Schakelstation Simonshaven

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: 380/150kV Simonshave.

Bericht door BaDu » 04 sep 2015 22:04

Ik denk dat je aardig in de buurt zit met het schema, alleen de 50kV zijde van de trafo is waarschijnlijk alleen een compensatie spoel.
Deze constructie wordt door Tennet op vele stations gebruikt om het capacitieve gedrag van kabels te compenseren.
Iig is dit het geval op Beverwijk, Eemshaven, Wateringen en het toekomstige station Breukelen Kortrijk.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: 380/150kV Simonshave.

Bericht door michel » 05 sep 2015 01:54

Yes,het 380kv station Simonshaven met mooi weer,incl de nieuwe afspanmast.Deze station is volgens mij alleen per fiets bereikbaar.In ieder geval
leuke fotos en prachtig weer.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: 380/150kV Simonshave.

Bericht door Knarvel » 05 sep 2015 16:29

Mooie fotoos idd, daar sluit ik mij bij aan.
Wat betekend msec? Op Google vind ik dingen als: Microsoft Security Engineering Center, maar dat zal het niet zijn.

@Michel: In feb.2011 was ik daar met de auto, het gekke was wel dat hetzelfde weggetje waar ik van de ene kant in mocht rijden vanuit de andere rijrichting voor autoverkeer was afgesloten...

Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Re: 380/150kV Simonshave.

Bericht door Johan » 05 sep 2015 19:53

@ Badu,
De 50kV installatie was voor mij het onbekendst, het gebruik voor de aansluiting van de compensatiespoel was me bekend maar ik dacht op foto 14 laagspanning trafokabels te zien links naast 50kV kabel 11, vandaar het idee 50/0,4 kV trafo.
Weet jij waar Tennet de eigenbedrijf spanning vandaan haalt, soms van de 10kV?

@ Michel, Knarvel,
Hoe je met de auto het station kan bereiken is mij ook niet duidelijk, volgens mij staat er op de toegangsweg die Tennet gebruikt een bord verboden voor auto, mogelijk dat het vanaf het zuiden wel te bereiken is. Ik ben via het meer naar het westen liggende fietspad langs het water gekomen.

@ Knarvel,
Naar MSEC ben ik ook al is aan het zoeken geweest maar ik ben er ook niet uit gekomen.

Johan

Henk
150 kV
Berichten: 184
Lid geworden op: 19 mei 2013 18:31
Dichtstbijzijnde trafo: Steenwijk Onna

Re: 380/150kV Simonshave.

Bericht door Henk » 05 sep 2015 20:31

Msec = Maasstroom Energie. Msex wordt als aparte centrale gezien, maar ligt direct naast Intergen en is van dezelfde organisatie.
Msec is aangesloten op 380 kV. Intergen is op Waalhaven150 kV aangesloten. Nog meer vermogen aansluiten op Waalhaven was wat te veel en daarom een 380 kV-kabel naar Simonshaven.

zie ook http://www.intergen.com/maasstroom/

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Bouw 380kV station Simonshaven 2008-2009, 2011 - 2012

Bericht door Mark » 05 sep 2015 21:33

Ik heb het topic samen gevoegd met een bestaand topic over het schakelstation (heeft dit een officiele term?) Simonshaven om te voorkomen dat er meerdere onderwerpen over hetzelfde lopen. Heb de titel van het onderwerp hierbij ook aangepast.

========

Fraaie foto's Johan! Station Simonshaven is in principe makkelijk te bereiken met de auto door vanaf de Ringdijk de Oud-Hoenderhoekseweg te nemen. Dan kom je vanzelf bij de dienstingang. Klopt inderdaad dat de bebording wat tegenstrijdig is, maar ach... de kans dat iemand je dat kwalijk neemt daar is nagenoeg 0 volgens mij.

Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Re: Schakelstation Simonshaven

Bericht door Johan » 07 sep 2015 10:23

@ Henk,
Bedankt voor de informatie.

@ Mark,
Schakelstation is eigenlijk niet de juiste naam, dit is voor stations waar alleen een schakelinstallatie staat en geen trafo.
Trafostation of gewoon de aanduiding van Tennet "Station Simonshave" is een betere naam.
Zo alles bij elkaar is het een mooi overzicht geworden, ik heb nog aangepast dat de laatste foto's van dit jaar zijn.

Bereikbaarheid per auto is voor mij niet nodig, ik kom daar alleen per fiets (met mooi weer )

Johan

Dweep
150 kV
Berichten: 153
Lid geworden op: 16 mei 2017 02:48
Dichtstbijzijnde trafo: Ridderkerk

Re: Schakelstation Simonshaven

Bericht door Dweep » 10 mei 2018 13:28

Met uitspitten van het forum kwam ik dit topic tegen, wellicht ik nog wat foto,s heb.
Zal eens mijn oude pc aansluiten en opstarten, daar staan ze wellicht op.

Plaats reactie