Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Er is hier intussen overal bouwaktiviteit op gang gekomen, het lijkt wel lente!
Hier wat fotoos van de bouw van de fundaties van mastpaar 17, direkt aan het beruchte zijkanal-C gelegen Hier de bewapening van de mastvoet. En hetzelfde ingegoten... Tapeinden waaraan de masten verankert worden geplaatst. Tapeinden nu ook ingegoten, mastvoet klaar. Bouwput weer dichtgemaakt, masten zullen wel niet lang op zich laten wachten. En dan hier nog een blik op de intussen al geplaatste mastenparen 15 en 16, wordt vervolgt!
Hier wat fotoos van de bouw van de fundaties van mastpaar 17, direkt aan het beruchte zijkanal-C gelegen Hier de bewapening van de mastvoet. En hetzelfde ingegoten... Tapeinden waaraan de masten verankert worden geplaatst. Tapeinden nu ook ingegoten, mastvoet klaar. Bouwput weer dichtgemaakt, masten zullen wel niet lang op zich laten wachten. En dan hier nog een blik op de intussen al geplaatste mastenparen 15 en 16, wordt vervolgt!
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Mooie reportage. Je hebt de bouw van de funderingen mooi in beeld gebracht. De bewoners van de boerderij zullen wel minder blij zijn met de nieuwe masten. Zo te zien komen de nieuwe wintracks er toch iets anders uit te zien, wellicht i.v.m. een hoogtebeperking vanwege de nabijheid van Schiphol? De lijn komt niet ver van de aanvliegroute van de Polderbaan te liggen. Mijn vraag van vanmorgen is in elk geval beantwoord
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Hele mooie update Knarvel, mooi om het beginproces te zien, de fundering.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Mooie foto's Knarval waarbij ik een opmerking wil plaatsen.
De draadeinden, jij noemt het tapeinden, zijn al zichtbaar op de foto waarop de wapening nog zichtbaar is. In principe worden de draadeinde geplaatst tussen/in/gelijk met de wapening en voor het beton storten. Bij het kleinere werk, denk aan kleine bedrijfshallen en schuurtjes, komt het ook wel eens voor dat de draadeinde middels chemische ankers in het beton worden vastgezet maar dat kan ik mij bij hoogspanningsmasten niet voorstellen.
De draadeinden, jij noemt het tapeinden, zijn al zichtbaar op de foto waarop de wapening nog zichtbaar is. In principe worden de draadeinde geplaatst tussen/in/gelijk met de wapening en voor het beton storten. Bij het kleinere werk, denk aan kleine bedrijfshallen en schuurtjes, komt het ook wel eens voor dat de draadeinde middels chemische ankers in het beton worden vastgezet maar dat kan ik mij bij hoogspanningsmasten niet voorstellen.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
- Dichtstbijzijnde trafo: Druten
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Vandaag gezien dat er inmiddels een stuk of 7 setjes van Wintracks zijn geplaatst. Heijmans is op diverse plaatsen bezig met funderingen, dus het zal wel snel toenemen. Met de telefoon heb ik wat "crappy foto's" gemaakt bij gebrek aan een DSLR bij de hand.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Deel 1: Mast 31, wisselmast 19 en Zijkanaal C.
Hallo allemaal,
Enige tijd terug zag ik vanuit mijn flat dat de crossingmast over Zijkanaal C gezelschap had gekregen. Vorige week zaterdag was ik in de gelegenheid om een kleine foto-expeditie te doen en werkte het weer mee. Hieronder volgt mijn foto-oogst. Overigens zal volgens de planning van Tennet in het eerste weekend van Juli de nieuwe transformatoren voor station Vijfhuizen worden geplaatst. Deze worden via de Ringvaart aangevoerd.
Hopelijk zal ik in de gelegenheid zijn om één en ander over deze ontwikkelingen te rapporteren.
Met vriendelijke groeten,
Bas
Hallo allemaal,
Enige tijd terug zag ik vanuit mijn flat dat de crossingmast over Zijkanaal C gezelschap had gekregen. Vorige week zaterdag was ik in de gelegenheid om een kleine foto-expeditie te doen en werkte het weer mee. Hieronder volgt mijn foto-oogst. Overigens zal volgens de planning van Tennet in het eerste weekend van Juli de nieuwe transformatoren voor station Vijfhuizen worden geplaatst. Deze worden via de Ringvaart aangevoerd.
Hopelijk zal ik in de gelegenheid zijn om één en ander over deze ontwikkelingen te rapporteren.
Met vriendelijke groeten,
Bas
- Bijlagen
-
- Maar schijn bedriegt. De wintracks zijn inmiddels opgerukt tot de noordelijke oever...
- Velsen-Vijfhuizen-2015-05-23-0025.jpg (342.79 KiB) 11562 keer bekeken
Laatst gewijzigd door BasH op 13 jun 2015 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Welkom en mooie foto's!
Wintrack crossingmasten. Tja, ook dat zal even wennen zijn denk ik.
Wintrack crossingmasten. Tja, ook dat zal even wennen zijn denk ik.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Dat zijn zeker mooie foto's! Jammer dat de oude masten tegen de vlakte moeten. Die wisselmast ziet er fraai uit, net als de crossing Nog mooi op tijd vast gelegd dus
Als ik het zo bekijk komt de 380kV lijn een stuk lager te hangen over het Zijkanaal C.
Als ik het zo bekijk komt de 380kV lijn een stuk lager te hangen over het Zijkanaal C.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Dank je Peter,
Volgens mij is deze crossing zo hoog omdat in Haarlem jarenlang de Figee fabrieken waren gevestigd. Dit bedrijf is gespecialiseerd in havenkranen. Verder was er nog de werf van Conrad-Stork. Voor de aan- en afvoer van deze fabrieken was destijds een grote vrije doorvaarthoogte nodig.
Figee is naar Zaandam verhuisd en Conrad-Stork is via Nelcon en Kalmar opgegaan in Cargotec. Beide bedrijven hebben in Haarlem geen activiteiten meer, waarmee de doorvaarthoogte ook een stukje omlaag kan. De nieuwe hoogte is mijns inziens nog steeds genoeg voor een heel fors zeiljacht...
Met vriendelijke groet,
Bas
Volgens mij is deze crossing zo hoog omdat in Haarlem jarenlang de Figee fabrieken waren gevestigd. Dit bedrijf is gespecialiseerd in havenkranen. Verder was er nog de werf van Conrad-Stork. Voor de aan- en afvoer van deze fabrieken was destijds een grote vrije doorvaarthoogte nodig.
Figee is naar Zaandam verhuisd en Conrad-Stork is via Nelcon en Kalmar opgegaan in Cargotec. Beide bedrijven hebben in Haarlem geen activiteiten meer, waarmee de doorvaarthoogte ook een stukje omlaag kan. De nieuwe hoogte is mijns inziens nog steeds genoeg voor een heel fors zeiljacht...
Met vriendelijke groet,
Bas
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Bucket list
De ET-mastenlijn van Velsen-Zuid naar Vijfhuizen staat/stond? op mijn bucket list, mede vanwege het gevoel van urgentie vanwege de wintrackisering. Nu er een fotograaf ter plaatse is (prima foto's trouwens!) vraag ik me af of dat nog nodig is. Met name mast 1 bij Velsen-Zuid en het eerste stuk door het recreatiegebied, inclusief de kruisingsmasten van (het nu afgedamde) Zijkanaal B lijken me interessant.
Ter illustratie zie je hieronder een foto uit het begin van de jaren '60. Ik ben er zeker van dat dit de westelijke kruisingsmast van Zijkanaal B is.
De ET-mastenlijn van Velsen-Zuid naar Vijfhuizen staat/stond? op mijn bucket list, mede vanwege het gevoel van urgentie vanwege de wintrackisering. Nu er een fotograaf ter plaatse is (prima foto's trouwens!) vraag ik me af of dat nog nodig is. Met name mast 1 bij Velsen-Zuid en het eerste stuk door het recreatiegebied, inclusief de kruisingsmasten van (het nu afgedamde) Zijkanaal B lijken me interessant.
Ter illustratie zie je hieronder een foto uit het begin van de jaren '60. Ik ben er zeker van dat dit de westelijke kruisingsmast van Zijkanaal B is.
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 02 jun 2015 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013