Namen en rugnummers
Re: Namen en rugnummers
en tenslotte mast BCL_WTW_150_59, 58 etc.. langs de Winterswijkseweg.
zeer matige votos, maar deze plaats ik even om aan te geven dat deze mastjes wel mooi inpassen in dat landschap, IMHO.
geen idee wat anderen, forumgeeks, omwonenden, of bonentellers hier van vinden...
zeer matige votos, maar deze plaats ik even om aan te geven dat deze mastjes wel mooi inpassen in dat landschap, IMHO.
geen idee wat anderen, forumgeeks, omwonenden, of bonentellers hier van vinden...
Re: Namen en rugnummers
BCL_LC_150_23 en 24
Rijdend in richting NW veranderden de masten weer in "vakwerk".
Kon het niet laten nog even te stoppen.
Fotos vanaf de horstweg.
SE staat de 24
en NW, ietwat tegen de zon in, staat de 23.
Rijdend in richting NW veranderden de masten weer in "vakwerk".
Kon het niet laten nog even te stoppen.
Fotos vanaf de horstweg.
SE staat de 24
en NW, ietwat tegen de zon in, staat de 23.
Re: Namen en rugnummers
BCL_LC_150_14
Bij het stoplicht aan de N346 zie je dan een mooi rank en extra hoog mastje staan voor de kanaaloversteek.
Maar die staat middenin een lelijk tuincentrum, en ook niet al te veel parkeermogelijkheden aldaar...
Dan maar even het kanaal over, en eens van andere kant kijken.
Surprise; Blijkt daar ook nog een dikke 380 lijn te lopen.
Waarvan trouwens enkele brilliante fotos in de netkaart staan, dus eigenlijk hebben mijn snapshotjes niet zo veel nutte hier.
Gezien vanaf noordzijde kanaal...
(ondanks herhaalde resizes blijft uploader dit bestand als te-hoog zien.?? ...paardemiddel: screenshot.. )
Bij het stoplicht aan de N346 zie je dan een mooi rank en extra hoog mastje staan voor de kanaaloversteek.
Maar die staat middenin een lelijk tuincentrum, en ook niet al te veel parkeermogelijkheden aldaar...
Dan maar even het kanaal over, en eens van andere kant kijken.
Surprise; Blijkt daar ook nog een dikke 380 lijn te lopen.
Waarvan trouwens enkele brilliante fotos in de netkaart staan, dus eigenlijk hebben mijn snapshotjes niet zo veel nutte hier.
Gezien vanaf noordzijde kanaal...
(ondanks herhaalde resizes blijft uploader dit bestand als te-hoog zien.?? ...paardemiddel: screenshot.. )
Laatst gewijzigd door pdv_moto op 25 feb 2018 17:28, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Namen en rugnummers
BCL_LC_150_13,
foto a met de grote broer DTC_HGL_380_79 op de achtergrond.
foto b met hoekmast DTC_HGL_380_80 op de voorgrond.
En als we omdraaien zien we DTC_HGL_380_81 en verder richting Hengelo.
Kwam geen trein langs, maar hierbij de foto met de spoorweg-elemeten in beeld...
foto a met de grote broer DTC_HGL_380_79 op de achtergrond.
foto b met hoekmast DTC_HGL_380_80 op de voorgrond.
En als we omdraaien zien we DTC_HGL_380_81 en verder richting Hengelo.
Kwam geen trein langs, maar hierbij de foto met de spoorweg-elemeten in beeld...
Re: Namen en rugnummers
Tot zover mijn expeditie-achterhoek.
ik reliseer me dat de phone-shots zeer matig zjin, heb hogere resolutie geprobeerd, maar het is niet het aantal pixesl: het is vnl het "niet stilhouden".
Verder leuk excuus voor een ritje-achterhoek. en ik leer nu op masten letten. best interessant spul om te zien.
oja: ik ben geen pylon-geek, ik _kan_ stoppen.
Anyway, commentaar welcome.
ik reliseer me dat de phone-shots zeer matig zjin, heb hogere resolutie geprobeerd, maar het is niet het aantal pixesl: het is vnl het "niet stilhouden".
Verder leuk excuus voor een ritje-achterhoek. en ik leer nu op masten letten. best interessant spul om te zien.
oja: ik ben geen pylon-geek, ik _kan_ stoppen.
Anyway, commentaar welcome.
Re: Namen en rugnummers
Kijk aan leuke foto's van een redelijk bekend gebied (ik woon net "voor" de achterhoek ).
Voel je niet bezwaard over de kwaliteit van je foon-foto's, sommige van onze leden gaan met duizenden euro's aan camera's en objectieven op stap.
De kwaliteit die daar uit komt is voor mij met een midrange camera als de Nikon Coolpix B700 al niet te evenaren laats taan met een foon-camera.
Het gaat hier om (zoals je zelf ook aangeeft) het ontdekken en de mooie ritten, iedere gelukte foto is daarbij mooi meegenomen.
Persoonlijk vindt in bcl_lc_150_13b.jpg best een geslaagd foto, die op mn desktop achtergrond niet zou misstaan.
Voel je niet bezwaard over de kwaliteit van je foon-foto's, sommige van onze leden gaan met duizenden euro's aan camera's en objectieven op stap.
De kwaliteit die daar uit komt is voor mij met een midrange camera als de Nikon Coolpix B700 al niet te evenaren laats taan met een foon-camera.
Het gaat hier om (zoals je zelf ook aangeeft) het ontdekken en de mooie ritten, iedere gelukte foto is daarbij mooi meegenomen.
Persoonlijk vindt in bcl_lc_150_13b.jpg best een geslaagd foto, die op mn desktop achtergrond niet zou misstaan.
KML-generator generator
Re: Namen en rugnummers
Bekende foto's van de masten in de lijn Borculo - Winterswijk! Deze lijn ben ik nog langsgefietst in de zomer van 2016. Het is wel een apart lijntje dat geknipt is in Borculo, dat is zo sinds 1986 met de bouw van de lijn.
Cheers Ruben.
Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Namen en rugnummers
Photographia ergo sum
Almere, Weerwater, in afwachting van de Floriade.
Almere, Weerwater, in afwachting van de Floriade.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Namen en rugnummers
Tijdje terug, en deze week ook, nog wat fotos geschoten.
Kwaliteit is soso, maar het zijn masten die nog niet met foto op de kaart staan, dus wellicht heeft iemand er nog eens wat aan.
Stel je voor dat een of andere "curator" (afgestudeerde KABKer ofzo) over 50 jaar een foto zoekt van MRC_MDB_150_4... hehehe.
De boerderij aldaar is trouwens het oude bedrijf van, ik meen, Simon (of Samuel?) de Visser,
na ruilverkaveling jaren 80 nu in handen van Fam. Vermue (dacht ik). Ik heb in die buurt ook nog familie wonen, zodoende...
Sommige van de 150KV en 70KV lijnen zouden zomaar opeens verk****d kunnen worden,
en dan is elke foto er 1.
*grinnikt om de pylon-geekyness*
Dus eerst nog even wat masten in de rij "Zeeland",
en dan wat beelden uit Belgie.
Kwaliteit is soso, maar het zijn masten die nog niet met foto op de kaart staan, dus wellicht heeft iemand er nog eens wat aan.
Stel je voor dat een of andere "curator" (afgestudeerde KABKer ofzo) over 50 jaar een foto zoekt van MRC_MDB_150_4... hehehe.
De boerderij aldaar is trouwens het oude bedrijf van, ik meen, Simon (of Samuel?) de Visser,
na ruilverkaveling jaren 80 nu in handen van Fam. Vermue (dacht ik). Ik heb in die buurt ook nog familie wonen, zodoende...
Sommige van de 150KV en 70KV lijnen zouden zomaar opeens verk****d kunnen worden,
en dan is elke foto er 1.
*grinnikt om de pylon-geekyness*
Dus eerst nog even wat masten in de rij "Zeeland",
en dan wat beelden uit Belgie.
Re: Namen en rugnummers
De lijn MRC_MDB_150, masten 3, 4 en 5...
Commentaar:
Vermoedelijk gaat dit lijntje nog wel eens ondergronds, is maar klein stukje.
Bovendien heeft de Gem Middelburg plannen om op de locatie van masten 4, 5 en verder
een industrieterrein te ontwikkelen. Het ligt al aan 2 kanten tussen Rijkswegen (zichtlocaties?).
Maar de locale bewoners zouden dit gebied (Trekdijk, google maar eens) liever Groen houden.
Voor mij reden om er eens te gaan kijken, en toen kon ik mooi wat plaatjes schieten.
Alle fotos zijn genomen vanaf enkele meters van 51.474349, 3.646727 (ongeveer waar de motor stond)
Mast 3: kijkend Zuidwaarts. Mast 4: kijkend Noordwaarts, helaas bordjes niet leesbaar. Mast 5, en 6 etc..(vooral om ook even de motor te fotograferen...)
Commentaar:
Vermoedelijk gaat dit lijntje nog wel eens ondergronds, is maar klein stukje.
Bovendien heeft de Gem Middelburg plannen om op de locatie van masten 4, 5 en verder
een industrieterrein te ontwikkelen. Het ligt al aan 2 kanten tussen Rijkswegen (zichtlocaties?).
Maar de locale bewoners zouden dit gebied (Trekdijk, google maar eens) liever Groen houden.
Voor mij reden om er eens te gaan kijken, en toen kon ik mooi wat plaatjes schieten.
Alle fotos zijn genomen vanaf enkele meters van 51.474349, 3.646727 (ongeveer waar de motor stond)
Mast 3: kijkend Zuidwaarts. Mast 4: kijkend Noordwaarts, helaas bordjes niet leesbaar. Mast 5, en 6 etc..(vooral om ook even de motor te fotograferen...)