Eenzaam en verlaten in Spijkenisse!

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Re: Eenzaam en verlaten in Spijkenisse!

Bericht door Johan » 08 sep 2016 10:45

In het gebied waar ik werkte was een klein gebied met veen in de ondergrond, het was niet zo erg als het gebied rond Gouda maar hadden we ook last van storingen door zakken en inklinken van de ondergrond.

Het gebeurde meerdere keren dat een woning zonder spanning kwam doordat de aansluitkabel gewoon uit de aansluitkast werd getrokken door het verzakken van de kabel.

Bij storingen in de hoofdkabel die bij de aanleg op een diepte van ± 50 cm ingegraven werd vonden we die terug op dieptes van meer dan 1,5 meter. Dit kwam deels door zakken van de kabel en deels door het meerdere keren opnieuw herstraten door de gemeente waarbij de straat dan weer tot 30 cm opgehoogd werd.

Na een jaar of vijfentwintig zijn de meeste hoofdkabels en aansluitingen vervangen, meestal gelijk met het herstraat programma van de gemeente en ook nu weer op
een diepte van zo'n 50 cm.

In de gebieden waar nu nog bovengronds laagspanningsnet staat is het zakken veel erger. Het hoofdriool wordt daar op heipalen gelegd en het komt dan gewoon voor dat de hoofdgasleiding breekt of knikt op de rioolbuis. Vervangen van het bovengrondnet zal niet zomaar gebeuren.

Johan

Sabes
middenspanning
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2013 17:49
Dichtstbijzijnde trafo: Emmen-Weerdinge

Re: Eenzaam en verlaten in Spijkenisse!

Bericht door Sabes » 08 sep 2016 11:29

Stoomtrein schreef:Hallo,

Ik vind de nostalgische palen prachtig om te zien. Het schijnt dat er nog 174 kilometer in NL moet staan. Ik ben benieuwd hoelang dat zal blijven. Ik weet dat een klein gedeelte hiervan inmiddels monumentaal is geworden en niet weg mag. Maar de rest?

Bij Veenwouden in Friesland is ook nog een klein stukje te vinden over een dijk naar een gemaal.
https://www.google.nl/maps/@53.2470615, ... 312!8i6656
Dit stukje zat ik ook aan te denken, maar wist niet meer precies waar het was. Maar een van mijn bezorgroutes van de leesmap kwam hier langs.
Ik twijfelde wel toen ik de link klikte, in mijn gedachte stond er ook een paal aan de kant van de weg maar op de streetviewfoto zag ik alleen wat palen in het veld. Tot ik een oude streetview foto selecteerde en daar stond de paal precies zoals ik mij het herinnerde van mijn 'woensdag' route

Plaats reactie