Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Ha! Het ligt dus niet aan mij dat unity player een computer op buitengewoon on-2016 achtige wijze aan de grond kan zetten.
Enige tijd terug heb ik dezelfde tool geprobeerd voor een animatie van Tennet aan het andere uiteinde van het project (bij Bleiswijk) en daar heb ik toen een universiteitscomputer van de GIS-vakgroep zo vast als een booreiland mee laten lopen. En van die machines, waar grafische kaarten in liggen waar menig gamer van gaat watertanden, zou je verwachten dat ie probleemloos dit soort dingen kan draaien. Blijkbaar zit het echt in de player en niet in de hardware.
Maar als men de wintracks een obstructieschildering geeft (hetgeen +1 is als het aan mij ligt ), waarom dan maar aan één zijde? Dat gaat waarschijnlijk op een vreemde manier de aandacht trekken omdat het op storende wijze de twee-eenheid van de witte palen verstoort.
Jaren geleden heb ik me eens uitgeleefd met de computer om te kijken hoe het zou gaan lijken. Dat draaide toen uit op deze 'foto', die eerder in dit topic stond.
Daarbij zijn de kleurbanden wat groter gemaakt om een slagboomgevoel te voorkomen, hoewel dat slechts ten dele lukt. De manier met een roodwitte top in plaats van een roodwitte mast (zie de animatie van Tennet) is subtieler.
Enige tijd terug heb ik dezelfde tool geprobeerd voor een animatie van Tennet aan het andere uiteinde van het project (bij Bleiswijk) en daar heb ik toen een universiteitscomputer van de GIS-vakgroep zo vast als een booreiland mee laten lopen. En van die machines, waar grafische kaarten in liggen waar menig gamer van gaat watertanden, zou je verwachten dat ie probleemloos dit soort dingen kan draaien. Blijkbaar zit het echt in de player en niet in de hardware.
Maar als men de wintracks een obstructieschildering geeft (hetgeen +1 is als het aan mij ligt ), waarom dan maar aan één zijde? Dat gaat waarschijnlijk op een vreemde manier de aandacht trekken omdat het op storende wijze de twee-eenheid van de witte palen verstoort.
Jaren geleden heb ik me eens uitgeleefd met de computer om te kijken hoe het zou gaan lijken. Dat draaide toen uit op deze 'foto', die eerder in dit topic stond.
Daarbij zijn de kleurbanden wat groter gemaakt om een slagboomgevoel te voorkomen, hoewel dat slechts ten dele lukt. De manier met een roodwitte top in plaats van een roodwitte mast (zie de animatie van Tennet) is subtieler.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Nu nog mooier: Ik bekeek de hele virtuele presentatie gisteravond op een eenvoudige Asus T100 (Een Windows 8.1 2 in 1 netbook/tablet met bescheiden specificaties, en al grote moeite heeft met Google Earth...) geen enkel probleemHans schreef:Ha! Het ligt dus niet aan mij dat unity player een computer op buitengewoon on-2016 achtige wijze aan de grond kan zetten.
Enige tijd terug heb ik dezelfde tool geprobeerd voor een animatie van Tennet aan het andere uiteinde van het project (bij Bleiswijk) en daar heb ik toen een universiteitscomputer van de GIS-vakgroep zo vast als een booreiland mee laten lopen. En van die machines, waar grafische kaarten in liggen waar menig gamer van gaat watertanden, zou je verwachten dat ie probleemloos dit soort dingen kan draaien. Blijkbaar zit het echt in de player en niet in de hardware.
Daar ben ik het helemaal mee eens en mijn veronderstelling is dat TenneT dit puur om financiële redenen doet om aan de minimumeisen te voldoen. Het spaart immers flink in onderhoud door maar de helft van de mastparen rood-wit te schilderen.Maar als men de wintracks een obstructieschildering geeft (hetgeen +1 is als het aan mij ligt ), waarom dan maar aan één zijde? Dat gaat waarschijnlijk op een vreemde manier de aandacht trekken omdat het op storende wijze de twee-eenheid van de witte palen verstoort.
Dat plaatje kan ik me herinneren, maar het bijbehorende topic kon ik niet meer terugvinden. Wat mij betreft maakt het niet zo uit, een rood witte top of een rood witte mast, als beide masten maar rood wit zijn beschilderd. Die grote kleurbanden doen mij denken aan de manier waarop veel zendmasten in het buitenland worden beschilderd.Jaren geleden heb ik me eens uitgeleefd met de computer om te kijken hoe het zou gaan lijken. Dat draaide toen uit op deze 'foto', die eerder in dit topic stond.
Daarbij zijn de kleurbanden wat groter gemaakt om een slagboomgevoel te voorkomen, hoewel dat slechts ten dele lukt. De manier met een roodwitte top in plaats van een roodwitte mast (zie de animatie van Tennet) is subtieler.
Vriendelijke groeten,
Bas
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
In het omgevingsvergunningsdokumrnt A10_GHS OMGV lijn compleetv2-Haarlemmerliede.pdf (708 pag), staat vanaf pag 702 deze mast met obstruktiebeschildering gespecificeerd. Ook een brief van de ILT (opvolger RLD?) zit erbij. Nu heb ik zo'n vermoeden dat n.a.v. de laatste traceewijziging (Lijn bij schiphol ondergronds, westelijk tracee om Hoofddorp), we deze masten daar helemaall niet zullen gaan zien... Wachten we het af.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Toch wel grappig dat men bijna het voorbeeld van Hans van een paar jaar geleden heeft overgenomen. Ik ben het ook met Hans eens dat TenneT het met beide kanten moet gaan doen want zo wordt het alsnog niet fraai. Ik zag in de animatie dat wel beide bliksemdraden voorzien worden van rode en witte markeringsballen, dus dat wel. De rood/witte obstructiebeschildering geeft de masten een industrieel uiterlijk. Als ik verder naar de animatie kijk gaan we ze dus al over niet al te lange tijd zien als men met het bouwen van de masten in de buurt van Vijfhuizen komt.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
De provisoria aan de 150kV lijn Vlm-Vhz zijn intussen voltooid. Om het eea ook op de netkaart zichtbaar te maken, kan je navolgende .kmz installeren. Je moet dan wel de originele lijn in de netkaart uitschakelen om geen dubbele lijnen te krijgen.
Ik heb een iets andere manier voor de naamgeving van de bovengrond/ondergronds wisselende lijnstukken gebruikt, naar mijn gevoel is dit duidelijker dan namen van tussenliggende plekken gebruiken die ten dele weinigzeggend zijn (sorry!) en dus geen info geven over de lijn waar ze bij horen...
Volgens de aanvrage blijven deze tijdelijke masten max 2 jaar en 3 maanden staan. Dat geldt dan ook voor de donaumasten 1 t/m 5 en 14 t/m 29. De rest is al geveld of volgt spoedig. Mogelijk blijft mast 6 behouden, zonder traversen, als GSM-drager...
Ik heb een iets andere manier voor de naamgeving van de bovengrond/ondergronds wisselende lijnstukken gebruikt, naar mijn gevoel is dit duidelijker dan namen van tussenliggende plekken gebruiken die ten dele weinigzeggend zijn (sorry!) en dus geen info geven over de lijn waar ze bij horen...
Volgens de aanvrage blijven deze tijdelijke masten max 2 jaar en 3 maanden staan. Dat geldt dan ook voor de donaumasten 1 t/m 5 en 14 t/m 29. De rest is al geveld of volgt spoedig. Mogelijk blijft mast 6 behouden, zonder traversen, als GSM-drager...
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Het lijkt erop dat de masten met obstructieschildering eraan komen.
https://www.facebook.com/RandstadNoordr ... 6101268292
https://www.facebook.com/RandstadNoordr ... 6101268292
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Het schiet al aardig op. Staan trouwens mooie foto's op die Facebook pagina!
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Inderdaad,Peter schreef:Het schiet al aardig op. Staan trouwens mooie foto's op die Facebook pagina!
Maar gelukkig blijft er nog genoeg te fotograferen over. Hopelijk kan ik morgen nog tussen de buien door een paar plaatjes schieten van de nieuwe verbinding nu de geleiders zijn ingehangen. De crossing over Zijkanaal C is inmiddels ook gereed.
Met vriendelijke groeten,
Bas
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Deel 12: update Haarlemmerliede
Een goedenavond op deze bijna winterse Koningsdag... Massale festiviteiten zoals vandaag zijn aan mij niet besteed, dus ging ik maar weer eens de weilanden in om de vorderingen rondom Randstad 380 Noord vast te leggen. TenneT heeft al enige tijd een facebook pagina die al veel mooie plaatjes bevat, maar ik wilde het zaakje nog vanuit een andere positie fotograferen. Op de facebookpagina was te lezen dat eerder deze maand een begin is gemaakt met het installeren van de geleiders in het lijndeel ten zuiden van het Noordzeekanaal.
Hier zien we het de nieuwe lijn met links mastpaar 23; de geleiders houden op bij mast 20. Direct daarachter kunnen we masten 21, 20 en wisselmast 19 van de oude 150 kV verbinding zien. De lijnen maken bij mast 19 een knik om Zijkanaal C haaks te kunnen oversteken. Een beetje inzoomen op Wintrack mastpaar 22... Een kijkje tussen de dikke asperges van mastpaar 25. Hier eindigen de geleiders voorlopig. Links de oude mast 23. Tot slot nog een opsomming van de vorderingen waarvan ik geen foto's heb genomen. Het weer was niet meer geschikt voor fotograferen:
Bas
Edit1: Correctie Wintrack mastnummers
Een goedenavond op deze bijna winterse Koningsdag... Massale festiviteiten zoals vandaag zijn aan mij niet besteed, dus ging ik maar weer eens de weilanden in om de vorderingen rondom Randstad 380 Noord vast te leggen. TenneT heeft al enige tijd een facebook pagina die al veel mooie plaatjes bevat, maar ik wilde het zaakje nog vanuit een andere positie fotograferen. Op de facebookpagina was te lezen dat eerder deze maand een begin is gemaakt met het installeren van de geleiders in het lijndeel ten zuiden van het Noordzeekanaal.
Hier zien we het de nieuwe lijn met links mastpaar 23; de geleiders houden op bij mast 20. Direct daarachter kunnen we masten 21, 20 en wisselmast 19 van de oude 150 kV verbinding zien. De lijnen maken bij mast 19 een knik om Zijkanaal C haaks te kunnen oversteken. Een beetje inzoomen op Wintrack mastpaar 22... Een kijkje tussen de dikke asperges van mastpaar 25. Hier eindigen de geleiders voorlopig. Links de oude mast 23. Tot slot nog een opsomming van de vorderingen waarvan ik geen foto's heb genomen. Het weer was niet meer geschikt voor fotograferen:
- - Mast 6 t/m 13 hebben nu de status 'onttakeld'.
- De Wintrackmasten in recreatiepark Spaarnwoude en even voorbij Zijkanaal C zijn nog niet voorzien van geleiders.
- De rood-witte Wintrackmasten zijn inmiddels aangeleverd, maar nog niet geplaatst.
Bas
Edit1: Correctie Wintrack mastnummers
Laatst gewijzigd door BasH op 27 apr 2016 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw 380kV Beverwijk - Vijfhuizen
Mooie update, waarvoor dank.
En nu zien we ook de nieuwe stijl V-braces eens voor het eerst in actie. Oei, persoonlijk word ik hier niet zo blij van. Ze zien er een stuk minder vlot uit dan de symmetrische V-braces in de Randstad Zuidring. Juist een van de eigenschappen die ik dan nog wel kan waarderen aan wintracks, dat hele spitse puntige, krijg nu een iets meer euh.. uitgelubberde vorm. Alsof ze die draden bijna niet meer kunnen dragen.
Gelukkig is het allemaal een kwestie van smaak, maar wie vindt dit nog meer?
En nu zien we ook de nieuwe stijl V-braces eens voor het eerst in actie. Oei, persoonlijk word ik hier niet zo blij van. Ze zien er een stuk minder vlot uit dan de symmetrische V-braces in de Randstad Zuidring. Juist een van de eigenschappen die ik dan nog wel kan waarderen aan wintracks, dat hele spitse puntige, krijg nu een iets meer euh.. uitgelubberde vorm. Alsof ze die draden bijna niet meer kunnen dragen.
Gelukkig is het allemaal een kwestie van smaak, maar wie vindt dit nog meer?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd