Hoogspanning bij Emmen

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Plaats reactie
Sabes
middenspanning
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2013 17:49
Dichtstbijzijnde trafo: Emmen-Weerdinge

Hoogspanning bij Emmen

Bericht door Sabes » 08 sep 2013 23:12

Onlangs eens een wandeling gemaakt bij mij in de omgeving en wat foto's gemaakt tijdens deze wandeling onder hoogspanning(Valtherbos Emmen).
Ik deel graag even wat foto's met jullie.

Afbeelding
Om de hoek kom ik een eerste stukje spanning tegen

Afbeelding
Nee dan ziet dat wat er boven uit steekt er beter uit.

Afbeelding
ooit liep hier de oude hoogspanningslijn langs, het is dat ik nog weet uit mijn jeugd waar het was, er is niks meer van te zien.
(die lijn wordt in dit topic ook nog besproken)

Afbeelding
Maar wat verder het Valtherbos in komen we de lijn Zwolle-Meeden tegen.
Op dit stukje heeft het bos echt plaatsgemaakt voor zand.

Afbeelding
Wat dichterbij en we weten dat dit dus mast 143 is.

Afbeelding
De andere kant op kijkend levert ook een mooi beeld op.

Afbeelding
We volgen de lijn verder en zien hier mast 144, dit is de mast die we eerder boven de huizen en bomen zagen uitsteken.
Inmiddels staat er redelijke begroeiing tussen het fietspad en de mast, dus dan maar een ingezoomde foto tussen de takken door.
(de begroeiing is niet zo fijn in combinatie met korte broek )


Afbeelding
Ik heb de lijn nog een stukje gevolgd richting het 110kv station Emmen-Weerdinge

Afbeelding
Afbeelding
Daar aangekomen was er nogal wat extra camerabeveiliging, om verder gezeur te voorkomen (wat doe je hier foto's maken?) verder geen foto's gemaakt. Waarom er camera's van bouwatch stonden geen idee, aan de buitenkant kon ik zo niks zien waar men mee bezig zou kunnen zijn.

In het kader van conditie opbouwen ga ik binnenkort nog eens een paar leuke fietstochten maken. Zal eens kijken of dit mooi gecombineerd kan worden met wat andere foto's.

Foto's zijn wel gemaakt met mijn mobiel, maar kwaliteit valt me over het algemeen wel mee.

Gebruikersavatar
Remy Brandt
70 kV
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jun 2012 11:22
Dichtstbijzijnde trafo: Stadskanaal

Re: Hoogspanning bij Emmen

Bericht door Remy Brandt » 12 sep 2013 10:46

Misschien is er al een paar keer geprobeerd koper te stelen,het ligt er mooi afgelegen voor een koperdief.
Stroomfetisjist.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2680
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Hoogspanning bij Emmen

Bericht door Tom » 12 sep 2013 13:14

Mooie foto's. Ik heb daar ook wel eens in de bossen gezocht naar resten van de oude leiding, maar niks gevonden behalve een open plek en de begroeiing was toen in de jaren negentig al erg dicht.

Het blijven wel mooie gebouwen die dichte trafostations van de EGD. In Gasselte en Meeden staan ze ook nog. Voor een leuke foto helpt die schreeuwerige beveiling natuurlijk niet.

Plaats reactie