Limburgse masten

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3410
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Limburgse masten

Bericht door Peter » 19 aug 2013 20:09

Deze lijn is zeker voorbereid voor 380kV. De isolatorkettingen zijn er in elk geval lang genoeg voor en volgens mij is ook hetzelfde geleidertype gebruikt. Van Maasbracht tot aan het Julianakanaal loopt de verbinding parallel aan de 380kV verbinding naar België en daar heeft de lijn ook (vrijwel) identieke masten. Vanaf St. Joost verder naar Graetheide wijken vooral de steunmasten af door een compacter mastbeeld met v-ophangingen. De hoekmasten lijken mij daar juist breder dan de standaard hoekmasten die in het grootste deel van de 380kV ring voorkomen.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3827
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Limburgse masten

Bericht door Hans » 19 aug 2013 21:18

imthecool1 schreef:Ps. als deze hoeveelheden foto's niet toegestaan zijn in 1 bericht, wil je mij dit laten weten? Ik host deze namelijk zelf!
Inderdaad is er geen limiet vastgesteld bij foto's die elders gehost worden. De enige limiet is die van 60.000 tekens voor maximale berichtlengte - maar voordat je dat vol hebt met URL's staan er ongeveer duizend foto's in een bericht.
Bij uploads geldt wel een limiet van vijf stuks per bericht, maar dat doen we om te voorkomen dat het forum een gratis hostplaats wordt om naar te deeplinken vanaf andere websites.

Interessant dat de lijn naar Graetheide op 380 kV voorbereid lijkt te zijn. Het verklaart in ieder geval wel de opmerkelijk hoge transportcapaciteit die uit de KCD's naar voren komt.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2680
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Limburgse masten

Bericht door Tom » 19 aug 2013 23:13

Leuk om deze eens van "dichtbij" te zien.
Wat me bij de hoekmast opvalt is de relatief steile helling van de "kattenoren". Toch heeft de mast niet het voorkomen van de oostring masten die ook steile kattenoren hebben, dat komt omdat het bovenstuk weer relatief laag is gehouden.

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Limburgse masten

Bericht door bas380 » 20 aug 2013 22:36

nu je het zegt, tom, valt het mij ook ineens op dat die hoekmasten ook wat afwijken van het origineel.

het doet mij ook inderdaad erg veel denken aan die masten vlak bij mij over de grens maar dan zonder Y-top.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
imthecool1
middenspanning
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2011 19:22
Dichtstbijzijnde trafo: Clauscentrale

Re: Limburgse masten

Bericht door imthecool1 » 27 aug 2013 22:02

Vandaag even wat opnames gemaakt van het 150 kv station Weert

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat een spanning hier!

Jan
laagspanning
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:44

Re: Limburgse masten

Bericht door Jan » 31 aug 2013 10:26

Er staan camera's daar.
Let daarmee op dat je niet verdacht langs het hekwerk afstruind.

Plaats reactie