Mij lijkt er op de middenste armen echt te weinig plaats om 2 380kV aan te hangen. Volgens mij is het gewoon zo bedoeld hoorvoltron schreef:Zouden ze het gewoon verkeerd hebben ontworpen?? En dan tijdens de bouw er achter komen dat het die donau/1 even configuratie niet kon Het lijkt nu net op een mast waar de kabels gewoon op een willekeurige plek zijn opgehangen (vooral die bovenste 150 kV kabels)
Van 150 kV naar 380 kV
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Behalve de onderste traverse zijn de twee Concordes identiek en duidelijk ontworpen voor een donauconfiguratie. Zie hieronder foto van de andere concordemast. Ik heb ook het gevoel dat er een ontwerpfout is gemaakt. De geleiders kunnen niet tussen de wintrack combimast en de concordemast met voldoende onderlinge afstanden worden gespannen als ze in een in een donau plus eeneven configuratie moeten worden opgehangen. De drie 150 kV geleiders moeten immers vanaf een verticale configuratie naar een horizontale configuratie veranderen en komen dan in conflict met de 400 kV geleiders.Shrek schreef:Mij lijkt er op de middenste armen echt te weinig plaats om 2 380kV aan te hangen. Volgens mij is het gewoon zo bedoeld hoor
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Natuurlijk!Hans schreef:Mooie foto's weer! @Elo: mag ik er een gebruiken voor een voorpagine-item over het vrijwel voltooid zijn van de verbinding?
Nope! Goede poging, maar hier wordt er gewoon engels gesprokenHans schreef:Isso é, claro, no país do futebol, o carnaval e as grandes barragens com linhas correspondentes: Brasil!elo schreef:En hier nog een bipole maar toch wat anders. Hierover kom ik straks terug. Raden waar het is? Een tip: Er wordt hier veel suikerriet verbouwt.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
zuid afrika, gezien de omgeving?
mooie fotos trouwens.
mooie fotos trouwens.
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Van 150 kV naar 380 kV
http://www.buterarchitecten.nl/sector/? ... ojectID=14
Als ik deze brochure goed begrijp is dit station inclusief Concordemasten tussen 1995 en 2005 ontworpen, is dat niet nog voordat de Wintrack masten in de huidige vorm waren ontworpen? Dan zou het wel heel apart zijn dat ze het station met een ''ouder'' ontwerp mast hebben gebouwd terwijl de nieuw ontworpen mast er niet op aangesloten kon worden
Als ik deze brochure goed begrijp is dit station inclusief Concordemasten tussen 1995 en 2005 ontworpen, is dat niet nog voordat de Wintrack masten in de huidige vorm waren ontworpen? Dan zou het wel heel apart zijn dat ze het station met een ''ouder'' ontwerp mast hebben gebouwd terwijl de nieuw ontworpen mast er niet op aangesloten kon worden
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Ook niet! Niet Afrika, niet Zuid-amerika, maar wel op het zuidelijke halfrond.bas380 schreef:zuid afrika, gezien de omgeving?
mooie fotos trouwens.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Vandaag weer even langsgeweest bij station Wateringen.
Deel 1:
Deel 1:
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Deel 3:
De nieuwe concordemast van alle hoeken gefotografeerd
De nieuwe concordemast van alle hoeken gefotografeerd
- Bijlagen
-
- Op de achterkant van de mast zijn duidelijk de punten zichtbaar voor een donau configuratie
- fraude.png (591.95 KiB) 7878 keer bekeken
Laatst gewijzigd door voltron op 13 dec 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van 150 kV naar 380 kV
Mooie foto`s voltron. Het blijft een aprate mast.
Cheers Ruben
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.