Distré (F) en andere pylones
Geplaatst: 05 aug 2017 22:55
Een reportage vanuit Frankrijk, in de buurt van Nantes heb ik tijdens de vakantie de hoogspanningslijnen bekeken, meestal als bijvangst . Een station sprong eruit en dat was dat van Distré in de buurt van Saumur. Daarvoor werd een speciaal uitstapje ingeruimd.
Allereerst op de heenreis, aire de Phalempin ten zuiden van Lille. Een bekende stopplek onderweg naar Parijs. Een snelle foto vanaf de P. Een 400 kV-lijn met dubbelcircuit-chat's. In de buurt van Angers, de kruising van twee 225 kV- en een 90 kV-lijn met de Loire. Dit was op de laatste hete dag van deze zomer, dinsdag 18 juli. Het was toen nog 30°, hoewel de lucht wel wat instabiel was.
De nieuwere 225 kV-lijn voor dubbelcircuit. Van opzij, want de mast stond wat dichtbij. De mooiste mast was deze oude 225 kV-chat, Op de achtergrond is ook de 90 kV-lijn zichtbaar. Detail. Deze chat kenmerkt zich door relatief kleine verspringing in de bovenbalk, bij de latere versies werd dit meer, oudere hebben een vlakke balk. Dit type komt overal in Frankrijk voor, ik schat hem uit de jaren vijftig. De 90 kV-mast was aan de staat van de verf te zien de oudste zeker vooroorlogs. Deze mast stond te dichtbij voor een foto. Alleen het onderstuk paste. Einde deel 1.
Allereerst op de heenreis, aire de Phalempin ten zuiden van Lille. Een bekende stopplek onderweg naar Parijs. Een snelle foto vanaf de P. Een 400 kV-lijn met dubbelcircuit-chat's. In de buurt van Angers, de kruising van twee 225 kV- en een 90 kV-lijn met de Loire. Dit was op de laatste hete dag van deze zomer, dinsdag 18 juli. Het was toen nog 30°, hoewel de lucht wel wat instabiel was.
De nieuwere 225 kV-lijn voor dubbelcircuit. Van opzij, want de mast stond wat dichtbij. De mooiste mast was deze oude 225 kV-chat, Op de achtergrond is ook de 90 kV-lijn zichtbaar. Detail. Deze chat kenmerkt zich door relatief kleine verspringing in de bovenbalk, bij de latere versies werd dit meer, oudere hebben een vlakke balk. Dit type komt overal in Frankrijk voor, ik schat hem uit de jaren vijftig. De 90 kV-mast was aan de staat van de verf te zien de oudste zeker vooroorlogs. Deze mast stond te dichtbij voor een foto. Alleen het onderstuk paste. Einde deel 1.