380 kV en 220 kV lijnen bij Hasselt

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1561
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: 380 kV en 220 kV lijnen bij Hasselt

Bericht door Ruben » 19 jun 2013 21:27

Prachtige platen Tom van de masten daar.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2681
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: 380 kV en 220 kV lijnen bij Hasselt

Bericht door Tom » 19 jun 2013 22:08

Dank jullie voor de reactie. De tele-opnamen zijn erg leuk inderdaad met die lange rechtstanden.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3832
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: 380 kV en 220 kV lijnen bij Hasselt

Bericht door Hans » 20 jun 2013 11:16

Nee hoor, dat was precies wat ik bedoelde. Mooi tussen of vlak langs de rechtstanden heen kijken en ook een keer er onderdoor. Je ziet het zelfs heiïg worden aan het einde van de 'tunnel'.
Waar ik de A28 noemde is inderdaad de parallelweg wat ik eigenlijk bedoelde. Vanaf de A28 zal het ongeveer het laatste zijn wat je als mastengek doen zal.

Afbeelding

Vanaf die plek is deze foto ook gemaakt, maar op het moment van fotograferen heb ik er achteraf niet aan gedacht om een zodanige positie te zoeken dat de draden elkaar niet zo hinderlijk in de weg zitten als hier. Al doende leert men.

Wat met de serie tele-opnamen wel scheelt is dat je een dag uit hebt gekozen waarop het waaide. Dat is niet alleen te zien aan scheefhangende isolatorkettingen, maar ook aan het grotendeels ontbreken van scintillingen. Pas heel ver in de verte gaan ze een rol spelen.
(Wie wil zien wat we bedoelen: probeer dezelfde foto maar eens te maken op een dag van dertig graden, strak zonnig en windstil. Exit foto's met telelenzen, dan is het acht op de Schaal van Richter.)
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3832
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: 380 kV en 220 kV lijnen bij Hasselt

Bericht door Hans » 07 jul 2013 15:59

Gisteren was ik onverwacht snel klaar met een vergadering van de VWK in Bunnik. Dus eenmaal bij Zwolle aangekomen gaf dat mooi de gelegenheid om even bij Lars en Ot (in het nieuwe huis in Wipstrik) langs te rijden voor een pré-housewarming glas drinken in de tuin met tweeënhalve mastengek.
(Was teslotte ook weer maanden geleden dat we elkaar gesproken hadden. Februari of zo...)

En als je dan toch van de snelweg af gaat in Zwolle... Voorafgaand aan de laatste paar kilometer richting Wipstrik was het tijd voor het maken van een lang begeerde foto:
Tunneleffect.JPG
Tunneleffect combilijn Ens
Tunneleffect.JPG (33.63 KiB) 5147 keer bekeken
Het tunneleffect onder de combilijn naar Ens door.
Okee, die ouwe camera van me maakt er een potje van, maar het gaat om het idee.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: 380 kV en 220 kV lijnen bij Hasselt

Bericht door Mark » 07 jul 2013 18:29

Oftewel, het was gewoon weer dagje genieten .

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: 380 kV en 220 kV lijnen bij Hasselt

Bericht door Ot » 07 jul 2013 19:56

Ja dat was wel leuk dat je even langs kwam. Mijn broer zei al dat we nog eens moesten vieren dat de vakantie begonnen was op de manier waarop hij en jij dat ook altijd deden aan het einde van een schooljaar maar dat ging nu niet lukken want Lars heeft geen gebruikte school boeken meer die we in de barbeceu in de fik kunnen zetten.
Jeetje, bij de laatste keer was ik negen ofzo. Vlak voor we naar die stomme uithoek gieten gingen. maargoed, een glas cola in de zon en even met de voeten in de wetering was ook leuk. "Altijd weer die wetering" zoals je al mopperde

jammer dat er geen tijd was om even bij sekdoorn te gaan kijken naar hoe ze verder zijn gegaan met de verbouwingen aan de hamerkoppen en de jukkenlijn maar ik fiets er wel een keertje naartoe. En anders komt de housewarming toch nog en dan kan het misschien ook wel.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Plaats reactie