Zeg dat wel. Je gaat je bijna afvragen of zo'n ding op deze manier wel bestand is tegen alle trek- en duwkrachten die erop worden losgelaten bij ijzel, storm of wat dan ook. Slechts twee buizen die goeddeels het hele gewicht van de mast moeten dragen. Heel apart.Peter schreef:Die Concordemast ziet er van opzij toch wel heel apart uit
Van 150 kV naar 380 kV
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Vanuit noordelijk perspectief lijkt het ook of deze mast een beetje is scheefgetrokken (in de richting van het station). Maar weet niet in hoeverre dit gezichtsbedrog is omdat de mast natuurlijk zelf ook scheef is.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
De voltooiing van de wintrack lijn Wateringen-Bleiswijk nadert. Vandaag even langs station Wateringen geweest. Hier wat foto's
Een 380 kV circuit en een 150 kV circuit zijn nu via de Concordemast aan de station gekoppeld. En dan heel anders dan ik had gedacht. Volgens mij is de Conconrdemast als een combi-donaumast ontworpen maar het is nu een drieeven-mast! Mogelijk gaat het om een tijdelijk oplossing maar het lijkt me wel volledig afgewerkt.
De aansluiting van het 150 kV circuit is erg bijzonder. Zie de uitsnede hieronder.
De oude 150 kV lijn is nu definitief buiten bedrijf. De sloop wacht.. Snel als jullie nog foto's ervan willen maken. Ik denk dat het nieuwe 150 kV circuit al in bedrijf is. De aansluiting van het 380 kV circuit aan de 380 kV rails is nog niet helemaal klaar.
Close-up van de wintrackmast naast de Concordemast.
En hier nog een bipole maar toch wat anders. Hierover kom ik straks terug. Raden waar het is? Een tip: Er wordt hier veel suikerriet verbouwt.
Een 380 kV circuit en een 150 kV circuit zijn nu via de Concordemast aan de station gekoppeld. En dan heel anders dan ik had gedacht. Volgens mij is de Conconrdemast als een combi-donaumast ontworpen maar het is nu een drieeven-mast! Mogelijk gaat het om een tijdelijk oplossing maar het lijkt me wel volledig afgewerkt.
De aansluiting van het 150 kV circuit is erg bijzonder. Zie de uitsnede hieronder.
De oude 150 kV lijn is nu definitief buiten bedrijf. De sloop wacht.. Snel als jullie nog foto's ervan willen maken. Ik denk dat het nieuwe 150 kV circuit al in bedrijf is. De aansluiting van het 380 kV circuit aan de 380 kV rails is nog niet helemaal klaar.
Close-up van de wintrackmast naast de Concordemast.
En hier nog een bipole maar toch wat anders. Hierover kom ik straks terug. Raden waar het is? Een tip: Er wordt hier veel suikerriet verbouwt.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Dit is inderdaad heel interessant. Men gaat de andere Concordemast dus heel anders gebruiken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Deze Concordemast is inderdaad ontworpen als donau-combimast (toen men blijkbaar nog uitging van Randstad-380 in donau-configuratie?) maar men neemt dus de indeling van de Wintrack combinatiemasten over! Het 380kV circuit lijkt hier zelfs ton-vormig opgehangen te zijn vanwege de vorm van de Concordemast. Dit verrast mij ook
De aansluiting van de 150kV circuits wordt zo te zien op dezelfde manier gedaan als het opstijgpunt bij Delft-Zuid.
De aansluiting van de 150kV circuits wordt zo te zien op dezelfde manier gedaan als het opstijgpunt bij Delft-Zuid.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
wow, die onderste kabel komt dan wel heel laag te hangen!! verrassend!
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Mooie foto's weer! @Elo: mag ik er een gebruiken voor een voorpagine-item over het vrijwel voltooid zijn van de verbinding?
De tonvorm op een 380 kV-mast met de 150 kV-circuits aan de buitenzijde. Tsja, achteraf is alles natuurlijk wijsheid, maar dat we deze configuratie niet aan zagen komen is eigenlijk wel vreemd. Deze lijkt het meest op hoe de wintracks er ook bij staan. Of het mooi is is een andere vraag, maar de concordemast vormt wel een mooie zachte overgang van vakwerkmasten naar wintracks. In ieder geval een stuk fatsoenlijker dan de brute overgang bij Bleiswijk.
(Daarover gesproken: op de bijeenkomst over Doetinchem-Wesel bleek dat het Duitse deel van deze verbinding ook met een soort wintracks gebouwd gaat worden, dus daar komt aan de grens ook geen harde overgang.)
De tonvorm op een 380 kV-mast met de 150 kV-circuits aan de buitenzijde. Tsja, achteraf is alles natuurlijk wijsheid, maar dat we deze configuratie niet aan zagen komen is eigenlijk wel vreemd. Deze lijkt het meest op hoe de wintracks er ook bij staan. Of het mooi is is een andere vraag, maar de concordemast vormt wel een mooie zachte overgang van vakwerkmasten naar wintracks. In ieder geval een stuk fatsoenlijker dan de brute overgang bij Bleiswijk.
(Daarover gesproken: op de bijeenkomst over Doetinchem-Wesel bleek dat het Duitse deel van deze verbinding ook met een soort wintracks gebouwd gaat worden, dus daar komt aan de grens ook geen harde overgang.)
Isso é, claro, no país do futebol, o carnaval e as grandes barragens com linhas correspondentes: Brasil!elo schreef:En hier nog een bipole maar toch wat anders. Hierover kom ik straks terug. Raden waar het is? Een tip: Er wordt hier veel suikerriet verbouwt.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Hmmmm, in Duitsland wil men ook al aan de Wintrack? Ben benieuwd hoe de Duitse versie er dan uit gaat zien.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Om een offtopic te voorkomen gaan we hierop door in het wintracktopic.Peter schreef:Hmmmm, in Duitsland wil men ook al aan de Wintrack? Ben benieuwd hoe de Duitse versie er dan uit gaat zien.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Van 150 kV naar 380 kV
had ook niet gelijk verwacht dat die concordemast een tonmast gaat worden. vindt het tot nu toe een beetje slordig uitzien. die onderste 380kv draden hangen gevaarlijk dicht bij de grond en de overstap van ton naar portaal ziet vrij apart uit. moet later maar verder beoordelen als het af is.
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Zouden ze het gewoon verkeerd hebben ontworpen?? En dan tijdens de bouw er achter komen dat het die donau/1 even configuratie niet kon Het lijkt nu net op een mast waar de kabels gewoon op een willekeurige plek zijn opgehangen (vooral die bovenste 150 kV kabels)