Ze waren zelf 150kV verbindingen. Ik heb dat probleem inmiddels verholpen. Ook de 50 kV lijn tussen Dordrecht en Middelharnis heeft nu een spanning. De ITO Map wordt momenteel om verschillende reden niet vernieuwd. Hopelijk gaat dat in begin mei weer gebeuren. De combilijn tussen Meeden en Eemshaven werd door iemand anders in begin april gecorrigeerd en is nu als 380 en 220 kV lijn met 12 fasedraden (4 circuits) getagd.Hans schreef:Redelijk compleet voor onze streek is het goede woord. Zo hier en daar zit er een fout in die de kenner opmerkt. in Nederland is Meeden-Emshaven (die loodzware) als categorie 220 kV getoond, maar de werkelijkheid is een combinatielijn - in de Google Earthkaart heb ik er bij combi's voor gekozen ze de kleur van de hoogste spanning als default mee te geven.
Ook zijn de 50 kV-lijnen op de Veluwe als 110 kV-verbindingen ingetekend. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Tja, in Denemarken is het 150/132 kV net op de ENTSO-E kaart wel aanwezig maar niet in Duitsland, Zweden of NL!?Hans schreef:Wat me wel bevalt is dat vrijwel alle netkaarten die we tot nu toe onder ogen hebben gehad, min of meer hetzelfde kleurenschema hanteren. 220 kV is hier paars (geloof ik, schiet er maar op want ik ben een beetje kleurendoof ) in plaats van groen zoals op veruit de meeste andere netkaarten. Maar 380 kV (om en nabij) is rood en het interval tussen 100 en 200 is blauw. In West-Europa is deze kleurscheiding in veruit de meeste gevallen goed genoeg om het transportnet van het distributienet te onderscheiden.
Het is in ieder geval een goede kaart om in combinatie met de ENTSO-E gridkaart te gebruiken. Ze vullen elkaar goed aan. ENTSO-E is foutloos en compleet in het eigen synchronisatiegebied, maar hun kaart wordt beschermd door allerlei rechten en plichten en ze missen detail omdat je niet traploos kan zoomen. Tevens ontbreekt het distributienet behalve bij grensoverschrijdingen, iets wat de OSM-kaart allemaal weer wel heeft.
Terug naar OSM: Een van de redenen om Openstreetmap te creeren was een gebreek aan vrij te benutten kaarten. In Westeuropa is OSM kwalitatief nu bijna op hoogte van Teleatlas en Navteq en soms meer nauwkeurig. Zeker fietsers weten nu OSM te gebruiken omdat het stukken beter is dan dure commerciele kaarten. Iederen mag osm gegevens gebruiken, bij voorbeeld om een tile server op te zetten, mits de licentievoorwaarden worden gerespecteerd (nu CC-BY-SA en straks ODbL (Open Database License)). De kleurkeuze op de ITO map is te discuteren maar een mogelijkheid is zelf een server opzetten, graag met meer details zoals aantal circuits. Ik heb zelf niet de kennis om een tile server op te zetten en ook geen geschikte hosting.