Namen en rugnummers

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1678
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Namen en rugnummers

Load door Shrek » 10 apr 2018 15:34

pdv_moto voegde de load toe:
08 apr 2018 13:36
hm.. volgende keer toch de bordjes beter fotograferen, om te weten hoe de masten nu echt genummerd zijn.. ?
Deze masten stonden trouwens zo te zien op prive (landbouw)grond, en dan ben ik wat voorzichtig...
Dat mag altijd, veldwerk is soms het beste om correcte info te hebben :)
pdv_moto voegde de load toe:
08 apr 2018 13:38
Links in beeld: Mast Lixhe-VanEyk-01
(naam bij aanklikken is Gramme-Langerlo, maar dit lijkt me een aftakking van de 380KV richting Lixhe?)
Vroeger was de lijn hier anders geconfigureerd en liep er een 150kV tussen Gramme en Langerlo. Op de kaart is misschien nog niet alles correct aangepast.
pdv_moto voegde de load toe:
08 apr 2018 13:42
Achter de 1-vlagsmast staat volgens mij een GSM-mast die niet in het Hoogspanningsnet hoort.
Deze "vreemde" staat ook op 1 vd fotos die vanaf de Heerestraat genomen zijn (zie opm eerder bij 4masten)
Dat is de voormalige communicatietoren van Elia. Vroeger stonden hier microgolfantennes op voor de telebediening van de post, tegenwoordig gaat dat allemaal via glasvezel.
pdv_moto voegde de load toe:
10 apr 2018 14:17
Stevige hoekmast met een enkel 380KV circuit.
bij google-streetview-inspectie blijkt : andere masten van dit lijntje ook 3vlaks.
Maar bij dit examplaar maakt de lijn een redelijk scherpe knik.
Kan deze mast er eigenlijk nog wel een 2e circuit bij hebben ?
Uiteraard kan er nog een tweede draadstel bij, in de post André Dumont is er ruimte vrijgehouden om dit tweede draadstel te ontvangen en er een transformator naar 150kV aan te koppelen. Dit zal nodig zijn als het verbruik in Limburg blijft stijgen.

Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1678
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Namen en rugnummers

Load door Shrek » 10 apr 2018 15:37

pdv_moto voegde de load toe:
10 apr 2018 14:37

Zo te zien, maar niet heel duidelijk, zijn er 3 even lange traverses?
Beetje duits: smal, geen broek, top erop.
Groene verf.
Foto van bordje is jammerlijk mislukt..

Vraag: is dit nou een Denneboom of een 3 vlagsmast?
Het antwoord is simpel: als hij in België staat is het een dubbelvlagmast, maakt niet uit hoe lang de traversen juist zijn.
De Nederlandse "dennenboommast", "tonmast" en "drievlaksmast" vertalen allemaal naar de Belgische "dubbelvlagmast".

Mastbeeld van deze aansluiting
pdv_moto
70 kV
Loads: 100
Aangesloten op: 07 jan 2018 20:25
Favoriete mastsoort: Eenvlagsmast
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Load door pdv_moto » 10 apr 2018 16:56

@shrek,

Dank. Informatieve antwoorden.

ik zal bij volgende fotoshoots beter op bordjes letten, en ter plekke wat meer de netkaart raadplegen (werkt OK in chrome op android).
Is nog best hard werken, die pylon-hobby.

Mastbeeld van deze aansluiting
Johan
220 kV
Loads: 329
Aangesloten op: 12 sep 2014 20:15
Favoriete mastsoort: Oude schakelinstallaties

Re: Namen en rugnummers

Load door Johan » 10 apr 2018 20:22

pdv_moto voegde de load toe:
10 apr 2018 14:06

De mastnummering van Gra-vnE op de kaart stopt bij 126,
maar als ik doortel dan is de invoegmast nr 127 (extra zwaar, zijvleugel)
en de mast juist voor het kanaal is dan 128.
Merk op dat 128 een "obstructieschildering" heeft: is Rood-Wit gemaakt.
De mastnummering is gebaseerd op bordjes zichtbaar op StreetView
Mast 122 is zichtbaar op StreetView, daarna heb ik doorgeteld tot mast 126, daarna ontstaat er een probleem voor mij om door te tellen, zoals je ziet lijkt de volgende mast (aftak Zutendaal) er later tussengeplaatst te zijn. Dan is het niet duidelijk, of ik door kan tellen of dat de mast voorbij de Zutendaal mastnr 127 is. Dus stopt de mastnummering hier!

Wat ook voorkomt is twee bekende mastnummers en het aantal masten hiertussen kopt niet, meestal mast tussengeplaatst, ook hierbij ontbreekt dan een deel van de nummering!

Johan

Mastbeeld van deze aansluiting
pdv_moto
70 kV
Loads: 100
Aangesloten op: 07 jan 2018 20:25
Favoriete mastsoort: Eenvlagsmast
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Load door pdv_moto » 10 apr 2018 22:44

@Johan
Aha. Clever. Impressive.
En dank, nog een hint om zoveel mogelijk leesbare bordjes mee te fotograferen.

nb: Gra-VanE-221, mast 121 is misnumnerd...
ik wist dat ik mast 89 op de foto had (net-aan-leesbaar), en heb de nummers langsgelopen.
Lijkt verder te Kloppen.
Als ik het geweten had had ik wat van die "blauwe" masten ID-ed.

Mastbeeld van deze aansluiting
ElektroThriller
Nethistorienestor
Loads: 2938
Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
Favoriete mastsoort: Donaumast vooral jaren 40
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Namen en rugnummers

Load door ElektroThriller » 16 apr 2018 10:57

Masten 31A en 32A
Gistermiddag was het waardeloos fotografieweer, maar een vader-zoontochtje heeft ook zo zijn waarde.
Foto's genomen vanaf een terrasje in het pittoreske Durgerdam.
DSC_1707B kopie.JPG
15 april 2018. Op de achtergrond de Ringweg A10. Helemaal links aan de horizon zie je het nieuwe en raamloze AM4 datacenter in het Amsterdam Science Park. Zie de website van Equinix.
DSC_1707B kopie.JPG (2.24 MiB) 1717 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 16:13:25
Image taken on:
15 apr 2018 14:13
Focus length:
86 mm
Shutter speed:
1/400 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1709B kopie.JPG
15 april 2018.
DSC_1709B kopie.JPG (2.66 MiB) 1717 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 16:14:29
Image taken on:
15 apr 2018 14:14
Focus length:
170 mm
Shutter speed:
1/500 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

voltron
380 kV
Loads: 692
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Namen en rugnummers

Load door voltron » 20 apr 2018 11:18

bijzondere crossing toch, met die masten zonder kattenoren en dat brede broekstuk

Mastbeeld van deze aansluiting
ElektroThriller
Nethistorienestor
Loads: 2938
Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
Favoriete mastsoort: Donaumast vooral jaren 40
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Namen en rugnummers

Load door ElektroThriller » 20 apr 2018 16:09

Wisselmast 85
Naast de weg naar Ransdorp (met de stompe kerktoren).
DSC_1713B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1713B kopie.JPG (2.54 MiB) 1548 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 16:23:55
Image taken on:
15 apr 2018 14:23
Focus length:
55 mm
Shutter speed:
1/400 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1715B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1715B kopie.JPG (926.78 KiB) 1548 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 16:25:20
Image taken on:
15 apr 2018 14:25
Focus length:
280 mm
Shutter speed:
1/250 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1717B kopie.JPG
15 maart 2018. Merk op hoe in de linker hoekmast (380 kV) de extra geleiders via de boventraverse naar de binnengeleiders op de ondertraverse gaan. Je kunt deze foto sterk uitvergroten.
DSC_1717B kopie.JPG (2.58 MiB) 1548 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 16:25:48
Image taken on:
15 apr 2018 14:25
Focus length:
72 mm
Shutter speed:
1/160 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Mastbeeld van deze aansluiting
ElektroThriller
Nethistorienestor
Loads: 2938
Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
Favoriete mastsoort: Donaumast vooral jaren 40
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Namen en rugnummers

Load door ElektroThriller » 29 apr 2018 13:03

Masten in Waterland
In de buurt van Zunderdorp.
1662B: Op de voorgrond mast 16A, de westelijke kruisingsmast van het Noord-Hollands Kanaal.
1666B, 1669B: Op de voorgrond mast 18A, verder onder meer hoekmast 21A.
1671B, 1673B: Detail van mast 17A, de oostelijke kruisingsmast van het Noord-Hollands Kanaal.
1676B: In zuidelijke richting. Op de voorgrond mast 77 van de 150kV-lijn WijdeWormer - Diemen (vanaf opstijgpunt Durgerdam ondergronds).
1677B: In zuidelijke richting. Op de voorgrond mast 78 van de 150kV-lijn WijdeWormer - Diemen (vanaf opstijgpunt Durgerdam ondergronds). Hierachter de masten 79, 80, portalen 80A&80B, en hoekmast 81.
DSC_1662B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1662B kopie.JPG (2.01 MiB) 1475 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:20:38
Image taken on:
15 apr 2018 12:20
Focus length:
55 mm
Shutter speed:
1/320 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1666B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1666B kopie.JPG (2.22 MiB) 1475 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:23:28
Image taken on:
15 apr 2018 12:23
Focus length:
150 mm
Shutter speed:
1/500 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1669B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1669B kopie.JPG (1.67 MiB) 1475 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:23:39
Image taken on:
15 apr 2018 12:23
Focus length:
72 mm
Shutter speed:
1/320 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1671B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1671B kopie.JPG (1.35 MiB) 1475 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:25:50
Image taken on:
15 apr 2018 12:25
Focus length:
20 mm
Shutter speed:
1/640 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1673B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1673B kopie.JPG (1.41 MiB) 1475 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:26:53
Image taken on:
15 apr 2018 12:26
Focus length:
29 mm
Shutter speed:
1/800 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1676B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1676B kopie.JPG (1.48 MiB) 1475 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:38:11
Image taken on:
15 apr 2018 12:38
Focus length:
62 mm
Shutter speed:
1/640 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1677B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1677B kopie.JPG (1.19 MiB) 1475 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:38:16
Image taken on:
15 apr 2018 12:38
Focus length:
155 mm
Shutter speed:
1/800 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
Bijgevoegde loads
DSC_1677B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1677B kopie.JPG (1.32 MiB) 1478 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:38:16
Image taken on:
15 apr 2018 12:38
Focus length:
155 mm
Shutter speed:
1/800 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1673B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1673B kopie.JPG (1.41 MiB) 1478 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:26:53
Image taken on:
15 apr 2018 12:26
Focus length:
29 mm
Shutter speed:
1/800 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
DSC_1666B kopie.JPG
15 maart 2018.
DSC_1666B kopie.JPG (2.22 MiB) 1478 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:04:15 14:23:28
Image taken on:
15 apr 2018 12:23
Focus length:
150 mm
Shutter speed:
1/500 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
100
Whitebalance:
Auto
Flash:
Flash did not fire
Camera-manufacturer:
NIKON CORPORATION
Camera-model:
NIKON D3300
Exposure program:
Aperture priority
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Pattern
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 29 apr 2018 18:26, 6 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Mastbeeld van deze aansluiting
ElektroThriller
Nethistorienestor
Loads: 2938
Aangesloten op: 12 mar 2012 12:29
Favoriete mastsoort: Donaumast vooral jaren 40
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Namen en rugnummers

Load door ElektroThriller » 29 apr 2018 16:34

Opmerking.De voorgaande bijdrage omvat 7 bestanden. Om onduidelijke redenen staat foto 1677B er twee keer in. Bij het bewerken van de bijdrage komt maar 1 van de 7 bestanden in het bijlagenoverzicht voor, en dat is niet 1677B. We houden het maar op een undocumented feature. Om dezelfde redenen staan de individuele fotobeschrijvingen in de platte tekst.
Update.Zelfs na het verwijderen van het statement {attachment]...[\attachment] voor 1677B komt deze foto nog steeds tweemaal voor.
En zoals gebruikelijk heb ik de foto's stuk voor stuk in de tekst geplaatst, waarbij ik telkens met een Enter doorging.
@admin Vroeger kreeg ik bij het redigeren van een bijdrage na het drukken op Bijlage ALLE bijlagebestanden te zien, met de opties Plaats in tekst, Verwijderen en een tekstbox voor de toelichtende tekst. Ik merk dat dit ook voor andere recente bijdragen van mij niet meer het geval is. Heeft iemand soms iets gerepareerd dat niet defect is?
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Plaats reactie