Diemen en Almere
Geplaatst: 14 aug 2018 21:18
Afgelopen zondag verkeerde ik in de achtertuin van een ander forumlid, om de 380 kV bij Diemen en Almere te bekijken.
Een aantal netkaartfoto´s ontbreekt nog, reden voor een bezoek. Allereerst bij Diemen. Het was een heel gepuzzel om hier op de gewenste locatie te komen. De "Overdiemerweg" die loopt vanuit Muiden naar Diemen en een verbinding vormt tussen IJburg en Muiden blijkt grondig afgesloten met hekken. Later blijkt het te gaan om een gemeentemaatregel om te voorkomen dat IJburgers rechtstreeks naar de Maxis kunnen rijden in plaats van een 10 km omweg over de A1 te volgen . Gevolg is wel dat je niet meer om het trafostation heen kunt fietsen, ook een ander weggetje blijkt strategisch van een groot hek te zijn voorzien. Nog nooit zo lang bezig geweest voor een paar masten.
Mast 41A van Diemen - Oostzaan. Een hoge kruisingsmast. De traverses en ophangingen lijken in tegenstelling tot reguliere steunmasten uit deze lijn exact gelijk te zijn aan eerste fase koppelnet. Het wijde broekstuk, niet erg netjes "ge-eifeld" hier. De aalscholvers. Mast 43A en het station gezien vanuit zuidelijke richting. Mast 158 in de lijn vanuit Krimpen. Mast 42A staat verdekt opgesteld. Een detail van de lange kettingen van Mast 43A gezien vanaf de brug over het kanaal. De traverses zijn nog niet geverfd. Helaas bevindt het voetpad zich aan de verkeerde kant. Gezien vanaf de brug ziet het er zo uit. Aan de andere kant van het hek in de weg staan de hoge masten van Diemen - Lelystad. Mast 3 in een beetje zon. Een imposante 9 m hogere HC-mast. Mast 1 en 2 als eindmast en scherpe hoekmast. De centrale Diemen. Mast 4 is als SAA-mast enigszins aangepast en heeft andere steunisolatoren in de buitenbocht en een zware fundatie.
Een aantal netkaartfoto´s ontbreekt nog, reden voor een bezoek. Allereerst bij Diemen. Het was een heel gepuzzel om hier op de gewenste locatie te komen. De "Overdiemerweg" die loopt vanuit Muiden naar Diemen en een verbinding vormt tussen IJburg en Muiden blijkt grondig afgesloten met hekken. Later blijkt het te gaan om een gemeentemaatregel om te voorkomen dat IJburgers rechtstreeks naar de Maxis kunnen rijden in plaats van een 10 km omweg over de A1 te volgen . Gevolg is wel dat je niet meer om het trafostation heen kunt fietsen, ook een ander weggetje blijkt strategisch van een groot hek te zijn voorzien. Nog nooit zo lang bezig geweest voor een paar masten.
Mast 41A van Diemen - Oostzaan. Een hoge kruisingsmast. De traverses en ophangingen lijken in tegenstelling tot reguliere steunmasten uit deze lijn exact gelijk te zijn aan eerste fase koppelnet. Het wijde broekstuk, niet erg netjes "ge-eifeld" hier. De aalscholvers. Mast 43A en het station gezien vanuit zuidelijke richting. Mast 158 in de lijn vanuit Krimpen. Mast 42A staat verdekt opgesteld. Een detail van de lange kettingen van Mast 43A gezien vanaf de brug over het kanaal. De traverses zijn nog niet geverfd. Helaas bevindt het voetpad zich aan de verkeerde kant. Gezien vanaf de brug ziet het er zo uit. Aan de andere kant van het hek in de weg staan de hoge masten van Diemen - Lelystad. Mast 3 in een beetje zon. Een imposante 9 m hogere HC-mast. Mast 1 en 2 als eindmast en scherpe hoekmast. De centrale Diemen. Mast 4 is als SAA-mast enigszins aangepast en heeft andere steunisolatoren in de buitenbocht en een zware fundatie.