Maasbracht en Buggenum en 150kv trafostation Schoonbron
Re: Maasbracht en Buggenum
Foto's van de lijnen in het algemeen
- Bijlagen
-
- Verbindingen 150kv Blerck-Buggenum en Boekend-Maasbracht in harmonie naast elkaar ten noorden van Buggenum
- 001 (2500x1875) (2).jpg (620.2 KiB) 5984 keer bekeken
-
- Dodewaard-Maasbracht 380 en rechts Boekend-Maasbracht 150(te zien is een kleine kruising over de N273 van de 150kv lijn)
- 008 (2500x1875).jpg (440.61 KiB) 5984 keer bekeken
-
- mooie klassieke masten van verbinding Blerck 150kv.
- 009 (2500x1875).jpg (454.28 KiB) 5984 keer bekeken
-
- van links naar rechts,Dodewaard-Maasbracht 380,Boekend-Maasbracht 150,en 150kv Blerck-Buggenum.
- 085 (1875x2500).jpg (516.53 KiB) 5984 keer bekeken
-
- verbindingen 150kv Boekend-Maasbracht links,en rechts de klassieke 150kv Blerck-Buggenum
- 084 (2500x1875).jpg (510.31 KiB) 5984 keer bekeken
-
- tussen de 150kv verbindingen is Dodewaard-Maasbracht 380 te zien.
- 073 (2500x1875).jpg (434.75 KiB) 5985 keer bekeken
-
- verbindingen 150kv Boekend-Maasbracht en Blerck
- 071 (2500x1875).jpg (620.93 KiB) 5985 keer bekeken
-
- opmerkelijk Lijn Boekend 150kv gaat na deze mast met een extra traverse,over naar de Belgische uitziende masten met bliksembokken.
- 043 (2500x1875).jpg (469.41 KiB) 5985 keer bekeken
-
- 039 (2500x1875).jpg (433.25 KiB) 5986 keer bekeken
-
- 038 (2500x1875).jpg (507.43 KiB) 5986 keer bekeken
-
- 037 (2500x1875).jpg (487.25 KiB) 5986 keer bekeken
Re: Maasbracht en Buggenum
Tot slot plaatjes van de onhollands-uitziende dubbele 150kv verbinding.foto's beginnen in Buggenum en eindigen nabij de Maas-kruising.
- Bijlagen
-
- 013 (2500x1875).jpg (523.52 KiB) 5980 keer bekeken
-
- 015 (2500x1875).jpg (552.5 KiB) 5980 keer bekeken
-
- 011 (2500x1875).jpg (564.25 KiB) 5981 keer bekeken
-
- 095 (2500x1875).jpg (545.5 KiB) 5982 keer bekeken
-
- 091 (2500x1875).jpg (466.63 KiB) 5982 keer bekeken
-
- 090 (2500x1875).jpg (430.99 KiB) 5982 keer bekeken
-
- ik eindig waar ik begonnen ben in deze topic,nabij de 3 kruisingen over de maas.
- 088 (2500x1875).jpg (627.74 KiB) 5983 keer bekeken
Re: Maasbracht en Buggenum
Nou elke keer als ik het forum open hoef ik me niet te vervelen met hele set aan nieuwe foto's . Waar haal je de tijd vandaan joh .
Erg fraaie foto's, Maasbracht en Buggenum is een erg interessante regio met groot scala aan mastsoorten. Persoonlijk favoriet is toch wel die Belgisch-achtige 150 kV lijn. Slank ontwerp en het gebruik van de V-ophanging komt hier erg rustig over. Ook de crossingmasten zijn erg fraai!
En dat deltamastenlijntje is gewoon schattig.
Erg fraaie foto's, Maasbracht en Buggenum is een erg interessante regio met groot scala aan mastsoorten. Persoonlijk favoriet is toch wel die Belgisch-achtige 150 kV lijn. Slank ontwerp en het gebruik van de V-ophanging komt hier erg rustig over. Ook de crossingmasten zijn erg fraai!
En dat deltamastenlijntje is gewoon schattig.
Re: Maasbracht en Buggenum
Mooi hoor met de verschillende generaties 150kV lijnen. Zo Belgisch vind ik die twee 150kV lijnen naast elkaar nou ook weer niet, dat geldt alleen voor de Maascrossing. De lijnkruising vind ik wel heel apart, doet sterk me denken aan de situatie bij Lemelerveld waar destijds op dezelfde manier de oude 220kV lijn onder de 380kV lijn (Ens - )Zwolle - Hengelo doorging.
Re: Maasbracht en Buggenum
Mooie foto's weer van de verschillende masten rond Buggenum! Inderdaad die mast bij Buggenum heeft veel weg van mast 61 die bij Lemelerveld staat waar van 1988 tot 1994 de 380kV-lijn Zwolle-Hengelo en de 220kV-lijn Harculo-Almelo elkaar kruisten.
Die Maas-crossing bij de centrale vind ik adembenemend zulke 150kV crossingmasten die bijna dezelfde afmetingen hebben als een 380kV crossingmast vind je niet gauw.
Cheers Ruben
Die Maas-crossing bij de centrale vind ik adembenemend zulke 150kV crossingmasten die bijna dezelfde afmetingen hebben als een 380kV crossingmast vind je niet gauw.
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: Maasbracht en Buggenum
mooie kleuren op 051. bizar mastengebied zoveel soorten en bijzondere types
Re: Maasbracht en Buggenum
Mooie reportage weer, je bent wel erg bezig de laatste tijd zeg, ongelofelijk.
De meeste masten die je hier ziet dateren uit jaren zeventig schat ik. Je ziet wel behoorlijk veel Duitse invloed hier, met die broekstukken, veel diagonaaltjes, spitse traverses. Niet echt mijn favoriete types. Komt bij dat de verbindingslijnen tussen Maasbracht en Buggenum vrij bruut over het bestaande net zijn heengelegd, wat ten koste ging van de oude lijnen over Roermond. Bovendien vind ik het landschap met die grote plassen bij Roermond ook niet echt een aantrekkelijke plek . Inmiddels is Buggenum met de Maascentrale als opwekkingslocatie ook verleden tijd geloof ik. De gascentrale kon niet concurreren op de elektriciteitsmarkt. Die lijn naar Nederweert heeft dan wel weer mooie masten, met een fraai gevormde traverse en een elegant mastlichaam.
Wel complimenten voor de foto's, leuke afwisseling van close-upjes en overzichten. In dat opzicht benut je echt de mogelijkheden van de camera. Je zou echter nog eens moeten kijken naar de jpg-compressie, want de kabels worden hier heel blokkerig. Misschien voor de foto's die je upload minder compressie toepassen.
De meeste masten die je hier ziet dateren uit jaren zeventig schat ik. Je ziet wel behoorlijk veel Duitse invloed hier, met die broekstukken, veel diagonaaltjes, spitse traverses. Niet echt mijn favoriete types. Komt bij dat de verbindingslijnen tussen Maasbracht en Buggenum vrij bruut over het bestaande net zijn heengelegd, wat ten koste ging van de oude lijnen over Roermond. Bovendien vind ik het landschap met die grote plassen bij Roermond ook niet echt een aantrekkelijke plek . Inmiddels is Buggenum met de Maascentrale als opwekkingslocatie ook verleden tijd geloof ik. De gascentrale kon niet concurreren op de elektriciteitsmarkt. Die lijn naar Nederweert heeft dan wel weer mooie masten, met een fraai gevormde traverse en een elegant mastlichaam.
Wel complimenten voor de foto's, leuke afwisseling van close-upjes en overzichten. In dat opzicht benut je echt de mogelijkheden van de camera. Je zou echter nog eens moeten kijken naar de jpg-compressie, want de kabels worden hier heel blokkerig. Misschien voor de foto's die je upload minder compressie toepassen.
Re: Maasbracht en Buggenum
Laat dat geloven maar weg aangaande Buggenum want de Maascentrale is al de nodige jaren geleden gesloopt. Op dit moment wordt de Demcolec, annex Willem Alexander centrale gesloopt of is de sloop net voltooid.
Het trafo/schakel station van Buggenum heeft primair gefunctioneerd als afvoer van de ooit eens 6 eenheden die Buggenum rijk was. De lijn van Buggenum naar Boekend, zo kan ik uit herinnering vertellen, is ergens begin jaren 70 aangelegd. In eerste instantie met maar aan één zijde draden, situatie 1974, en later ook aan de andere zijde van draden voorzien. Vanuit de Boekend gaat de lijn over op de lijn naar Horst en Venray waarbij het gedeelte Boekend-Venray in 1978/79 is vernieuwd en voorzien van de huidige masten met dikkere geleiders.
Het trafo/schakel station van Buggenum heeft primair gefunctioneerd als afvoer van de ooit eens 6 eenheden die Buggenum rijk was. De lijn van Buggenum naar Boekend, zo kan ik uit herinnering vertellen, is ergens begin jaren 70 aangelegd. In eerste instantie met maar aan één zijde draden, situatie 1974, en later ook aan de andere zijde van draden voorzien. Vanuit de Boekend gaat de lijn over op de lijn naar Horst en Venray waarbij het gedeelte Boekend-Venray in 1978/79 is vernieuwd en voorzien van de huidige masten met dikkere geleiders.
Re: Maasbracht en Buggenum
Dank je wel,Tom.Ik heb 1 van de fotos iets aangepast qua grootte.TomBorger schreef:Mooie reportage weer, je bent wel erg bezig de laatste tijd zeg, ongelofelijk.
De meeste masten die je hier ziet dateren uit jaren zeventig schat ik. Je ziet wel behoorlijk veel Duitse invloed hier, met die broekstukken, veel diagonaaltjes, spitse traverses. Niet echt mijn favoriete types. Komt bij dat de verbindingslijnen tussen Maasbracht en Buggenum vrij bruut over het bestaande net zijn heengelegd, wat ten koste ging van de oude lijnen over Roermond. Bovendien vind ik het landschap met die grote plassen bij Roermond ook niet echt een aantrekkelijke plek . Inmiddels is Buggenum met de Maascentrale als opwekkingslocatie ook verleden tijd geloof ik. De gascentrale kon niet concurreren op de elektriciteitsmarkt. Die lijn naar Nederweert heeft dan wel weer mooie masten, met een fraai gevormde traverse en een elegant mastlichaam.
Wel complimenten voor de foto's, leuke afwisseling van close-upjes en overzichten. In dat opzicht benut je echt de mogelijkheden van de camera. Je zou echter nog eens moeten kijken naar de jpg-compressie, want de kabels worden hier heel blokkerig. Misschien voor de foto's die je upload minder compressie toepassen.
- Bijlagen
-
- bestand nog kleiner gemaakt.
- 210 (1875x2500) (900x1200).jpg (213.37 KiB) 5938 keer bekeken
-
- 210 (1875x2500).jpg (744.32 KiB) 5938 keer bekeken
Re: Maasbracht en Buggenum
Dank je wel,het is vooral leuk om te doen.En naast full-time werken(momenteel iets minder door prive-redenen),doe ik veel aan wandelen op therapeutische basis(en binnenkort ook weer fitness).En ja ikMark schreef:Nou elke keer als ik het forum open hoef ik me niet te vervelen met hele set aan nieuwe foto's . Waar haal je de tijd vandaan joh .
Erg fraaie foto's, Maasbracht en Buggenum is een erg interessante regio met groot scala aan mastsoorten. Persoonlijk favoriet is toch wel die Belgisch-achtige 150 kV lijn. Slank ontwerp en het gebruik van de V-ophanging komt hier erg rustig over. Ook de crossingmasten zijn erg fraai!
En dat deltamastenlijntje is gewoon schattig.
geef toe:hoogspanningsmasten(vakwerk uiteraard)geven toch een bepaalde rust,en ze blijven boeien.