Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
-
voltron
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28
Bericht
door voltron » 21 feb 2016 16:35
is het optisch zo of staan die wintracks pylonen dichter bij elkaar dan in Zoetermeer>?
-
Shrek
- Berichten: 2496
- Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
- Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar
Bericht
door Shrek » 21 feb 2016 22:29
ElektroThriller schreef:Bij deze locatie is de kans groot op onwelgevallige beelden. De schade viel mee door de enorme smak tegenlicht die bovenmenselijke inspanningen op het bewerkingsfront zou vergen.
Het is niet omdat sommigen de breinaalden niet mooi vinden, dat het niet interessant is om er fotos van te plaatsen. Zeker in de bouwfase zijn de wintracks complexe constructies die zeker een fotootje verdienen
Verder wel allemaal heel mooie fotos !
-
Peter
- Berichten: 3410
- Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
- Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld
Bericht
door Peter » 22 feb 2016 11:00
Wat we ook van de wintracks vinden, ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken voor wat betreft de bouw van de wintracklijn naar Vijfhuizen. Ik denk dat het zo lijkt dat de wintrackpylonen dichter bij elkaar staan omdat het hoek/eindmasten zijn.
-
michel
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
- Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht
-
michel
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
- Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht
Bericht
door michel » 22 feb 2016 19:01
Shrek schreef:ElektroThriller schreef:Bij deze locatie is de kans groot op onwelgevallige beelden. De schade viel mee door de enorme smak tegenlicht die bovenmenselijke inspanningen op het bewerkingsfront zou vergen.
Het is niet omdat sommigen de breinaalden niet mooi vinden, dat het niet interessant is om er fotos van te plaatsen. Zeker in de bouwfase zijn de wintracks complexe constructies die zeker een fotootje verdienen
Verder wel allemaal heel mooie fotos !
Het is toch vreemd dat zon complexe constructie(ze zijn ook 1,5 keer zo duur als lattenwerk,en ik heb de filmpjes gezien van het opbouwen van.)er zo makkelijk bedacht uitziet.Ik heb deze masten in meerdere weersomstandigheden gezien,maar ze blijven erg aanwezig in het landschap.In mijn eerdere topic in omgeving Eindhoven zie je de 380kv-donaumasten volledig in het landschap verdwijnen in de herfstkleuren bijvoorbeeld.En op een regenachtige dag is het alsof de masten dan letterlijk in het grijs-grauwe lucht opgaan.Het nadeel van de wintracks is eigenlijk dat de palen minder aanwezig zijn dan de fasedraden.Het is een mening,en zoals bekend gaat mijn voorkeur uit op vakwerk.Ik zal bijvoorbeeld ook de machtige rivierkruisingen gaan missen,want Tennet heeft momenteel plannen om in de toekomstige verbinding Beverwijk-Vijfhuizen-Wateringen 9km aan 380kv verbinding te verkabelen.Dat zie ik ook gebeuren (een hele grote)als met Borselle=Rilland gaan opwaarderen.
Ach,er is nog meer dan genoeg vakwerk in ons kleine kikkerlandje.
En ik en ET zijn nog lang niet klaar.
-
BasH
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 31 mei 2015 20:51
- Dichtstbijzijnde trafo: Vijfhuizen
Bericht
door BasH » 22 feb 2016 22:44
ET, Michel,
Het is weer een mooie reportage geworden, mijn complimenten.
Peter schreef:Wat we ook van de wintracks vinden, ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken voor wat betreft de bouw van de wintracklijn naar Vijfhuizen. Ik denk dat het zo lijkt dat de wintrackpylonen dichter bij elkaar staan omdat het hoek/eindmasten zijn.
Hoi Peter,
Door verschillende omstandigheden (griep, diverse activiteiten in het weekend, graftakkeweer op de momenten dat ik wel tijd had) is het er tot nu toe niet van gekomen om een nieuwe reportage te maken. Gelukkig ziet de voorspelling voor komende zondag er redelijk goed uit. ik heb alleen de dag daarvoor een whisk(e)y proefavond...
Slainté,
Bas
-
Tom
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
- Dichtstbijzijnde trafo: Lochem
Bericht
door Tom » 22 feb 2016 22:55
Bij deze locatie is de kans groot op onwelgevallige beelden.
haha, ik was er ook wel nieuwsgierig naar, maar tegelijk is het toch wel een beetje kijk en huiver met die kromstaande masten en ogenschijnlijk volstrekt willekeurig en rommelig in het landschap geplaatste witte masten. Het verschil in onderlinge afstand tussen hoekmasten en steunmasten werkt ook niet in het voordeel voor een rustig en repeterend beeld. Misschien is dat aspect van een lijn: repetitie, zo vanzelfsprekend bij reguliere masten dat het bij de wintracks onderschat is bij het beoordelen van het ontwerp.
Het is toch vreemd dat zo'n complexe constructie(ze zijn ook 1,5 keer zo duur als lattenwerk,en ik heb de filmpjes gezien van het opbouwen van.)er zo makkelijk bedacht uitziet.Ik heb deze masten in meerdere weersomstandigheden gezien,maar ze blijven erg aanwezig in het landschap.In mijn eerdere topic in omgeving Eindhoven zie je de 380kv-donaumasten volledig in het landschap verdwijnen in de herfstkleuren bijvoorbeeld.En op een regenachtige dag is het alsof de masten dan letterlijk in het grijs-grauwe lucht opgaan.Het nadeel van de wintracks is eigenlijk dat de palen minder aanwezig zijn dan de fasedraden.
Dat ben ik wel met je eens, door de minimalistische vorm zijn het vooral de draden die de aandacht trekken. Bij Zoetermeer slingert de lijn zich een weg door de drukke omgeving.
-
Peter
- Berichten: 3410
- Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
- Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld
Bericht
door Peter » 22 feb 2016 23:50
Mooi of niet mooi, in elk geval de steunmast oogt anders dan de exemplaren in Zuid-Holland. Zo te zien wijkt de ophanging iets af. Ik hoop ook dat ze iets aan de hoekmasten gedaan hebben waardoor ze straks (als er van 2 kanten krachten op komen) niet meer zo kromtrekken als bij Zoetermeer.
Ondanks de dunne masten zijn de wintracks ook nog van een grote afstand zichtbaar. Zo kon ik eens vanuit de trein tussen Alphen a/d Rijn en Leiden de wintracks bij Bleiswijk zien en daar zat ruim 10 kilometer tussen.
De nieuwe wintracklijnen worden volgens mij ook zo rommelig omdat ze door de overvolle Randstad heen moeten slingeren. Heb onlangs de wintracks bij Delft nog gezien vanaf de A4 en dat geslinger maakt het nog beroerder Ik denk dat het bij een wat langere rechtstand al een stuk beter wordt, al kan er natuurlijk niets boven vakwerk maar dat spreekt voor zich.
@BasH: We zien het vervolg vanzelf wanneer je tijd hebt en het eens geen graftakkenweer is (wat de laatste weken de standaard lijkt te zijn in het weekend).
-
ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Bericht
door ElektroThriller » 23 feb 2016 09:11
Het lijkt me voor de hand liggen dat BasH het zuidelijk van het Noordzeekanaal voor zijn rekening neemt. Ik wil de vijf masten noordelijk van het Noordzeekanaal wel 'doen'. Er zijn voldoende opties voor foto's met 'zon in de rug'. Ook vanaf de Vuurliniedijk zijn mooie overzichten van opzij te maken. Het stijgpunt plus de zuidelijke twee masten zijn bereikbaar via de ventweg van de N246 nabij de Wijkertunnel. Op Google Maps zie je de rijplaten en vier van de vijf wintracks.
Ook ik vind dat we op dit forum naar compleetheid moeten streven - for better or worse.
Sterker dan overwegingen van vormgeving vind ik de hogere kosten (misschien ook langere bouwtijd?) en de graffitigevoeligheid relevant voor de keuze van het masttype.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013