Het Duitse werk.

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Het Duitse werk.

Bericht door michel » 06 sep 2017 00:16

De aankomende dagen zit ik in het oosten van het land.Mede omdat ik wat leuke locaties ga bezoeken in Duitsland(gevalletje kwijl dus).De bijgevoegde opnames stammen overigens nog uit april en is niet hetgeen wat ik morgen/donderdag ga bezoeken. :engel:
Meer volgt binnenkort...
Bijlagen
KeulenLuik 105 (3100x2047).jpg
KeulenLuik 105 (3100x2047).jpg (637.8 KiB) 14639 keer bekeken
KeulenLuik 102 (3100x2031).jpg
KeulenLuik 102 (3100x2031).jpg (677.86 KiB) 14640 keer bekeken
KeulenLuik 055 (3100x2047).jpg
KeulenLuik 055 (3100x2047).jpg (684.38 KiB) 14642 keer bekeken
KeulenLuik 085 (2067x3100).jpg
KeulenLuik 085 (2067x3100).jpg (578.84 KiB) 14643 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Het Duitse werk.

Bericht door Hans » 12 sep 2017 23:10

De preview hier is om bij te watertanden... maar aangezien je schrijft ergens anders heen te gaan ben ik benieuwd of je deze aanblikken weet te overtreffen. ;) We wachten met spanning af.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Het Duitse werk.

Bericht door michel » 22 sep 2017 17:08

:phew: Dat komt helemaal goed,Hans.hierbij een het vervolg.Ik ben dus in de omgeving van Lingen geweest.Gezien het new-age landsschap-acupunctuur hier hoogtijdagen viert :censuur: ,zoek ik het liever buiten de grenzen op.
Bijlagen
07sep2017_2670_1 (2069x3100).jpg
07sep2017_2670_1 (2069x3100).jpg (867.28 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2627 (3100x2257).jpg
07sep2017_2627 (3100x2257).jpg (965.48 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2626 (3100x2691).jpg
07sep2017_2626 (3100x2691).jpg (1.34 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2625 (3100x2262).jpg
07sep2017_2625 (3100x2262).jpg (833.04 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2624 (3006x2096).jpg
07sep2017_2624 (3006x2096).jpg (1.1 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2622 (3100x2069).jpg
07sep2017_2622 (3100x2069).jpg (868.15 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2621 (3100x2069).jpg
07sep2017_2621 (3100x2069).jpg (807.96 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2619 (3100x1840).jpg
07sep2017_2619 (3100x1840).jpg (860.87 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2614 (3100x2217).jpg
07sep2017_2614 (3100x2217).jpg (925.64 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2610 (3100x2040).jpg
07sep2017_2610 (3100x2040).jpg (897.36 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2599 (2859x3100).jpg
07sep2017_2599 (2859x3100).jpg (1.25 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2663 (3100x2175).jpg
07sep2017_2663 (3100x2175).jpg (1.32 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2521 (3100x2203).jpg
07sep2017_2521 (3100x2203).jpg (1.07 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2536 (3100x2219).jpg
07sep2017_2536 (3100x2219).jpg (1.6 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2520_1 (3100x1805).jpg
07sep2017_2520_1 (3100x1805).jpg (1.24 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2520 (3100x1969).jpg
07sep2017_2520 (3100x1969).jpg (1.14 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2517 (3100x2908).jpg
07sep2017_2517 (3100x2908).jpg (1.58 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2516 (3100x2137).jpg
07sep2017_2516 (3100x2137).jpg (1.38 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2564_1 (3100x2355).jpg
07sep2017_2564_1 (3100x2355).jpg (1.14 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2539 (3100x2202).jpg
07sep2017_2539 (3100x2202).jpg (1.47 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2558 (3100x2721).jpg
07sep2017_2558 (3100x2721).jpg (1.49 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2581 (3100x2069).jpg
07sep2017_2581 (3100x2069).jpg (1.31 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2595 (2069x3100).jpg
07sep2017_2595 (2069x3100).jpg (1.1 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2587 (3100x1963).jpg
07sep2017_2587 (3100x1963).jpg (1.23 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2586 (3100x2069).jpg
07sep2017_2586 (3100x2069).jpg (1.12 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2571 (3100x2119).jpg
07sep2017_2571 (3100x2119).jpg (1.18 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2572 (3100x1954).jpg
07sep2017_2572 (3100x1954).jpg (971.44 KiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2542 (3100x1853).jpg
07sep2017_2542 (3100x1853).jpg (1.24 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2530_1 (3100x2171).jpg
07sep2017_2530_1 (3100x2171).jpg (1.24 MiB) 14433 keer bekeken
07sep2017_2526 (3100x1988).jpg
07sep2017_2526 (3100x1988).jpg (1.16 MiB) 14433 keer bekeken

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het Duitse werk.

Bericht door Peter » 01 okt 2017 19:34

Bekende omgeving. Op de een na laatste foto bij dat armsein is ook een leuke treinen spotplek maar die is eigenlijk alleen maar tijdens de hoogzomer 's morgens te gebruiken...

peter1954
36 kV
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 dec 2017 19:56

Re: Het Duitse werk.

Bericht door peter1954 » 15 dec 2017 22:53

michel schreef:
06 sep 2017 00:16
De aankomende dagen zit ik in het oosten van het land.Mede omdat ik wat leuke locaties ga bezoeken in Duitsland(gevalletje kwijl dus).De bijgevoegde opnames stammen overigens nog uit april en is niet hetgeen wat ik morgen/donderdag ga bezoeken. :engel:
Meer volgt binnenkort...
Ja dat is wel even wat anders dan de masten hier in Nederland. Als je deze foto's zo ziet dan weet je het weer:
voor echt interessante masten moet je in Duitsland zijn. Jaren geleden ben ik bij Rommerskirchen wezen kijken, erg indrukwekkend. Die vertikale isolatorkettingen zijn veel en veel mooier dan die in mijn ogen foeilelijke halfverankering zoals bij ons gebruikt wordt. Maar goed dat is een kwestie van smaak. Daarentegen ben ik niet zo'n liefhebber van die bruinkoolcentrales. Neurath 2 met zijn 180 meter hoge ketels ziet er ook niet uit. Het is groot maar qua architectuur niet groots.

peter1954
36 kV
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 dec 2017 19:56

Re: Het Duitse werk.

Bericht door peter1954 » 22 feb 2018 13:04

michel schreef:
06 sep 2017 00:16
De aankomende dagen zit ik in het oosten van het land.Mede omdat ik wat leuke locaties ga bezoeken in Duitsland(gevalletje kwijl dus).De bijgevoegde opnames stammen overigens nog uit april en is niet hetgeen wat ik morgen/donderdag ga bezoeken. :engel:
Meer volgt binnenkort...
Prachtige foto's die de grootsheid van het Duitse net goed weergeven. Dit soort taferelen komt in Nederland niet voor en het is al heel wat als er twee lijnen naast elkaar lopen. Tig jaar terug was ik in de regio Keulen en zag zeven lijnen naast elkaar lopen ! Ook de oude masten van voor WOII zijn erg mooi in Duitsland.

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Het Duitse werk.

Bericht door ElexTro » 25 feb 2018 23:48

Prachtige foto's die de grootsheid van het Duitse net goed weergeven. Dit soort taferelen komt in Nederland niet voor en het is al heel wat als er twee lijnen naast elkaar lopen. Tig jaar terug was ik in de regio Keulen en zag zeven lijnen naast elkaar lopen ! Ook de oude masten van voor WOII zijn erg mooi in Duitsland.
Bekend plaats :) Die lijnen liepen van het Goldenbergwerk bij Hürth naar de station Brauweiler. Dit was dan vóór 1990, want sindsdien loopt er een 380-kV-lijn (Lijnen goed te zien vanaf de A4 of A1). Overigens waren de oude lijnen van 1918, zij behoorden tot het eerste 110-kV-net van het RWE.

Vroeger: http://www.rwe.com/web/cms/mediablob/de ... 3/blob.png https://www.plainpicture.com/de/images/743854

Nu: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 2017_2.JPG

Ben overigens (dankzij het mooie maar koude weer ;) ) dertijd bezig om weer foto's van mooie duitse lijnen te maken.

Gebruikersavatar
Dave
110 kV
Berichten: 134
Lid geworden op: 11 sep 2015 17:56
Dichtstbijzijnde trafo: Nederweert

Re: Het Duitse werk.

Bericht door Dave » 26 feb 2018 00:10

ElexTro schreef:
25 feb 2018 23:48
Prachtige foto's die de grootsheid van het Duitse net goed weergeven. Dit soort taferelen komt in Nederland niet voor en het is al heel wat als er twee lijnen naast elkaar lopen. Tig jaar terug was ik in de regio Keulen en zag zeven lijnen naast elkaar lopen ! Ook de oude masten van voor WOII zijn erg mooi in Duitsland.
Bekend plaats :) Die lijnen liepen van het Goldenbergwerk bij Hürth naar de station Brauweiler. Dit was dan vóór 1990, want sindsdien loopt er een 380-kV-lijn (Lijnen goed te zien vanaf de A4 of A1). Overigens waren de oude lijnen van 1918, zij behoorden tot het eerste 110-kV-net van het RWE.

Vroeger: http://www.rwe.com/web/cms/mediablob/de ... 3/blob.png https://www.plainpicture.com/de/images/743854

Nu: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 2017_2.JPG

Ben overigens (dankzij het mooie maar koude weer ;) ) dertijd bezig om weer foto's van mooie duitse lijnen te maken.
Die rechtse masten op de oude foto's lijken wel ontzettend veel op de voormalige 50kV masten die in gelderland gestaan hebben

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1553
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Het Duitse werk.

Bericht door Ruben » 26 feb 2018 09:02

Bij het station van Brauweiler staat nog een zo'n steunmastje die veel kenmerken heeft van de Gelderse variant. Alleen die is niet meer in gebruik. ;)

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Het Duitse werk.

Bericht door ElexTro » 26 feb 2018 13:16

Bij het station van Brauweiler staat nog een zo'n steunmastje die veel kenmerken heeft van de Gelderse variant. Alleen die is niet meer in gebruik. ;)
En die vindt je ook bij de Elektrothek, een klein museum naast de station Osterath, samen met een mast van de eerste 110-kV-lijn ter wereld (Lauchhammer-Riesa), zie: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elektrothek.JPG

Oorsprongelijk waren die soort masten op de 1918 in bedrijf genomen verbindingen Goldenbergwerk-Osterath en Goldenbergwerk-Reisholz te vinden. Ruim tien jaar geleden worden maar de laatste originele tracés bij Kaarst en Dormagen gesloopt :(

Plaats reactie