Hoogspanningsfoto's van Peter Schoeber

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Peter_S
110 kV
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 sep 2014 21:40

Re: Hoogspanningsfoto's van Peter Schoeber

Bericht door Peter_S » 26 apr 2015 21:49

Beste allen,

Van hetgeen ik nu ga opschrijven is ook alleen maar "van horen zeggen" en wat ik mij herinner uit de mediaberichten van destijds.

Er was brand geweest aan de mastvoet, van deze hoekmast, waardoor het beton zodanig beschadigd was geraakt dat de mastvoet opnieuw gegoten moest worden. Nu weten wij allemaal, maar ik ben bang van niet, dat beton pas circa 28 dagen na storten zijn uiteindelijke sterkte heeft bereikt.

Voor het vernieuwen van de mastvoet was de mast geschoord maar als je dan al na een, of 2, dag(en) denkt dat de beton hard is de afspanning/schoor dus te vroeg verwijderd dan dondert de mast gewoon om. Foutje bedankt zullen wij maar zeggen.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3410
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hoogspanningsfoto's van Peter Schoeber

Bericht door Peter » 26 apr 2015 23:32

Dit verhaal kan ik me nog wel herinneren. Kan me zelfs herinneren vanuit de trein gezien te hebben dat men in deze hoogspanningslijn aan het werk was na de brand. Wel een mooi compleet verhaal aan de hand van deze foto's

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Hoogspanningsfoto's van Peter Schoeber

Bericht door michel » 28 apr 2015 01:34

Peter_S schreef:Beste allen,

Van hetgeen ik nu ga opschrijven is ook alleen maar "van horen zeggen" en wat ik mij herinner uit de mediaberichten van destijds.

Er was brand geweest aan de mastvoet, van deze hoekmast, waardoor het beton zodanig beschadigd was geraakt dat de mastvoet opnieuw gegoten moest worden. Nu weten wij allemaal, maar ik ben bang van niet, dat beton pas circa 28 dagen na storten zijn uiteindelijke sterkte heeft bereikt.

Voor het vernieuwen van de mastvoet was de mast geschoord maar als je dan al na een, of 2, dag(en) denkt dat de beton hard is de afspanning/schoor dus te vroeg verwijderd dan dondert de mast gewoon om. Foutje bedankt zullen wij maar zeggen.
Mooie vondst Peter. .deze blunder zullen ze niet meer maken mag ik hopen.

Plaats reactie