Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3827
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel

Bericht door Hans » 15 feb 2016 13:45

Opnieuw aansluitend bij Tom, bij ongeveer alles wat al gezegd is. Michel, je gaat ook gewoon maar door met foto's maken en Hoogspanningsland anno 2015/2016 in beeld brengen. Het blijft iedere keer genieten, Michel.
Dat motto van die Pokèmonballen in Groningen "Gonna catch 'em all" lijkt haast wel van toepassing op alle ruim 13.000 hoogspanningsmasten (of in ieder geval alle verbindingen) van het land. Als je nog een avatar zoekt...

De donaumasten zijn er bijzonder fraai opgezet. En met een goede camera erbij, en zo nu en dan ook samen met ET, blijkt er een heel nieuw vakgebied aangeboord te zijn: fotografie tijdens bewolkt weer, in de vroege ochtend of op de late avond. Ander licht, letterlijk.
De mening over de grootsheid van de eerste generatie 380 kV koppelnetmasten deel ik half-half met Tom. Het gebruikte type voor de verbinding Krimpen-Bleiswijk heeft mij eveneens niet echt kunnen bekoren. Ze geven me een gevoel van quick and dirty. Zo van: 'Oh, ho even, we hebben weer een nieuwe verbinding nodig. Nou hup, we zoeken een donaumast die lijkt op wat er al staat en verder interesseert het niet zoveel. Wie is het goedkoopst?' En dan krijg je dus van die cilindrische blokhoofden en afgezakte broekstukjes op half zeven.

Ze missen daarmee de trotse fierheid van de West- en Oostringtypes, en ook de open elegantie van de brede boventraversen van Borssele-Geertruidenberg. Eigenlijk alsof je een B-merk hebt aangeschaft dat het net niet is.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Michel's 2e bezoek trafostation Krimpen A/D IJssel

Bericht door michel » 15 feb 2016 21:49

Hans schreef:Opnieuw aansluitend bij Tom, bij ongeveer alles wat al gezegd is. Michel, je gaat ook gewoon maar door met foto's maken en Hoogspanningsland anno 2015/2016 in beeld brengen. Het blijft iedere keer genieten, Michel.
Dat motto van die Pokèmonballen in Groningen "Gonna catch 'em all" lijkt haast wel van toepassing op alle ruim 13.000 hoogspanningsmasten (of in ieder geval alle verbindingen) van het land. Als je nog een avatar zoekt...

De donaumasten zijn er bijzonder fraai opgezet. En met een goede camera erbij, en zo nu en dan ook samen met ET, blijkt er een heel nieuw vakgebied aangeboord te zijn: fotografie tijdens bewolkt weer, in de vroege ochtend of op de late avond. Ander licht, letterlijk.
De mening over de grootsheid van de eerste generatie 380 kV koppelnetmasten deel ik half-half met Tom. Het gebruikte type voor de verbinding Krimpen-Bleiswijk heeft mij eveneens niet echt kunnen bekoren. Ze geven me een gevoel van quick and dirty. Zo van: 'Oh, ho even, we hebben weer een nieuwe verbinding nodig. Nou hup, we zoeken een donaumast die lijkt op wat er al staat en verder interesseert het niet zoveel. Wie is het goedkoopst?' En dan krijg je dus van die cilindrische blokhoofden en afgezakte broekstukjes op half zeven.

Ze missen daarmee de trotse fierheid van de West- en Oostringtypes, en ook de open elegantie van de brede boventraversen van Borssele-Geertruidenberg. Eigenlijk alsof je een B-merk hebt aangeschaft dat het net niet is.
Hahaha,Pikachu als avatar.Ik ga meer voor Charizard(draak),past meer bij mijn omvang .
Dit zijn trouwens reportages die ik eind december een deel met project XXXLheb bijgepakt..Alleen de avondfotos zijn van eind Januari.Er zijn nog een handjevol locaties waar ik
zeker nog een bezoek ga brengen.(Friesland,Enschede,Doetinchem)Nog even over de vierbundels-donaumasten.Wat ik tot zover weet is verbinding Krimpen-Bleiswijk een hele tijd op 150kv gedreven.Pas eind jaren 90 verscheen deze verbinding met 380kv op de kaarten.Tja,het is en blijft een kwestie van smaak en mening.Zoals ik al eerder zei;De eerste generatie en alles wat op daar doorontwikkeld is blijft mijn all-time favourite.Maar ik vind deze masten gewoon bij mij in de omgeving passen,en ze zien er stoer,industrieel,en machtig uit.Zeker op de Maasvlakte als duo-lijn.De rivier-kruisingen zijn mooi.Alleen ze mogen wel een likje verf gebruiken.Het viel mij op dat er vele 150kv-donaumasten(ook de 220kv) van hetzelfde tijdsperiode ook hetzelfde lattenwerk bezitten,verspreid in het land.Alleen het broekstuk en het bovenste deel van de torens is wel weer 1e generatie-gerelateerd.

Plaats reactie