Omgeving station Lochem

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Omgeving station Lochem

Bericht door Max » 11 feb 2013 15:13

Wat kan ik toch optimaal genieten van die tonmasten!
Door het heen en weer reizen naar Harderwijk hebben die masten wel wat met mij gedaan! zou ze best in Zuid-Holland willen zien
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2680
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Omgeving station Lochem

Bericht door Tom » 25 feb 2013 22:27

Ik vond nog een foto van de 150 kV lijn bij station Lochem uit 1990. Daarbij is te zien dat de 380 kV en 150 kV lijnen nog tegelijk aanwezig waren!
http://www.flickr.com/photos/25717227@N ... hotostream

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3410
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Omgeving station Lochem

Bericht door Peter » 25 feb 2013 22:44

Leuke foto met de Kameel Ik wist niet dat de 150kV lijn zo'n beetje over het station van Lochem heen ging. Op deze foto is de 380kV lijn nog maar net een paar maanden oud!

In die tijd kwamen we nog regelmatig door Lochem op weg naar een tante in Doesburg maar we gingen altijd dwars door Lochem via de oude weg. De rondweg aan de westkant was er nog niet. Tijdens deze familietrips kon ik de bouw van de 380kV verbinding Doetinchem - Hengelo in 1990 wel goed volgen. Ook bij deze lijn werkte men van twee kanten uit en ik kan me nog herinneren dat ergens in die tijd bij Zutphen de lijn is gesloten.
Laatst gewijzigd door Peter op 25 feb 2013 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Omgeving station Lochem

Bericht door Ruben » 25 feb 2013 22:48

Inderdaad leuk om de kameel te zien. Leuk ook om de 150kv zo te zien hij loopt echt over het station heen. Ik heb geen idee waarom ze dat stukje hebben verkabeld. Want er is genoeg plek tussen het spoor & de 380kv verbinding Doetinchem - Hengelo.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Omgeving station Lochem

Bericht door Ot » 26 feb 2013 13:20

als je op de netkaart kijkt lijkt het wel alsof het bij Lochem een geschikte plek was geweest voor combinatiemasten. Maar toch heeft men daar de 150 kV onder de grond gestopt.
Ruben schreef:Ik heb geen idee waarom ze dat stukje hebben verkabeld. Want er is genoeg plek tussen het spoor & de 380kv verbinding Doetinchem - Hengelo.
Het zal toch niet zo zijn dat toen in de vroege jaren negentig ook al uitruil was? Of dat ze hebben toegezegt dat de ene verbinding onder de grond gaat om zo het verzet tegen de andere nieuwe te breken met een strawman argument? want dat doen ze ook met de windmolens die in de buurt van gieten komen en die ik nooit zal zien. eerst zou er 600MW komen maar de netverzwaring van zwolle-meeden laat slechts 280 MW toe zodat iedereen met een beetje nadenken al wist dat men het prijsgeven van 300 MW zou gaan gebruiken als een fake vriendelijk gebaar? Okee dat heb ik ook maar van horen zeggen van een ander teamlid hier maar het idee erachter lijkt er wel op.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2680
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Omgeving station Lochem

Bericht door Tom » 26 feb 2013 14:19

Ook in de jaren negentig bestond al het "uitruilbeginsel". Bij Zwolle - Meeden sowieso voor de hoogspanningslijn. Maar ook voor gekapte bomen: die moesten elders weer vervangen worden door nieuwe bomen . Of we gelukkiger worden van die snelgroeiende bossen die ze in de buurt van de 380 kV stations Hessenweg en Meeden (bv bij mast 79) durf ik wel te betwijfelen. Of het bij de oostring al gold weet ik niet. In Overijssel is er in ieder geval wel heel wat afgebroken in die tijd, dus het zou me niet verbazen.

Maar terugkomend op de vraag bij Lochem: ten noorden van het station bevindt zich het landgoed Ampsen. En er staan wat dure landhuizen. Misschien dat die wat geklaagd hebben in die tijd..

Plaats reactie