Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Gezien de ondergetekende toch hele dagen thuis zit ivm een bacteriele infectie aan de amandelen,heb ik nu de tijd om deze reportage eindelijk te publiceren.
Deze locatie heb ik in verschillende tijdsduren(en op verschillende dagen) vastgelegd.(zie info opnames)
Voor de belangstellende:De omgeving is bereikbaar met fiets,brommer of te voet.Het station zelf is omringd door sloten en alle opstijgpunten staan op het grondgebied van het station.Dat maakt het voor de fotografen een leuke uitdaging om het station goed te documenteren.
Vorig jaar was ik bewapend met een mobiel,waarvan ik het station zelf toch redelijk goed wist vast te leggen.
Ditmaal had ik de omgeving aangepakt.
Deze locatie heb ik in verschillende tijdsduren(en op verschillende dagen) vastgelegd.(zie info opnames)
Voor de belangstellende:De omgeving is bereikbaar met fiets,brommer of te voet.Het station zelf is omringd door sloten en alle opstijgpunten staan op het grondgebied van het station.Dat maakt het voor de fotografen een leuke uitdaging om het station goed te documenteren.
Vorig jaar was ik bewapend met een mobiel,waarvan ik het station zelf toch redelijk goed wist vast te leggen.
Ditmaal had ik de omgeving aangepakt.
- Bijlagen
-
- ingang trafostation.Het is vrij goed beveiligd en omringd door bossen,wandel-en fietsroutes.
- DSC_0193 (2400x1600).jpg (784.59 KiB) 6359 keer bekeken
-
- DSC_0198 (2400x1600).jpg (868.25 KiB) 6360 keer bekeken
-
- DSC_0196 (2400x1600).jpg (628.13 KiB) 6361 keer bekeken
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Opmerkelijk genoeg is de uitzicht ten noorden van het trafostation werkelijk prachtig.Daar zijn 5 van de 6 bovengrondse verbindingen open en bloot te bezichtigen.Verbindingen Gouda en Diemen tot zelfs aan de horizon.En dan niet te vergeten de 4 machtige 380kv opstijgpunten op een rij.
Hieronder voornamelijk opnames van de 4 380kv opstijgpunten zowel in de ochtend en namiddag.Meer toelichting volgt..
Hieronder voornamelijk opnames van de 4 380kv opstijgpunten zowel in de ochtend en namiddag.Meer toelichting volgt..
- Bijlagen
-
- Krimpenwaard3 053 (1600x2400).jpg (797.56 KiB) 6326 keer bekeken
-
- opstijgpunt 150kv Gouda-Krimpen
- Krimpenwaard3 066 (2400x1600) (2100x1400).jpg (873.33 KiB) 6329 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 078 (2400x1600).jpg (1002.65 KiB) 6347 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 072 (2400x1600) (2) (2100x1400).jpg (686.56 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 085 (2400x1600) (1800x1200).jpg (570.65 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 113 (1600x2400).jpg (475.14 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 090 (1600x2400).jpg (615.33 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 093 (2400x1600).jpg (524.68 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 033 (2400x1600).jpg (659.8 KiB) 6347 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 040 (2400x1600).jpg (692.42 KiB) 6347 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 030 (2400x1600).jpg (892.9 KiB) 6347 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 027 (2400x1600) (2).jpg (758.22 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 025_01 (2400x1600).jpg (985.18 KiB) 6347 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 019 (2400x1600).jpg (819.7 KiB) 6347 keer bekeken
-
- detailfoto mast 38 Krimpen-Simonshaven-Maasvlakte
- Krimpenwaard3 013 (2400x1600).jpg (685.75 KiB) 6347 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 011 (1600x2400).jpg (977.33 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 075_01 (2400x1600).jpg (840.93 KiB) 6347 keer bekeken
-
- De hoogteverschil van de 2 generaties opstijg/afspanmasten is opmerkelijk.De kleinste is tevens enkele jaren jonger.
- StationKrimpenEindVdMiddag 056 (2400x1600).jpg (628.79 KiB) 6347 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 023 (2400x1600) (2) (1800x1200).jpg (418.48 KiB) 6347 keer bekeken
-
- de 4 opstijgpunten van links naar rechts;Krimpen-Simonshaven-Maasvlakte,Krpn-GtB,Krpn-Diemen-Oostzaan en Krpn-Bleiswijk(detail;de opstijgmast is gelijk ook een 1/3e wisselmast.De enige van dit type.
- StationKrimpenEindVdMiddag 051 (2400x1600) (2).jpg (706.27 KiB) 6347 keer bekeken
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Nu volgen de opnames van de omgeving ten noorden van station Krimpen,hoofdzakelijk is de kijkrichting noord,oost en west.
- Bijlagen
-
- Verbinding Krimpen-Geertruidenberg.De Goliath onder de kruisingsmasten
- StationKrimpenEindVdMiddag 158 (2400x1600).jpg (694.24 KiB) 6312 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 156 (2400x1600).jpg (587.97 KiB) 6313 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 149 (2400x1600).jpg (698.71 KiB) 6314 keer bekeken
-
- De machtige IJsselkruising van de 380kv verbinding Krimpen-Bleiswijk.
- StationKrimpenEindVdMiddag 088 (2400x1600).jpg (288.79 KiB) 6314 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 140 (2400x1600).jpg (593.58 KiB) 6314 keer bekeken
-
- Mast 2 Krimpen-Bleiswijk.Het optisch bedrog zorgt ervoor dat de bovenkant van de mast 'dik' overkomt.Het is een kwestie van smaak,en ik ben met deze masten opgegroeid en blijft ze stoer en ruig vinden.
- StationKrimpenEindVdMiddag 139 (1600x2400).jpg (601.63 KiB) 6315 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 121 (2400x1600).jpg (384.26 KiB) 6318 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 106_01 (2400x1600).jpg (647.89 KiB) 6319 keer bekeken
-
- 3 generaties donaumasten
- Krimpenwaard3 084 (2400x1600).jpg (416.84 KiB) 6319 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 059 (1600x2400) (2).jpg (413.14 KiB) 6319 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 049 (1600x2400).jpg (1004.52 KiB) 6319 keer bekeken
-
- DSC_0184 (2400x1600).jpg (803.99 KiB) 6321 keer bekeken
-
- mast 38 Krimpen-Simonshaven-Maasvlakte.
- StationKrimpenEindVdMiddag 021 (2400x1600) (2).jpg (559.38 KiB) 6322 keer bekeken
-
- Mast 3 Krimpen-Geertruidenberg bij normaal licht.
- StationKrimpenEindVdMiddag 006 (2400x1600).jpg (756.84 KiB) 6324 keer bekeken
-
- Old-school contrast voor de liefhebbers in deze opname van mast 3 Krimpen-Geertruidenberg.
- StationKrimpenEindVdMiddag 001 (2400x1600).jpg (773.63 KiB) 6324 keer bekeken
-
- mast 3 Krimpen-Diemen
- Krimpenwaard3 150 (1600x2400).jpg (600.07 KiB) 6325 keer bekeken
-
- Verbinding Krimpen-Diemen begin van de middag
- Krimpenwaard3 144 (2400x1600).jpg (662.13 KiB) 6325 keer bekeken
-
- Verbinding Krimpen-Diemen-Oostzaan is tot aan de horizon te zien.
- StationKrimpenEindVdMiddag 127 (2400x1600).jpg (364.99 KiB) 6325 keer bekeken
-
- Deze hoge hoekmast is ook te vinden bij de Baanhoek-kruising te Sliedrecht.Ze zijn zelfs een stukje hoger dan een normale steunmast van de mammoetlijn.
- StationKrimpenEindVdMiddag 106 (2400x1600).jpg (387.54 KiB) 6325 keer bekeken
-
- De lijnkruising tussen de (kleinere)150kv Krimpen-Gouden en de 380kv verbinding Krimpen-Bleiswijk.
- StationKrimpenEindVdMiddag 103 (2400x1536).jpg (357.19 KiB) 6326 keer bekeken
Laatst gewijzigd door michel op 14 feb 2016 14:40, 12 keer totaal gewijzigd.
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
die 4 bundel masten hebben een hele machtige uitstraling
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Deel 2 van omgeving Krimpen.
- Bijlagen
-
- mast 45
- Krimpen3 025 (1600x2400).jpg (800.74 KiB) 6284 keer bekeken
-
- en natuurlijjk mag het 150kv 3-circuit deltalijn Krimpen-Waalhaven niet ontbreken.kijkrichting is nu zuid-west
- Krimpen3 020 (2400x1600) (2).jpg (457.98 KiB) 6284 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 119 (1600x2400) (2).jpg (661.57 KiB) 6285 keer bekeken
-
- Opvallend punt,misschien heb ik het bij andere verbindingen wel over het hoofd gezien.Maar deze 150kv opstijgpunt van Gouda-Krimpen heeft dubbele isolatorkettingen aan de linkerkant en aan de andere kant een enkele.
- Krimpenwaard3 065 (2400x1600).jpg (959.68 KiB) 6285 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 004 (2400x1600).jpg (583.23 KiB) 6285 keer bekeken
-
- Krimpen3 013 (1600x2400).jpg (692.49 KiB) 6285 keer bekeken
-
- DSC_0170 (2400x1600).jpg (684.73 KiB) 6303 keer bekeken
-
- DSC_0159 (1600x2400).jpg (474.29 KiB) 6303 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 191 (2400x1600).jpg (717.54 KiB) 6303 keer bekeken
-
- Als je goed kijkt naar mast 4 van verbinding Krimpen-Geertruidenberg;Zie je dat deze mast zijn genen deelt met de hogere masten van bijv.Zandvliet,en alle latere Oostring-masten.
- StationKrimpenEindVdMiddag 184 (1600x2400).jpg (668.04 KiB) 6303 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 183 (2400x1600).jpg (676.34 KiB) 6303 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 170 (2400x1600).jpg (693.44 KiB) 6305 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 118 (2400x1600) (2).jpg (776.01 KiB) 6305 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 038 (2400x1600) (2).jpg (728.46 KiB) 6305 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 018 (2400x1600).jpg (871.04 KiB) 6305 keer bekeken
-
- StationKrimpenEindVdMiddag 011 (2400x1600) (2).jpg (785.43 KiB) 6307 keer bekeken
-
- mast 2 Krimpen-Bleiswijk
- Krimpenwaard3 135 (2400x1600).jpg (548.14 KiB) 6308 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 133 (1600x2400).jpg (581.5 KiB) 6309 keer bekeken
-
- steunmast van verbinding Krimpen-Diemen.
- Krimpenwaard3 127 (1600x2400).jpg (679.14 KiB) 6311 keer bekeken
-
- Krimpenwaard3 123 (1649x2400).jpg (705.72 KiB) 6312 keer bekeken
Laatst gewijzigd door michel op 14 feb 2016 19:05, 19 keer totaal gewijzigd.
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Whooo, daar zitten een paar hele mooie bij! Ik wist niet dat je daar zulke mooie kan maken, want inderdaad is het nogal afgeschermd en ontoegankelijk. Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik er slechts eenmaal een keer met de racefiets langs ben geweest zonder een foto te maken. Misschien nog maar eens terugkomen dan, ook bij zonsondergang prachtige mogelijkheden zo te zien. Wel gek trouwens die fasewisseling in de eindmast van de lijn naar Bleiswijk.
Als je mij vraagt welke masten het meest indruk maken, dan ben ik hier toch van de oorspronkelijke eerste generatie 380 kV-masten, omdat ze het meest lijken op de oostringmasten waar ik dan mee ben opgegroeid Maar serieus vind ik de masten in de lijn Krimpen-Bleiswijk de grootse uitstraling missen die de oudere 380 kV-masten wel hebben. Ondanks dat de hoek van de kattenoren wat steiler is - oostringachtig. Misschien zijn het de open verbanden in de toren die daar de oorzaak van zijn en het bovenstuk met parallele randen. Dan vind ik de masten naar de Maasvlakte beter geslaagd in de 380 kV-hierarchie.
Als je mij vraagt welke masten het meest indruk maken, dan ben ik hier toch van de oorspronkelijke eerste generatie 380 kV-masten, omdat ze het meest lijken op de oostringmasten waar ik dan mee ben opgegroeid Maar serieus vind ik de masten in de lijn Krimpen-Bleiswijk de grootse uitstraling missen die de oudere 380 kV-masten wel hebben. Ondanks dat de hoek van de kattenoren wat steiler is - oostringachtig. Misschien zijn het de open verbanden in de toren die daar de oorzaak van zijn en het bovenstuk met parallele randen. Dan vind ik de masten naar de Maasvlakte beter geslaagd in de 380 kV-hierarchie.
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Je bent van harte welkom,Tom.Ik schaam mij dat ik station Langerak nog niet gehad heb,om maar een voorbeeld te noemen.Ik ken dit gebied als mijn broekzak,en kan je zeker wat leuke fotolocaties aanwijzen..Zoals ik al eerder zei;ik ben met de beide type masten opgegroeid.Mijn voorkeur is de 1e generatie(en alles wat daar op doorontwikkeld is),en deze type masten ben ik gewoon gewend en vind ze ruig,stoer,(ik geeft je gelijk Voltron)machtig en toch harmonieus overkomen in mijn bekende omgeving.Al baal ik er wel van dat ze nog steeds niet geverfd zijn.Het is puur smaak.Het lijkt mij ook een uitdaging om de lek-crossing in het donker te fotograferen,want op Flickr heb jij een paar nachtopnames ,vakwerk.TomBorger schreef:Whooo, daar zitten een paar hele mooie bij! Ik wist niet dat je daar zulke mooie kan maken, want inderdaad is het nogal afgeschermd en ontoegankelijk. Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik er slechts eenmaal een keer met de racefiets langs ben geweest zonder een foto te maken. Misschien nog maar eens terugkomen dan, ook bij zonsondergang prachtige mogelijkheden zo te zien. Wel gek trouwens die fasewisseling in de eindmast van de lijn naar Bleiswijk.
Als je mij vraagt welke masten het meest indruk maken, dan ben ik hier toch van de oorspronkelijke eerste generatie 380 kV-masten, omdat ze het meest lijken op de oostringmasten waar ik dan mee ben opgegroeid Maar serieus vind ik de masten in de lijn Krimpen-Bleiswijk de grootse uitstraling missen die de oudere 380 kV-masten wel hebben. Ondanks dat de hoek van de kattenoren wat steiler is - oostringachtig. Misschien zijn het de open verbanden in de toren die daar de oorzaak van zijn en het bovenstuk met parallele randen. Dan vind ik de masten naar de Maasvlakte beter geslaagd in de 380 kV-hierarchie.
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Mooie fotoserie zo rond Krimpen a/d IJssel. Het blijft een machtig gezicht die verschillende 380kV verbindingen zo dicht bij elkaar Vooral de eindmasten van de zwaardere verbindingen richting de Maasvlakte en Bleiswijk komen erg laag over, vooral die van de verbinding naar Bleiswijk. De fasewisseling zit er volgens mij pas in sinds het gedeelte op de wintrackmasten is aangesloten. Het is ook goed te zien dat de lijnen naar de Maasvlakte en Bleiswijk zwaarder uitgevoerde masten hebben. Persoonlijk vind ik de masten van de 1e generatie ook mooier, al staat zo'n vierbundel wel wat stoerder. Een aantal foto's zijn ook erg sfeervol geworden
Verder moeten we natuurlijk de 150kV ET-masten van de lijn naar Gouda ook niet vergeten. Die sneeuwen bij al het 380kV geweld toch een beetje onder.
Verder moeten we natuurlijk de 150kV ET-masten van de lijn naar Gouda ook niet vergeten. Die sneeuwen bij al het 380kV geweld toch een beetje onder.
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Dit was mijn reportage van station Krimpen,die ik 31dec en 25jan heb gemaakt.
- Bijlagen
-
- Krimpen3 033 (2400x1600) (2).jpg (498.53 KiB) 6280 keer bekeken
-
- Krimpen3 046 (2400x1600) (2).jpg (694.11 KiB) 6283 keer bekeken
-
- Krimpen3 039 (2400x1600).jpg (507.82 KiB) 6283 keer bekeken
Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel
Leuk, die kruising met de extreem hoge deltamasten. Me valt op dat er slechts een enkel kabeltje in de masten hangt .
Dat lijkt me ook een mooi project. De masten hebben meerdere lichtbakens en tegen een achtergrond van scheepsindustrie zou het een prachtige foto op moeten leveren.
Het lijkt mij ook een uitdaging om de lek-crossing in het donker te fotograferen
Dat lijkt me ook een mooi project. De masten hebben meerdere lichtbakens en tegen een achtergrond van scheepsindustrie zou het een prachtige foto op moeten leveren.