691
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door voltron » 30 okt 2017 18:14

nieuwe update
Bijgevoegde loads
DSC_4231.JPG
DSC_4231.JPG (1.71 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 17:13:44
Image taken on:
30 okt 2017 16:13
Focus length:
52 mm
Shutter speed:
1/100 Sec
F-number:
f/11
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4230.JPG
DSC_4230.JPG (2.96 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 17:13:35
Image taken on:
30 okt 2017 16:13
Focus length:
24 mm
Shutter speed:
1/100 Sec
F-number:
f/11
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4221.JPG
DSC_4221.JPG (2.71 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 17:05:23
Image taken on:
30 okt 2017 16:05
Focus length:
34 mm
Shutter speed:
1/250 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4220.JPG
DSC_4220.JPG (2.26 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 17:03:57
Image taken on:
30 okt 2017 16:03
Focus length:
20 mm
Shutter speed:
1/125 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4218.JPG
DSC_4218.JPG (2.55 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 17:03:27
Image taken on:
30 okt 2017 16:03
Focus length:
35 mm
Shutter speed:
1/125 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4217.JPG
DSC_4217.JPG (2.85 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 17:03:07
Image taken on:
30 okt 2017 16:03
Focus length:
65 mm
Shutter speed:
1/125 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4214.JPG
DSC_4214.JPG (2.55 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:58:21
Image taken on:
30 okt 2017 15:58
Focus length:
55 mm
Shutter speed:
1/125 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4210.JPG
DSC_4210.JPG (2.47 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:56:57
Image taken on:
30 okt 2017 15:56
Focus length:
82 mm
Shutter speed:
1/200 Sec
F-number:
f/13
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4201.JPG
DSC_4201.JPG (1.92 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:51:33
Image taken on:
30 okt 2017 15:51
Focus length:
20 mm
Shutter speed:
1/100 Sec
F-number:
f/11
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4197.JPG
DSC_4197.JPG (2.25 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:49:46
Image taken on:
30 okt 2017 15:49
Focus length:
170 mm
Shutter speed:
1/100 Sec
F-number:
f/13
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4196.JPG
DSC_4196.JPG (2.27 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:49:15
Image taken on:
30 okt 2017 15:49
Focus length:
36 mm
Shutter speed:
1/100 Sec
F-number:
f/13
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4192.JPG
DSC_4192.JPG (2.45 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:47:11
Image taken on:
30 okt 2017 15:47
Focus length:
105 mm
Shutter speed:
1/500 Sec
F-number:
f/13
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4190.JPG
DSC_4190.JPG (2.76 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:46:19
Image taken on:
30 okt 2017 15:46
Focus length:
95 mm
Shutter speed:
1/200 Sec
F-number:
f/13
ISO speed rating:
200
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_4188.JPG
DSC_4188.JPG (2.53 MiB) 2566 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2017:10:30 16:43:02
Image taken on:
30 okt 2017 15:43
Focus length:
90 mm
Shutter speed:
1/160 Sec
F-number:
f/11
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D60
Exposure program:
Manual
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 1982
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door Tom » 31 okt 2017 22:46

Leuk met die regenboog!
Een mooie rechtstand is daar te zien, een groot verschil met de andere lijn richting Delft.

Nico uit Gouda
220 kV
Loads: 372
Aangesloten op: 13 jun 2014 14:05
Favoriete mastsoort: De torenmasten N van Kampen

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door Nico uit Gouda » 08 nov 2017 00:10

Zie nu ook de vier foto's op https://www.facebook.com/RandstadNoordr ... =3&theater met deze erbij behorende tekst:

Klimmen naar boven in de nieuwe wintrackmasten gaat anders dan in de traditionele vakwerkmasten. In de wintrack klik je met speciale ‘rolschoenen’ vast aan de highstep en klim je omhoog via de highstep aan de zijkant van de mast. Het uitzicht blijft even mooi

Nico.

voltron
380 kV
Loads: 691
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door voltron » 17 nov 2017 19:17

Nieuwe update
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 1982
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door Tom » 17 nov 2017 22:31

Mooie en interessante foto's. Thanks voor de update!

Zo te zien zijn de twee-circuitwintracks bij de A12 uitgevoerd in de verlaagde variant zonder stukje mast boven de bovenste bevestiging van de v-steun.

peter1954
middenspanning
Loads: 46
Aangesloten op: 01 dec 2017 19:56
Favoriete mastsoort: Duitse masten

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Load door peter1954 » 25 dec 2017 15:12

BasH voegde de load toe:
20 mar 2016 23:36
Paullus voegde de load toe:Geweldig BasH dat je ook dit traject zo mooi op de gevoelige plaat vast legt. Over een paar jaar zal dit verleden tijd zijn aangezien de verbinding op dit deel weg gaat.
Bedankt,

Ik zal ook zeer binnenkort Leiden - Zoetermeer vast gaan leggen. Deze mooie deltamasten gaan op korte termijn voor een groot deel ook verdwijnen. Ook vraag ik me af of het deel dat wel blijft bestaan nog drie circuits zal dragen. Combi-wintrackmasten kunnen immers slechts 2 150kV circuits dragen...

Vriendelijke groeten,
Bas
Ja die mooie Deltamasten van de driecircuitlijn Zoetermeer - Leiden gaan helaas verdwijnen om plaats te maken voor die foeilelijke palen voor 380 kV.
Architectonisch geef ik die wintracks op de schaal van één tot tien een vette nul.

Plaats reactie