Pagina 5 van 5

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 08 apr 2020 21:00
door Tom
Een stukje Geertruidenberg - Borssele misschien hier het best op zijn plaats.
Mast 302 van nu GT-RLL. Met wat komisch aandoende verlaagde ophanging voor de afloop naar de tijdelijke lijn om mast 303.
DSCL0802-b2.jpg
DSCL0802-b2.jpg (1.08 MiB) 11164 keer bekeken
DSCL0803-b2.jpg
DSCL0803-b2.jpg (589.39 KiB) 11164 keer bekeken
De tijdelijke mast.
DSCL0804-b2.jpg
DSCL0804-b2.jpg (838.38 KiB) 11164 keer bekeken
Even het talud opgelopen met zicht op mast 303. Een circuit is aangesloten en een fasewisseling is aangebracht.
DSCL0805-b2.jpg
DSCL0805-b2.jpg (1.17 MiB) 11164 keer bekeken
Verderop bij mast 310 is de andere overgang tussen "Wintrack" en "vakwerk".
Een hoge Wintrack is hier geplaatst, die slanker oogt dan de gedrongen eindmasten bij het station Rilland.
DSCL0826-b2.jpg
DSCL0826-b2.jpg (777.41 KiB) 11164 keer bekeken
Mast 308 in zijn tijdelijke functie als enkelcircuitmast.
DSCL0831-b2.jpg
DSCL0831-b2.jpg (794.21 KiB) 11164 keer bekeken
Mast 309, voor de scherpe kijkers is zichtbaar dat de mast overhelt :) .
DSCL0832-b2.jpg
DSCL0832-b2.jpg (751.54 KiB) 11164 keer bekeken
Mast 310 voorzien van een fasewisseling en een verzwaarde fundering.
DSCL0833-b2.jpg
DSCL0833-b2.jpg (835.22 KiB) 11164 keer bekeken
Kijkrichting naar de Wintrackmast.
DSCL0836-b2.jpg
DSCL0836-b2.jpg (1007.86 KiB) 11164 keer bekeken
De fasewisseling.
DSCL0840-b2.jpg
DSCL0840-b2.jpg (680.25 KiB) 11164 keer bekeken

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 09 apr 2020 11:04
door voltron
Mast 310 is een oud topstuk op een nieuw body?

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 09 apr 2020 12:25
door Tom
Nee, alleen een verlenging van de boventraverse voor de fasewisseling voor zover ik weet.

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 09 apr 2020 14:43
door voltron
Oh, dan hebben ze hem zeker helemaal uitgegraven en gedraaid. Er zitten nog geen hekjes op de onderste traversen nl.

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 09 apr 2020 15:02
door Shrek
voltron schreef:Oh, dan hebben ze hem zeker helemaal uitgegraven en gedraaid. Er zitten nog geen hekjes op de onderste traversen nl.
Waarom zou die mast gedraaid moeten zijn?

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 09 apr 2020 16:04
door voltron
Omdat die mast voorheen de andere richting uit stond.

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 09 apr 2020 16:10
door Shrek
voltron schreef:Omdat die mast voorheen de andere richting uit stond.
Dat is helemaal niet mast 310. Tip: webkaart.hoogspanningsnet.com ;)

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 09 apr 2020 21:19
door Tom
Mast 303 is inderdaad 90°geroteerd, best een huzarenstukje, hoewel een hoogspanningsmast in de basis erg maatvast is natuurlijk :) .
Blijft natuurlijk bekeken vanuit het bestaande net een beetje raar dat er tientallen jaren iets is voorbereid maar dat het station uiteindelijk aan de andere kant van de hoogspanningslijn komt :roll: .

Re: Geertruidenberg - Borssele.

Geplaatst: 11 apr 2020 21:39
door Peter
En zo verdwijnt een spoor van een niet uitgevoerd plan... Toch blijf ik het hier maar een rare overgang vinden van vakwerk naar wintracks. Had deze vakwerklijnen dan ook met vakwerk op station Rilland aangesloten... Ik had het anders ontworpen. Het enkelcircuits deel ziet er nu wel apart uit zo en ik zie de mast inderdaad een fractie overhellen ;)

Verder blijven de omgebouwde wisselmasten bijzonder om te zien, ik ben benieuwd of dat met de andere circuits ook nog gedaan wordt als Geertruidenberg - Borssele zwart ook aangesloten gaat worden op Rilland 380.