Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Aan deze fotoreeks voeg ik dan graag volgende "aktiebeelden" toe. Eerst een overzichtsbeeld vanaf de zuidoever van het Noordzeekanaal. Opvallend is de grote afstand tussen de torend van mastenpaar 4
Werken op grote hoogte, gemaksmethode #1
Werken op grote hoogte, gemaksmethode #2
Werken op grote hoogte, stoeremannenmethode
Het toekomstig opsteigpunt op de noordelijke Noordzeekanaaloever
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Mooi duidelijk overzicht! Op zich is het natuurlijk niet opvallend dat het mastpaar 4 verder uit elkaar staat omdat het een steunmast is, het is meer een vreemde eend in de bijt tussen de hoek en eindmasten. Gezien de korte afstand van de kabel onder het Noordzeekanaal door begin ik me zelfs af te vragen of het niet makkelijker was geweest om de kabel meteen door te trekken naar trafostation Beverwijk?
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Gaan er in deze wintracks trouwens lampjes op de top i.v.m. Schiphol? Die masten zijn iets van 60 meter hoog toch?
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Lees nu ook http://www.tennet.eu/nl/nl/nieuws/artic ... rwijk.html
Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Dat is inderdaad een punt waar ik afgelopen weekend op werd gewezen. Ik reed op de A4 bij Delft en zag dat een mast bij de poot van een forse aantekening was voorzien...ElektroThriller schreef:(...) graffitigevoeligheid relevant voor de keuze van het masttype.
Mooie updates verder!
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Opstijgpunt 150kv Velsen-Oterleek.Dit deel van de verbinding bevat een aantal nieuwere type masten.Dit is gedaan ivm met de A22 en de 2e Velsertunnel,die eind '96 officieel in gebruik is gesteld.
- Bijlagen
-
- mast 17
- M&Eproject3 576 (1467x2200).jpg (846.06 KiB) 6544 keer bekeken
-
- M&Eproject3 570 (2200x1467).jpg (506.41 KiB) 6582 keer bekeken
-
- ongebruikte wisselmast 16
- M&Eproject3 551_01 (2200x1467).jpg (587.66 KiB) 6583 keer bekeken
-
- mast 4 van Beverwijk-Oostzaan
- M&Eproject3 507 (1467x2200).jpg (822.06 KiB) 6583 keer bekeken
-
- M&Eproject3 381 (1467x2200).jpg (820.18 KiB) 6583 keer bekeken
-
- mast 2 ten oosten van de A9
- M&Eproject3 496 (1467x2200) (2).jpg (524.55 KiB) 6583 keer bekeken
-
- opstijgpunt Beverwijk-Oostzaan
- M&Eproject3 489 (2200x1467).jpg (694.43 KiB) 6583 keer bekeken
-
- Close encounter tussen ET en Mast 2
- M&Eproject3 466 (2200x1467).jpg (750.72 KiB) 6588 keer bekeken
-
- M&Eproject3 479 (1467x2200).jpg (500.88 KiB) 6588 keer bekeken
-
- mast 2
- M&Eproject3 444 (1467x2200).jpg (792.45 KiB) 6588 keer bekeken
-
- M&Eproject3 391 (2200x1467).jpg (872.58 KiB) 6588 keer bekeken
-
- M&Eproject3 399 (2200x1467).jpg (902.4 KiB) 6588 keer bekeken
-
- M&Eproject3 406 (2200x1467).jpg (763.23 KiB) 6588 keer bekeken
-
- M&Eproject3 401 (2200x1467).jpg (567.86 KiB) 6588 keer bekeken
-
- Knooppunt Beverwijk.Rechts is de grijze lijn van de 150kv verbinding Velsen-Oterleek te zien.Links gaat het trace over de A9.Het gedeelte van de verbinding die op deze kaart zichtbaar is;zijn voorzien van nieuwere type masten.
- 460px-KP_Beverwijk.png (317.94 KiB) 6588 keer bekeken
-
- M&Eproject3 411 (2200x1467).jpg (437.65 KiB) 6589 keer bekeken
-
- M&Eproject3 413 (2200x1467).jpg (315.5 KiB) 6589 keer bekeken
-
- opstijgpunt en mast 1 Velsen-Oterleek.
- M&Eproject3 419 (2200x1467).jpg (872.38 KiB) 6589 keer bekeken
Laatst gewijzigd door michel op 04 mar 2016 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Mooie foto's, foto 314 met die onscherpe mast op de achtergrond is erg leuk gedaan.
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Mee eens. Die foto trok op een verrassende manier de aandacht in de serie.
Wat ik me door de foto's van Knarvel dan weer afvraag: zouden ze die zwarte kokertjes op de wintracks laten zitten? De V-braces worden er niet eleganter van als die buitengewoon dunne kunststof isolator opeens halverwege in een dikke zwarte cilinder verandert.
Wat ik me door de foto's van Knarvel dan weer afvraag: zouden ze die zwarte kokertjes op de wintracks laten zitten? De V-braces worden er niet eleganter van als die buitengewoon dunne kunststof isolator opeens halverwege in een dikke zwarte cilinder verandert.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer het 2e circuit van Oostzaan - Beverwijk naar 380kV wordt gebracht. De ongebruikte wisselmast ziet er toch ook weer duidelijk anders uit dan de wisselmasten van de eerste generatie 380kV lijnen.
Voor de omleiding t.h.v. de A22 en A9 heeft men duidelijk het standaard Noord-Hollandse mastontwerp gebruikt, aan de railings is goed te zien dat de masten nog niet zo oud zijn. Het 150kV eindmastje ziet er ook wel fraai uit, wel bijzonder dat deze geen kattenoren heeft.
@Hans: Ik ben bang dat de zwarte kokertjes blijven zitten en idd mooi is anders.
Voor de omleiding t.h.v. de A22 en A9 heeft men duidelijk het standaard Noord-Hollandse mastontwerp gebruikt, aan de railings is goed te zien dat de masten nog niet zo oud zijn. Het 150kV eindmastje ziet er ook wel fraai uit, wel bijzonder dat deze geen kattenoren heeft.
@Hans: Ik ben bang dat de zwarte kokertjes blijven zitten en idd mooi is anders.
Re: Rondje Noord-Holland 3: Beverwijk
Volgens mij gaat het nog een paar maanden duren voor ze 2e lijn naar 380kv kunnen brengen.
Eerst moet het nieuwe station beverwijk klaar en daar voor moet de oude 150kv-380 kv transformator verplaatst worden en op die plek 2 nieuwe lijnvelden worden gebouwd.
Eerst moet het nieuwe station beverwijk klaar en daar voor moet de oude 150kv-380 kv transformator verplaatst worden en op die plek 2 nieuwe lijnvelden worden gebouwd.