[B] 380/220 kV Brume - Villeroux

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: [B] 380/220 kV Brume - Villeroux

Bericht door Shrek » 18 jul 2013 00:02

Peter schreef:Mooie foto's van deze fraaie lijn. Het valt me op dat de bundelgeleiders vrij ver uit elkaar hangen waardoor afstandhouders wellicht niet nodig zijn. De bundelgeleiders hangen ook niet recht boven of naast elkaar. Verder valt het inderdaad op dat men in België weer totaal andere verbanden toepast in de mast dan wij dat doen. Ze werken veel meer nog met driehoeken.
Driehoeken zijn dan ook de stevigste vorm he
Mark schreef:In de toekomst (lees: als de Fransen ooit het project afwerken) zal het hele 220kV-net daar wel afgebouwd worden of zelfs verdwijnen. Uiteraard zal dit wel gigantische investeringen vragen.
Dat zal dan inderdaad een megaproject zijn, gezien ook het forse aantal 220 kV in Luik.[/quote]
Ik had het over de 220 kV in de Ardennen, rond Luik wordt de 220 kV zelfs nog uitgebreid

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2681
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: [B] 380/220 kV Brume - Villeroux

Bericht door Tom » 18 jul 2013 10:51

Wat wel mooi is, is dat ze bij de bouw van de 380 kV lijn ook de oude 220 kV lijn tussen Bastogne en Luik hebben gehandhaafd. In Nederland zijn bij de aanleg van de 380 kV lijnen heel veel oude lijnen afgebroken.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: [B] 380/220 kV Brume - Villeroux

Bericht door Shrek » 18 jul 2013 11:24

TomBorger schreef:Wat wel mooi is, is dat ze bij de bouw van de 380 kV lijn ook de oude 220 kV lijn tussen Bastogne en Luik hebben gehandhaafd. In Nederland zijn bij de aanleg van de 380 kV lijnen heel veel oude lijnen afgebroken.
Maar dat is enkel voor de lokale voeding. Die lijn (uit de jaren 40) nadert nu haar levensduur en ik denk niet dat ze vervangen zal worden door een nieuwe 220kv.
Maar doorgaans werden er in België inderdaad weinig lijnen afgebroken wanneer er een nieuwe lijn kwam. Enkel de laatste jaren met het stand-still principe moet het wel.

Plaats reactie