Wintrack masten

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
voltron
380 kV
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

Re: Wintrack masten

Bericht door voltron » 07 mei 2012 20:23

Nee, ben er recentelijk achter gekomen dat de masten die ik bedoelde zijn vervangen door dit type... heb nog wel een foto van de oude mast maar die is met analoge camera gemaakt, zal eens kijken waar de negatief is en het scannen.

*edit
toch nog wat op google earth gevonden:
link 1

link 2

link 3

link 4

link 5

link 6

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Wintrack masten

Bericht door Max » 07 mei 2012 23:38

bas380 schreef:@Voltron

bedoel je met italie deze lelijkerd?
vind ik niet eens zo lelijk eigenlijk. is dit niet een variatie van de gaffelmast?
ziet er iig futuristisch uit
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3409
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Wintrack masten

Bericht door Peter » 19 mei 2012 21:39

Om weer terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp... Vandaag heb ik een rondje door de Randstad gemaakt met de trein omdat ik nog Kruidvatkaartjes had die op moeten en het weer was niet zo denderend om treinen te fotograferen (te veel stapelbewolking die de zon behoorlijk hinderde) dus ben ik maar even hoogspanningsmasten gaan spotten

Als eerste heb ik de trein genomen van Den Haag naar Rotterdam om te kijken hoe het staat bij Delft. De wintrack masten die langs de A4 staan waren moeilijk te zien maar voor zover ik het kon zien stonden er ook al wintrack masten bij Wateringen, nog zonder kabels. Waarschijnlijk staan de meeste masten nu langs het A4-trace. Van de ombouw van Westerlee - Wateringen was vanuit de trein weinig te zien (er zat te veel bos voor) dus ik weet niet hoe ver men daar nu mee is.

Daarna ben ik van Rotterdam naar Utrecht gegaan, deze trein werd omgeleid via Den Haag. Zodoende kon ik ook kijken hoe het met het gedeelte van Pijnacker naar Bleiswijk stond. In de verte kon ik de masten zien waar elo een tijdje terug al foto's van had gepost. Daarna zag ik dat er nog een aantal mastparen ontbraken ter hoogte van Zoetermeer. Ter hoogte van de HSL en het trafostation bij Bleiswijk stonden al wel weer masten waarvan de geleiders in katrollen lagen en hier was men ook bezig met het trekken van de geleiders. De geleiders zijn inmiddels over de HSL heen getrokken en over de HSL stond een groot vangnet opgebouwd. Ik heb er vanuit de trein foto's van kunnen nemen:

Afbeelding
De geleiders zijn inmiddels over de HSL heen getrokken tot aan het opstijgpunt bij trafostation Bleiswijk. Van het volgende vak richting Pijnacker was nog maar één circuit getrokken. Aan beide kanten van de HSL staan wintrack hoekmasten waarvan de geleiders nog middels horizontale bretels aan elkaar gekoppeld moeten worden.

Afbeelding
Over de HSL was dmv een soort steigerconstructie een groot net gespannen om de HSL en de 25kV 50Hz bovenleiding te beschermen tegen eventueel vallende geleiders.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Wintrack masten

Bericht door Shrek » 19 mei 2012 21:53

Die palen op de laatste foto geven wel de indruk redelijk scheef te staan. Is het wel verstandig om zo'n hoge palen op zo'n klein grondvlak te zetten?

Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: Wintrack masten

Bericht door elo » 20 mei 2012 13:03

Peter schreef:Om weer terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp... Vandaag heb ik een rondje door de Randstad gemaakt met de trein omdat ik nog Kruidvatkaartjes had die op moeten en het weer was niet zo denderend om treinen te fotograferen (te veel stapelbewolking die de zon behoorlijk hinderde) dus ben ik maar even hoogspanningsmasten gaan spotten
En ik ben met mijn hardloopschoenen op pad geweest
Peter schreef:Als eerste heb ik de trein genomen van Den Haag naar Rotterdam om te kijken hoe het staat bij Delft. De wintrack masten die langs de A4 staan waren moeilijk te zien maar voor zover ik het kon zien stonden er ook al wintrack masten bij Wateringen, nog zonder kabels. Waarschijnlijk staan de meeste masten nu langs het A4-trace. Van de ombouw van Westerlee - Wateringen was vanuit de trein weinig te zien (er zat te veel bos voor) dus ik weet niet hoe ver men daar nu mee is.
Ik heb vanochtend mijn hardlooptraining langs de lijn Wateringen-Westerlee tot Lange Broekweg gemaakt. De eerste 380kV circuit lijkt helemaal af en klaar voor bedrijf. Ik kon de laatste twee masten voor Westerlee niet goed zien maar de katrollen waren niet meer zichtbaar en de afstandhouders zijn gemonteerd. De aansluiting in station Wateringen is klaar. De wintracks waren ook goed te zien. Bij Wateringen ontbreken nog twee mastenparen. Verder naar het zuiden ontbreken ook enkele masten.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3409
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Wintrack masten

Bericht door Peter » 20 mei 2012 16:11

Mooi dat het met Westerlee - Wateringen ook op schiet. Mocht je in de gelegenheid zijn om nog wat foto's te schieten zou ik daar erg blij mee zijn. Dan kunnen we werkzaamheden rondom de aanleg van de zuidring mooi volgen

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Wintrack masten

Bericht door Shrek » 20 mei 2012 22:17

Is het misschien mogelijk een kaartje te maken met de locaties op van de lijn in aanbouw? Dan kunnen de buitenlanders ook volgen

voltron
380 kV
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

Re: Wintrack masten

Bericht door voltron » 21 mei 2012 15:34


Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Wintrack masten

Bericht door Shrek » 21 mei 2012 16:44


Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3827
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Wintrack masten

Bericht door Hans » 21 mei 2012 16:48

Wat een geslinger wordt dat. Nu is het streven (dat in sommige rapporten naar voren komt) ernaar dat de lijnvakken niet te lang worden i.v.m. dominante lijnstukken in het landschap, maar dit is het andere uiterste. Zometeen hebben we zowat meer wintrack-hoekmasten dan draagmasten...
In ieder geval is het voor de ontwerpers uitdagend genoeg om het tracé door dit deel van Nederland uit te zetten.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Plaats reactie