Tom schreef: ↑20 jun 2020 16:14
De EC is in sommige lijnen gelijk aan de HC, slechts de E als aanduiding voor eindmast maakt dan het verschil.
Maar er zijn ook lijnen waarbij de E echt staat voor een nog zwaarder masttype.
Mast 82 van Eems-Mee is een speciaal geval, want dit is zowel de enige echte eindmast in de lijn (bij Robbenplaat wordt het station met twee masten benaderd) en tegelijk ook de enige mast met een lijnhoek die tot een HC leidt.
Aha op die manier .
Want ik meet heel vaak op de netkaart Hoekmasten van de verbindingen ik laat je de top de 5 zwaarste van Zwolle Meeden, Meeden Eemshaven en heel Zwolle Meeden Eemshaven wel even zien
Zwolle Meeden
1e Hoekmast 171 2e Valthermond 121° graden
2e Hoekmast 54 Dedemsvaart 121,5° graden
3e Hoekmast 81 De Krim 122°5 graden
4e Hoekmast 138 Emmen 123° graden
5e Hoekmast 65 Slagharen 125° graden
Meeden Eemshaven
1e Hoekmast 82 Meeden 123° graden
2e Hoekmast 79 Meeden 142° graden
3e Hoekmast 50 Siddeburen 143,5° graden
4e Hoekmast 29 Appingedam 144° graden
5e Hoekmast 7 Spijk 151° graden
En top 5 van heel Zwolle Meeden Eemshaven
Hier een uitzondering omdat er twee Hoekmasten precies even Zwaar zijn daardoor dus 2X 4e plaats
1e Hoekmast 171 2e Valthermond 121° graden
2e Hoekmast 54 Dedemsvaart 121,5° graden
3e Hoekmast 81 De Krim 122,5 graden
4e Hoekmast 82 Meeden 123° graden
4e Hoekmast 138 Emmen 123° graden
5e Hoekmast 65 Slagharen 125° graden
Als je / jullie het leuk en interessant vinden wil ik ook wel meer hierover op het forum plaatsen.