Hoogezand - Meeden - Veendam
Geplaatst: 12 jun 2019 21:53
Van zondag eerste pinksterdag tijdens een korte vakantie een rondje omgeving Hoogezand - Meeden - Veendam.
Door Hoogezand gaat de 110 kV-lijn van Kropswolde naar Meeden.
Masten van het Hamerkoptype, laag en efficiƫnt, gericht op minimale hoogte.
Deze masten zijn uitgerust met relatief dikke geleiders en mede daardoor lijkt het alsof de draden nog lager hangen dan ze werkelijk misschien hangen. Zeker in een stedelijke omgeving.
Mast 38 is van het basistype. Mast 39 staat in een speelweide. Mast 41 staat voor een appartementengebouw. Deze is verhoogd vanwege een waterloop, het "Kleidiep", dat richting het lintdorp Kiel-Windeweer gaat. Hoekmast 42 markeert de overgang naar het landelijke deel, waar de lijn in O-W-richting verder gaat. Mast 42 is voorzien van een indrukwekkende bretel voor de fasewissel. Mast 44 is verhoogd voor de bebouwing van Kalkwijk. Mast 45 was goed zichtbaar vanaf een fietspad waar het op deze zondagochtend druk was met wandelaars. Mast 47 met een in de recente geschiedenis verhoogd broekstuk. Ook zijn waarschijnlijk toen de kettingen ingekort om hoogte te winnen. Gaandeweg werd het meer bewolkt met ook hogere wolken, dus af en toe lang wachten op zon. Mast 53 staat tegenwoordig in een stuk nieuwe natuur. Mast 55 bij Tripscompagnie markeert de overgang naar een opener landschap zoals we dat kennen. Deze is verhoogd. Een met 35 mm, zonder het bord . De rechtstand richting Muntendam met het aftakpunt Tripscompagnie. Op de achtergrond zien we de 380/220 kV-lijn al verschijnen. Mast 57 vormt het aftakpunt. Bij de N33 was vanaf de kanaaldijk een aardig uitzicht op de verhoogde mast 70.
Door Hoogezand gaat de 110 kV-lijn van Kropswolde naar Meeden.
Masten van het Hamerkoptype, laag en efficiƫnt, gericht op minimale hoogte.
Deze masten zijn uitgerust met relatief dikke geleiders en mede daardoor lijkt het alsof de draden nog lager hangen dan ze werkelijk misschien hangen. Zeker in een stedelijke omgeving.
Mast 38 is van het basistype. Mast 39 staat in een speelweide. Mast 41 staat voor een appartementengebouw. Deze is verhoogd vanwege een waterloop, het "Kleidiep", dat richting het lintdorp Kiel-Windeweer gaat. Hoekmast 42 markeert de overgang naar het landelijke deel, waar de lijn in O-W-richting verder gaat. Mast 42 is voorzien van een indrukwekkende bretel voor de fasewissel. Mast 44 is verhoogd voor de bebouwing van Kalkwijk. Mast 45 was goed zichtbaar vanaf een fietspad waar het op deze zondagochtend druk was met wandelaars. Mast 47 met een in de recente geschiedenis verhoogd broekstuk. Ook zijn waarschijnlijk toen de kettingen ingekort om hoogte te winnen. Gaandeweg werd het meer bewolkt met ook hogere wolken, dus af en toe lang wachten op zon. Mast 53 staat tegenwoordig in een stuk nieuwe natuur. Mast 55 bij Tripscompagnie markeert de overgang naar een opener landschap zoals we dat kennen. Deze is verhoogd. Een met 35 mm, zonder het bord . De rechtstand richting Muntendam met het aftakpunt Tripscompagnie. Op de achtergrond zien we de 380/220 kV-lijn al verschijnen. Mast 57 vormt het aftakpunt. Bij de N33 was vanaf de kanaaldijk een aardig uitzicht op de verhoogde mast 70.