Wintrack masten
Re: Wintrack masten
Ik had ergens een bericht gelezen dat ze nu weer een probleem hebben met de Wintrack masten rondom Schiphol, omdat ze zo hoog zijn. Ben benieuwd wat ze daar voor oplossing gaan zoeken. Kan het bericht helaas niet zo 123 terugvinden. Misschien een oplossing als ten oosten van Diemen? Maar kunnen hoogspanningsmasten over zo'n lang traject zo laag worden gehouden?
Re: Wintrack masten
ai, tja, dat zat er al aan te komen.
met die 150kv-masten had je minder problemen met het vliegveld. nu komen er die draden hoger te liggen en met zo'n drukke luchthaven zit er niemand op een belemmering te wachten.
begint bij mij nu leuke gedachtes op te komen over het 3d-masten project en het vliegsimulator van gisteren
met die 150kv-masten had je minder problemen met het vliegveld. nu komen er die draden hoger te liggen en met zo'n drukke luchthaven zit er niemand op een belemmering te wachten.
begint bij mij nu leuke gedachtes op te komen over het 3d-masten project en het vliegsimulator van gisteren
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Wintrack masten
Huh maar wacht, ze zijn al aan het bouwen voor er iemand aan gedacht heeft dat er misschien een probleem is met de luchthaven?voltron schreef:Ik had ergens een bericht gelezen dat ze nu weer een probleem hebben met de Wintrack masten rondom Schiphol, omdat ze zo hoog zijn. Ben benieuwd wat ze daar voor oplossing gaan zoeken. Kan het bericht helaas niet zo 123 terugvinden. Misschien een oplossing als ten oosten van Diemen? Maar kunnen hoogspanningsmasten over zo'n lang traject zo laag worden gehouden?
Of gaat dat niet over het Randstad project?
Re: Wintrack masten
Ze zijn nu bezig met Westerlee-Wateringen-Bleijswijk. Het stuk langs de luchthaven staat nog niks. Het is inderdaad zo dat ze er eerst mee akkoord waren gegaan, die klacht kwam ook pas later en Tennet was behoorlijk geirriteerd daaroverShrek schreef:Huh maar wacht, ze zijn al aan het bouwen voor er iemand aan gedacht heeft dat er misschien een probleem is met de luchthaven?voltron schreef:Ik had ergens een bericht gelezen dat ze nu weer een probleem hebben met de Wintrack masten rondom Schiphol, omdat ze zo hoog zijn. Ben benieuwd wat ze daar voor oplossing gaan zoeken. Kan het bericht helaas niet zo 123 terugvinden. Misschien een oplossing als ten oosten van Diemen? Maar kunnen hoogspanningsmasten over zo'n lang traject zo laag worden gehouden?
Of gaat dat niet over het Randstad project?
Zie dat het kaartje qua plaatsen niet echt uitgebreid is Tussen Westerlee en Wateringen zijn ze nu bezig met 150 kv masten ombouwen tot 380 kv masten. Tussen Wateringen en Zoetermeer zijn ze nu bezig met het bouwen van Wintracks (bij Zoetermeer is de aansluiting op een bestaande 380 kv leiding).
Re: Wintrack masten
Fotograaf Joop van Houdt maakt zo af en toe foto's voor Rijkswaterstaat. Zijn laatste 3 foto's zijn als onderwerp de aanleg van de A4 tussen Schiedam en Delft, maar een leuk detail is dat je goed de Wintrack masten aan de horizon kunt herkennen klik.
Re: Wintrack masten
En laatst zag ik ze ook vanuit de trein. Echt alweer een stukje verder dan vorig jaar. Niet meer die paar masten bij de A12. Echter zag ik ook nog in de verte wintrack masten zonder leidingen. Waar gaat deze naartoe?
Re: Wintrack masten
Waar reed je met de trein? Waarschijnlijk zag je de lijn naar Pijnacker?
Re: Wintrack masten
Afgelopen zondag reed ik van Haarlem terug naar Rotterdam en besloot even te kijken bij verzorgingsplaats Peulwijk-West langs de A4 bij Rijswijk. Het idee was dat ik dan goed kon kijken naar 380kV station Wateringen. Echter was ik even vergeten dat het talud van de oprit naar de snelweg ervoor lag... Enfin, een paar quick and dirty shots van de oude 150kV en nieuwe Wintracks aldaar.
01. De oude, altijd opmerkelijke, 150kV lijn richting Delft.
02. De Wintrack 380kV lijn in dezelfde richting. De masten zijn pal naast de VZP geplaatst en de 380 en 150kV circuits zijn hier nog simplistisch afgespannen.
03. Overzichtplaatje vanaf de verzorgingsplaats. De masten staan gewoon recht, er is enigszins sprake van tonvorming op deze groothoek.
04. 180 graden gedraait....waar ik dus dacht mooi te kunnen kijken naar station Wateringen kijk je dus vrolijk naar een talud . Maargoed, we kunnen dus nog wel zien dat de Concordemast links gereed lijkt (met de 380kV lijn naar de Nieuwe Waterweg). Het duootje Wintrack vertoont nog weinig sporen van verdere afbouw voor de rest.
Tot zover deze serie .
01. De oude, altijd opmerkelijke, 150kV lijn richting Delft.
02. De Wintrack 380kV lijn in dezelfde richting. De masten zijn pal naast de VZP geplaatst en de 380 en 150kV circuits zijn hier nog simplistisch afgespannen.
03. Overzichtplaatje vanaf de verzorgingsplaats. De masten staan gewoon recht, er is enigszins sprake van tonvorming op deze groothoek.
04. 180 graden gedraait....waar ik dus dacht mooi te kunnen kijken naar station Wateringen kijk je dus vrolijk naar een talud . Maargoed, we kunnen dus nog wel zien dat de Concordemast links gereed lijkt (met de 380kV lijn naar de Nieuwe Waterweg). Het duootje Wintrack vertoont nog weinig sporen van verdere afbouw voor de rest.
Tot zover deze serie .
Re: Wintrack masten
wat een mooie achtergrond heeft dat laatste schot zeg.
maar inderdaad het is nog niet zo snel vooruit gegaan als ik gedacht had.
maar inderdaad het is nog niet zo snel vooruit gegaan als ik gedacht had.
'your personal grid modeler'
Re: Wintrack masten
Mooi om weer even de actuele stand van zaken te zien. Het lijkt bij Wateringen inderdaad nog niet zo snel te gaan. Verder vraag ik me af hoe de wintrackcombi en de Concordemast straks worden aangesloten, van 4x verticaal naar 2x donau en 2x horizontaal lijkt me vrij lastig.