Het Duitse werk.

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
michel
380 kV
Load: 1268
Aangesloten op: 14 mar 2015 17:27
Favoriete mastsoort: 1e generatie 380kv donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Het Duitse werk.

Load door michel » 06 sep 2017 00:16

De aankomende dagen zit ik in het oosten van het land.Mede omdat ik wat leuke locaties ga bezoeken in Duitsland(gevalletje kwijl dus).De bijgevoegde opnames stammen overigens nog uit april en is niet hetgeen wat ik morgen/donderdag ga bezoeken. :engel:
Meer volgt binnenkort...
Bijlagen
KeulenLuik 105 (3100x2047).jpg
KeulenLuik 105 (3100x2047).jpg (637.8 KiB) 1618 keer bekeken
KeulenLuik 102 (3100x2031).jpg
KeulenLuik 102 (3100x2031).jpg (677.86 KiB) 1619 keer bekeken
KeulenLuik 055 (3100x2047).jpg
KeulenLuik 055 (3100x2047).jpg (684.38 KiB) 1621 keer bekeken
KeulenLuik 085 (2067x3100).jpg
KeulenLuik 085 (2067x3100).jpg (578.84 KiB) 1622 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Load: 2921
Aangesloten op: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Re: Het Duitse werk.

Load door Hans » 12 sep 2017 23:10

De preview hier is om bij te watertanden... maar aangezien je schrijft ergens anders heen te gaan ben ik benieuwd of je deze aanblikken weet te overtreffen. ;) We wachten met spanning af.
Trots geboren in het 110 kV-gebied

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Load: 1268
Aangesloten op: 14 mar 2015 17:27
Favoriete mastsoort: 1e generatie 380kv donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Het Duitse werk.

Load door michel » 22 sep 2017 17:08

:phew: Dat komt helemaal goed,Hans.hierbij een het vervolg.Ik ben dus in de omgeving van Lingen geweest.Gezien het new-age landsschap-acupunctuur hier hoogtijdagen viert :censuur: ,zoek ik het liever buiten de grenzen op.
Bijlagen
07sep2017_2670_1 (2069x3100).jpg
07sep2017_2670_1 (2069x3100).jpg (867.28 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2627 (3100x2257).jpg
07sep2017_2627 (3100x2257).jpg (965.48 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2626 (3100x2691).jpg
07sep2017_2626 (3100x2691).jpg (1.34 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2625 (3100x2262).jpg
07sep2017_2625 (3100x2262).jpg (833.04 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2624 (3006x2096).jpg
07sep2017_2624 (3006x2096).jpg (1.1 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2622 (3100x2069).jpg
07sep2017_2622 (3100x2069).jpg (868.15 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2621 (3100x2069).jpg
07sep2017_2621 (3100x2069).jpg (807.96 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2619 (3100x1840).jpg
07sep2017_2619 (3100x1840).jpg (860.87 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2614 (3100x2217).jpg
07sep2017_2614 (3100x2217).jpg (925.64 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2610 (3100x2040).jpg
07sep2017_2610 (3100x2040).jpg (897.36 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2599 (2859x3100).jpg
07sep2017_2599 (2859x3100).jpg (1.25 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2663 (3100x2175).jpg
07sep2017_2663 (3100x2175).jpg (1.32 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2521 (3100x2203).jpg
07sep2017_2521 (3100x2203).jpg (1.07 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2536 (3100x2219).jpg
07sep2017_2536 (3100x2219).jpg (1.6 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2520_1 (3100x1805).jpg
07sep2017_2520_1 (3100x1805).jpg (1.24 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2520 (3100x1969).jpg
07sep2017_2520 (3100x1969).jpg (1.14 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2517 (3100x2908).jpg
07sep2017_2517 (3100x2908).jpg (1.58 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2516 (3100x2137).jpg
07sep2017_2516 (3100x2137).jpg (1.38 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2564_1 (3100x2355).jpg
07sep2017_2564_1 (3100x2355).jpg (1.14 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2539 (3100x2202).jpg
07sep2017_2539 (3100x2202).jpg (1.47 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2558 (3100x2721).jpg
07sep2017_2558 (3100x2721).jpg (1.49 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2581 (3100x2069).jpg
07sep2017_2581 (3100x2069).jpg (1.31 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2595 (2069x3100).jpg
07sep2017_2595 (2069x3100).jpg (1.1 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2587 (3100x1963).jpg
07sep2017_2587 (3100x1963).jpg (1.23 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2586 (3100x2069).jpg
07sep2017_2586 (3100x2069).jpg (1.12 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2571 (3100x2119).jpg
07sep2017_2571 (3100x2119).jpg (1.18 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2572 (3100x1954).jpg
07sep2017_2572 (3100x1954).jpg (971.44 KiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2542 (3100x1853).jpg
07sep2017_2542 (3100x1853).jpg (1.24 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2530_1 (3100x2171).jpg
07sep2017_2530_1 (3100x2171).jpg (1.24 MiB) 1412 keer bekeken
07sep2017_2526 (3100x1988).jpg
07sep2017_2526 (3100x1988).jpg (1.16 MiB) 1412 keer bekeken

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Load: 2976
Aangesloten op: 07 dec 2011 20:02
Favoriete mastsoort: Donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het Duitse werk.

Load door Peter » 01 okt 2017 19:34

Bekende omgeving. Op de een na laatste foto bij dat armsein is ook een leuke treinen spotplek maar die is eigenlijk alleen maar tijdens de hoogzomer 's morgens te gebruiken...

peter1954
middenspanning
Load: 46
Aangesloten op: 01 dec 2017 19:56
Favoriete mastsoort: Duitse masten

Re: Het Duitse werk.

Load door peter1954 » 15 dec 2017 22:53

michel voegde de load toe:
06 sep 2017 00:16
De aankomende dagen zit ik in het oosten van het land.Mede omdat ik wat leuke locaties ga bezoeken in Duitsland(gevalletje kwijl dus).De bijgevoegde opnames stammen overigens nog uit april en is niet hetgeen wat ik morgen/donderdag ga bezoeken. :engel:
Meer volgt binnenkort...
Ja dat is wel even wat anders dan de masten hier in Nederland. Als je deze foto's zo ziet dan weet je het weer:
voor echt interessante masten moet je in Duitsland zijn. Jaren geleden ben ik bij Rommerskirchen wezen kijken, erg indrukwekkend. Die vertikale isolatorkettingen zijn veel en veel mooier dan die in mijn ogen foeilelijke halfverankering zoals bij ons gebruikt wordt. Maar goed dat is een kwestie van smaak. Daarentegen ben ik niet zo'n liefhebber van die bruinkoolcentrales. Neurath 2 met zijn 180 meter hoge ketels ziet er ook niet uit. Het is groot maar qua architectuur niet groots.

peter1954
middenspanning
Load: 46
Aangesloten op: 01 dec 2017 19:56
Favoriete mastsoort: Duitse masten

Re: Het Duitse werk.

Load door peter1954 » 22 feb 2018 13:04

michel voegde de load toe:
06 sep 2017 00:16
De aankomende dagen zit ik in het oosten van het land.Mede omdat ik wat leuke locaties ga bezoeken in Duitsland(gevalletje kwijl dus).De bijgevoegde opnames stammen overigens nog uit april en is niet hetgeen wat ik morgen/donderdag ga bezoeken. :engel:
Meer volgt binnenkort...
Prachtige foto's die de grootsheid van het Duitse net goed weergeven. Dit soort taferelen komt in Nederland niet voor en het is al heel wat als er twee lijnen naast elkaar lopen. Tig jaar terug was ik in de regio Keulen en zag zeven lijnen naast elkaar lopen ! Ook de oude masten van voor WOII zijn erg mooi in Duitsland.

ElexTro
150 kV
Load: 217
Aangesloten op: 12 dec 2014 13:27
Favoriete mastsoort: RWE masten jaren 20
Dichtstbijzijnde trafo: Amprion-gebied

Re: Het Duitse werk.

Load door ElexTro » 25 feb 2018 23:48

Prachtige foto's die de grootsheid van het Duitse net goed weergeven. Dit soort taferelen komt in Nederland niet voor en het is al heel wat als er twee lijnen naast elkaar lopen. Tig jaar terug was ik in de regio Keulen en zag zeven lijnen naast elkaar lopen ! Ook de oude masten van voor WOII zijn erg mooi in Duitsland.
Bekend plaats :) Die lijnen liepen van het Goldenbergwerk bij Hürth naar de station Brauweiler. Dit was dan vóór 1990, want sindsdien loopt er een 380-kV-lijn (Lijnen goed te zien vanaf de A4 of A1). Overigens waren de oude lijnen van 1918, zij behoorden tot het eerste 110-kV-net van het RWE.

Vroeger: http://www.rwe.com/web/cms/mediablob/de ... 3/blob.png https://www.plainpicture.com/de/images/743854

Nu: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 2017_2.JPG

Ben overigens (dankzij het mooie maar koude weer ;) ) dertijd bezig om weer foto's van mooie duitse lijnen te maken.

Gebruikersavatar
Dave
middenspanning
Load: 39
Aangesloten op: 11 sep 2015 17:56
Favoriete mastsoort: Maasstreekdonau en RWE Den
Dichtstbijzijnde trafo: Nederweert

Re: Het Duitse werk.

Load door Dave » 26 feb 2018 00:10

ElexTro voegde de load toe:
25 feb 2018 23:48
Prachtige foto's die de grootsheid van het Duitse net goed weergeven. Dit soort taferelen komt in Nederland niet voor en het is al heel wat als er twee lijnen naast elkaar lopen. Tig jaar terug was ik in de regio Keulen en zag zeven lijnen naast elkaar lopen ! Ook de oude masten van voor WOII zijn erg mooi in Duitsland.
Bekend plaats :) Die lijnen liepen van het Goldenbergwerk bij Hürth naar de station Brauweiler. Dit was dan vóór 1990, want sindsdien loopt er een 380-kV-lijn (Lijnen goed te zien vanaf de A4 of A1). Overigens waren de oude lijnen van 1918, zij behoorden tot het eerste 110-kV-net van het RWE.

Vroeger: http://www.rwe.com/web/cms/mediablob/de ... 3/blob.png https://www.plainpicture.com/de/images/743854

Nu: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 2017_2.JPG

Ben overigens (dankzij het mooie maar koude weer ;) ) dertijd bezig om weer foto's van mooie duitse lijnen te maken.
Die rechtse masten op de oude foto's lijken wel ontzettend veel op de voormalige 50kV masten die in gelderland gestaan hebben

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Load: 1369
Aangesloten op: 07 dec 2011 15:20
Favoriete mastsoort: drie-evenmast
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Het Duitse werk.

Load door Ruben » 26 feb 2018 09:02

Bij het station van Brauweiler staat nog een zo'n steunmastje die veel kenmerken heeft van de Gelderse variant. Alleen die is niet meer in gebruik. ;)

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

ElexTro
150 kV
Load: 217
Aangesloten op: 12 dec 2014 13:27
Favoriete mastsoort: RWE masten jaren 20
Dichtstbijzijnde trafo: Amprion-gebied

Re: Het Duitse werk.

Load door ElexTro » 26 feb 2018 13:16

Bij het station van Brauweiler staat nog een zo'n steunmastje die veel kenmerken heeft van de Gelderse variant. Alleen die is niet meer in gebruik. ;)
En die vindt je ook bij de Elektrothek, een klein museum naast de station Osterath, samen met een mast van de eerste 110-kV-lijn ter wereld (Lauchhammer-Riesa), zie: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elektrothek.JPG

Oorsprongelijk waren die soort masten op de 1918 in bedrijf genomen verbindingen Goldenbergwerk-Osterath en Goldenbergwerk-Reisholz te vinden. Ruim tien jaar geleden worden maar de laatste originele tracés bij Kaarst en Dormagen gesloopt :(

Plaats load