Namen en rugnummers
Re: Namen en rugnummers
Belgie dus.
Vraag: is de numerieke aanduiding op de netkaart, nnn-nn-nnn-xx de juiste?
of is bv EK227 de lijnaanduiding ?
Mast 380-11-380-89 en 90
Verbinding Gramme-VanEyk
fotos vanaf Elsterweg, onderaan mast 89. Hoewel ik hier tot aan de voet kon lopen heb ik niet genoeg aandacht aan "bordjesmoment" besteed.
Maar uit foto d is te ontcijferen:
Links/Oostelijke: 380-11
Centraal: 89 EK227 (EK = VanEyk?)
Rechts/West : 380-12
En omdraaiend, een onscherpe foto van Mast 90:
Vraag: is de numerieke aanduiding op de netkaart, nnn-nn-nnn-xx de juiste?
of is bv EK227 de lijnaanduiding ?
Mast 380-11-380-89 en 90
Verbinding Gramme-VanEyk
fotos vanaf Elsterweg, onderaan mast 89. Hoewel ik hier tot aan de voet kon lopen heb ik niet genoeg aandacht aan "bordjesmoment" besteed.
Maar uit foto d is te ontcijferen:
Links/Oostelijke: 380-11
Centraal: 89 EK227 (EK = VanEyk?)
Rechts/West : 380-12
En omdraaiend, een onscherpe foto van Mast 90:
Re: Namen en rugnummers
Mast 380-11-380-90, 91
Gramme - Van Eyk...
Fotos vanaf de parallelweg van de E313.
Mast 91 stond aan de overkant van de E313, in de verte.. Mast 92 was iets dichterbij,
en in de laatste foto zie je ook mast 93, voor de volledigheid...
Gramme - Van Eyk...
Fotos vanaf de parallelweg van de E313.
Mast 91 stond aan de overkant van de E313, in de verte.. Mast 92 was iets dichterbij,
en in de laatste foto zie je ook mast 93, voor de volledigheid...
Re: Namen en rugnummers
Mast 380-11-380-96:
Even verderop ook nog mast 96 uit van de lijn Gramme_vanEyk,
foto vanaf de Heerestraat, kijkend S, naar de Tongersesteenweg.
Even verderop ook nog mast 96 uit van de lijn Gramme_vanEyk,
foto vanaf de Heerestraat, kijkend S, naar de Tongersesteenweg.
Re: Namen en rugnummers
Vanaf hier begon een waar mastfestijn rondom station Herderen.
Morgen of later even fotos filteren
(kwaliteit vd gsm-fotos is zwaar onder de maat, sorry)
Voorproefje:
Morgen of later even fotos filteren
(kwaliteit vd gsm-fotos is zwaar onder de maat, sorry)
Voorproefje:
Re: Namen en rugnummers
@pdv_moto
Om een mastnummer bij een foto te zetten is het gemakkelijkste is om op de netkaart de Hoogspanninglijn (draadstel) aan te klikken dan is de naam van de verbinding zichtbaar. Deze naam samen met het mastnummer is het gemakkelijkst om deze terug te vinden.
Als er geen mastnummer bij de mast staat dan graag de locatie van de mast vermelden. Dit geeft De mastnummering in België is;
Spanning - draadstel nummer - spanning - draadstel nummer - mastnummer .
380-11-380- -89 staat nu bij de mast omdat draadstel 12 niet bekend was. De juiste nummering is dan 380-11-380-12-89
Staat er b.v. 70- -70- - als nummer dan zijn de draadstelnummers en het mastnummer niet bekend.
Johan
Om een mastnummer bij een foto te zetten is het gemakkelijkste is om op de netkaart de Hoogspanninglijn (draadstel) aan te klikken dan is de naam van de verbinding zichtbaar. Deze naam samen met het mastnummer is het gemakkelijkst om deze terug te vinden.
Als er geen mastnummer bij de mast staat dan graag de locatie van de mast vermelden. Dit geeft De mastnummering in België is;
Spanning - draadstel nummer - spanning - draadstel nummer - mastnummer .
380-11-380- -89 staat nu bij de mast omdat draadstel 12 niet bekend was. De juiste nummering is dan 380-11-380-12-89
Staat er b.v. 70- -70- - als nummer dan zijn de draadstelnummers en het mastnummer niet bekend.
Johan
Re: Namen en rugnummers
@Johan.
Dank voor de duiding. Die naamgeving kan ik wel mee werken: van-tot-nn
Edit: Amai, dat is mijn foto bij mast Gramme-VanEyk-89. Eer van mn Werk.
En ik heb ook (opnieuw) de pagina gevonden over "rood-wit-geverfde-masten", en waarom die vooral langs (snel)wegen staan (police- en traumahelis). Had ik inderdaad al eens gelezen...
Heb nog fotos van Grame-vanEuk, Gramme-Lixhe en Langerlo-Sappi. tijd-maken..
En wat Cierreux-MontLezHouffalize (dat was beetje een toevalstreffer; Hey: Masten?? Foto!)
Nog een vraag: klopt het dat op de kaart de 150KV verbinding Herderen-Lixhe ook (bij aanklikken) de naam Langerlo-Sappi draagt ?
(ik zal komende weken eens proberen een bordjes-inspectie te doen in die omgeving.. hehehe)
Dank voor de duiding. Die naamgeving kan ik wel mee werken: van-tot-nn
Edit: Amai, dat is mijn foto bij mast Gramme-VanEyk-89. Eer van mn Werk.
En ik heb ook (opnieuw) de pagina gevonden over "rood-wit-geverfde-masten", en waarom die vooral langs (snel)wegen staan (police- en traumahelis). Had ik inderdaad al eens gelezen...
Heb nog fotos van Grame-vanEuk, Gramme-Lixhe en Langerlo-Sappi. tijd-maken..
En wat Cierreux-MontLezHouffalize (dat was beetje een toevalstreffer; Hey: Masten?? Foto!)
Nog een vraag: klopt het dat op de kaart de 150KV verbinding Herderen-Lixhe ook (bij aanklikken) de naam Langerlo-Sappi draagt ?
(ik zal komende weken eens proberen een bordjes-inspectie te doen in die omgeving.. hehehe)
Re: Namen en rugnummers
Dat is inderdaad een foutje in de kaart, eens zien hoe we dat kunnen aanpassen.
Re: Namen en rugnummers
OK. Als ik andere anomalies vind zal ik ze ook proberen te beschrijven.
En let wel: (botte hollander hier, met enige ervaring in B....) op+aanmerkingen mijnerzijds zijn geen "kritiek" en zeker niet negatief bedoeld.
Ik snap dat een handmatige update bewerkelijk kan zijn, en ik snap dat een bulk-update lastig is, want je kan per ongeluk een paar andere lijnen meenemen.
Waarschijnlijk makkelijkst om de "Elia-designation" van de masten ergens in te zetten ?
Die netkaart is een prachtig werk (in progress), waarvoor Respect.
Laatst gewijzigd door pdv_moto op 08 apr 2018 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Namen en rugnummers
Nog even over die Overzichtsfoto (laaste foto 06Apr) en snapshot vd kaart alhier.
viewtopic.php?f=12&t=130&start=1200#p25987
kaartje.. De foto is genomen vanaf de Heerestraat, staande enkele meters oostelijk van de 380KV lijn
en de foto kijkt NNE, langs de lijn richting Langerlo.
Controleer eventueel met mij, of ik het goed heb begrepen (was leuke puzzle)
Op die foto staan, volgens mij, van Links naar Rechts:
Een Ongenummerde 1-vlaks mast van 150KV lijn naar Langerlo.
(soort eindmast maar niet echt? beetje duits model, hoge top want maar 1 bliksemlijn?).
Deze vormt het begin van de 150KV lijn die richting NNE naar Langerlo vertrekt.
Om die 1-vlaks heen, staan een aantal hele kleintjes (geen rails? ongenummerd).
Deze helpen de 150KV om een 90 graden draai te maken, richting ESE, onderdoor de 380KV.
Die 150KV gaat dus onderdoor en dan via nog een soortglijk 1-vlaks mast
(hier nog buiten beeld, straks foto van) naar Herderen, en dan door naar Lixe (check?)
Dan achter de schuur een windmolen, die kon ik niet even omvouwen of zo...
Naast de windmolen en eveneens nog achter de schuur zien we de eerste 3-vlaks (vlaams: 3-vlags) mast,
ongenummerde mast (?) van de 150KV die richting NNE naar Langerlo gaat.
Net naast de Schuur staat Mast Gramme-Langerlo-97.
Daarnaast (eigenlijk er achter) zien we de hoekmast of invoegmast (?) Gramme-Langerlo-98.
De 380KV lijnen uit Lixhe (vanuit ESE) en Gramme (vanuit SSW) komen samen op deze mast 98,
en vervolgen richting NNE naar Langerlo.
En daar achter nog enkele masten van de 380KV Gramme-Langerlo
Vragen:
- is 98 inderdaad een hoekmast, of heeft dat nog een betere benaming ?
- de hele kleintjes rondom de 1-vlaksmast: zijn dat masten? of heeft dat nog een andere benaming ?
viewtopic.php?f=12&t=130&start=1200#p25987
kaartje.. De foto is genomen vanaf de Heerestraat, staande enkele meters oostelijk van de 380KV lijn
en de foto kijkt NNE, langs de lijn richting Langerlo.
Controleer eventueel met mij, of ik het goed heb begrepen (was leuke puzzle)
Op die foto staan, volgens mij, van Links naar Rechts:
Een Ongenummerde 1-vlaks mast van 150KV lijn naar Langerlo.
(soort eindmast maar niet echt? beetje duits model, hoge top want maar 1 bliksemlijn?).
Deze vormt het begin van de 150KV lijn die richting NNE naar Langerlo vertrekt.
Om die 1-vlaks heen, staan een aantal hele kleintjes (geen rails? ongenummerd).
Deze helpen de 150KV om een 90 graden draai te maken, richting ESE, onderdoor de 380KV.
Die 150KV gaat dus onderdoor en dan via nog een soortglijk 1-vlaks mast
(hier nog buiten beeld, straks foto van) naar Herderen, en dan door naar Lixe (check?)
Dan achter de schuur een windmolen, die kon ik niet even omvouwen of zo...
Naast de windmolen en eveneens nog achter de schuur zien we de eerste 3-vlaks (vlaams: 3-vlags) mast,
ongenummerde mast (?) van de 150KV die richting NNE naar Langerlo gaat.
Net naast de Schuur staat Mast Gramme-Langerlo-97.
Daarnaast (eigenlijk er achter) zien we de hoekmast of invoegmast (?) Gramme-Langerlo-98.
De 380KV lijnen uit Lixhe (vanuit ESE) en Gramme (vanuit SSW) komen samen op deze mast 98,
en vervolgen richting NNE naar Langerlo.
En daar achter nog enkele masten van de 380KV Gramme-Langerlo
Vragen:
- is 98 inderdaad een hoekmast, of heeft dat nog een betere benaming ?
- de hele kleintjes rondom de 1-vlaksmast: zijn dat masten? of heeft dat nog een andere benaming ?
Re: Namen en rugnummers
Paar honderd meter Noordelijk.
Nog steeds op de heerestraat, kijkend E, zien we deze view,
Met van links naar rechts 4 masten en een "vreemde":
Ongenummerde 1-vlags van 150KV (langerlo-Herderen), de mast die de lijn omlaag helpt.
Mast Gramme-VanEyk-97
Mast Lixhe-VanEyk-01, de 1e mast na aftakking bij mast 98.
Ongenummerde 1-vlags van 150KV (Langerlo - Herderen ?), de mast die lijn weer omhoog helpt..
De laatste mast, helemaal rechts in beeld is volgens mij geen Hoogspanningsmast.
Deze "vreemde" komt ook een keer terug in de fotos die vanaf de Tongersesteenweg genomen zijn.
straks..
Nog steeds op de heerestraat, kijkend E, zien we deze view,
Met van links naar rechts 4 masten en een "vreemde":
Ongenummerde 1-vlags van 150KV (langerlo-Herderen), de mast die de lijn omlaag helpt.
Mast Gramme-VanEyk-97
Mast Lixhe-VanEyk-01, de 1e mast na aftakking bij mast 98.
Ongenummerde 1-vlags van 150KV (Langerlo - Herderen ?), de mast die lijn weer omhoog helpt..
De laatste mast, helemaal rechts in beeld is volgens mij geen Hoogspanningsmast.
Deze "vreemde" komt ook een keer terug in de fotos die vanaf de Tongersesteenweg genomen zijn.
straks..