Hoogspanningsmasten in Gelderland

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Ruben » 18 apr 2016 20:47

Mooie plaatjes Tom van de bekende crossing bij Zutphen! Mooi contrast ook met die donkere lucht op de achtergrond! De lijn naar Apeldoorn is goed te volgen vanaf de naast gelegen spoorlijn.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Peter » 19 apr 2016 10:15

Mooie reportage, ik sluit me wat dat betreft bij Ruben aan. Ik neem aan dat je bewust de nieuwe hoekmast aan de Apeldoornse kant van de IJssel maar niet hebt meegenomen?

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Hans » 22 mei 2016 10:00

Tussen mast 79 en mast 80 van de verbinding Zevenaar-Langerak spotte ik gisteren vanuit het autoraam weer een nieuwe manier van experimenteren met de tussenfase-afstand. Blijkbaar zijn Zeeland en Vlodrop niet de enige proeftuinen. Buitengewoon lange kunststof isolators leken in een zespuntige stervorm tussen de diagonaal tegenoverliggende fasen te zijn aangebracht.

Helaas was ik niet in de gelegenheid de volgende afrit te pakken (want met anderen in de auto). Het kan zijn dat iemand anders deze al eens op de foto heeft gezet, maar na twintigduizend berichten weet ik niet alles meer.
Ruben, pak jij deze even op?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Peter » 19 aug 2016 08:52

Afgelopen dagen was het eindelijk weer mooi weer in Nederland en ben ik er op uit gegaan om treinen te fotograferen. Zo was ik woensdagochtend in de buurt van Nijkerk en zodoende kon ik het natuurlijk niet laten om even een paar 50kVtjes te fotograferen Ik kwam zelfs nog een wisselmast tegen. Wel zag ik dat ook hier de GSM-terreur in sommige masten flink heeft toegeslagen en met die kleine 50kV mastjes is dat helemaal geen gezicht
Bijlagen
OHST-NKK-50-67.jpg
OHST-NKK-50-67.jpg (320.98 KiB) 9879 keer bekeken
OHST-NKK-50-68.jpg
OHST-NKK-50-68.jpg (287.1 KiB) 9879 keer bekeken

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door michel » 21 aug 2016 22:46

Peter schreef:Afgelopen dagen was het eindelijk weer mooi weer in Nederland en ben ik er op uit gegaan om treinen te fotograferen. Zo was ik woensdagochtend in de buurt van Nijkerk en zodoende kon ik het natuurlijk niet laten om even een paar 50kVtjes te fotograferen Ik kwam zelfs nog een wisselmast tegen. Wel zag ik dat ook hier de GSM-terreur in sommige masten flink heeft toegeslagen en met die kleine 50kV mastjes is dat helemaal geen gezicht
Gaaf die 50kvtjes en zeer mooie opnames.Je trof het wel met de prachtige wolkenloze dagen de afgelopen week.Die wisselmast is gewoon gaaf.Hij lijkt heel erg op de ex-wisselmasten van het lijntje Culemborg-Tiel.Die gaan jullie binnenkort ook zien op het forum.
Maar er is meer onderweg,Ruben en ik zijn met een relatief groot project bezig die reikt tot en met de Twents/Duitse grens.Maar daarover volgt binnenkort meer.
Bijlagen
50kvDDW,Ede.380DDM-Hgl 339 (1533x2300).jpg
previewtje wat er komen gaat.Dit betreft hoekmastje 3 Ede-Barneveld.
50kvDDW,Ede.380DDM-Hgl 339 (1533x2300).jpg (623.41 KiB) 9843 keer bekeken

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Peter » 22 aug 2016 00:13

Het was vorige week inderdaad een paar dagen schitterend wolkenloos weer. Ik ben benieuwd naar jullie reportages van Gelderland en Twente!

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Ruben » 22 aug 2016 15:20

Leuke plaatjes Peter van de 50kV mastjes tussen Harderwijk en Nijkerk. De hoekmasten verschillen toch het meest met die van Tiel-Culemborg.

Zoals Michel al aangeeft zijn hij en ik met een mega-project bezig wat zelfs Project XXL nog gaat overtreffen. Meeste is al klaar alleen nog de puntjes op de i zetten voordat we beginnen.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Gert
laagspanning
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2016 16:00

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Gert » 24 aug 2016 20:20

Vanuit een heel ander perspectief, deze foto is genomen vanuit het kortsluitlaboratorium KEMA, en op de achtergrond de crossing in de verbinding Elst-Kattenberg.
Afbeelding
If the circuitbreaker doesnt break the circuit, the circuit will break the circuitbreaker

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Tom » 24 aug 2016 21:09

Leuke foto. Heb je misschien ook een foto van het oude hoogspanningslab waarop te zien is hoe de 150 kV-lijn ooit aansluiting had naar dat lab? We weten dat de betreffende hoekmast een tijd een aftakking had naar het laboratorium. Misschien hangt er in een van de gebouwen wel nog een oude foto van die situatie?

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland

Bericht door Ruben » 24 aug 2016 21:48

Voor een paar weken terug ben ik toevallig een foto tegen gekomen van de betreffende mast.
2815.jpg
2815.jpg (422.32 KiB) 9769 keer bekeken
http://www.geldersarchief.nl/zoeken/?mi ... miview=ldt

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Plaats reactie