Mast 17 waar we daarna kwamen, is ook een hoekmast. Hoog zijn ze hoor.
Mast 15 was de vorige keer ook op de foto gezet vanaf hier. Nu nogmaals met draden.
De bretels zijn nog erg lang .
Een kort moment van zon bij mast 16. Als je kijkt naar de masten in deze lijn, dan valt op dat het bovenstuk van de 380 kV-middentraverse tot de top vrij traditioneel Duits is, waarbij de helling van het mastlichaam toeneemt in plaats van afneemt (omgekeerd "eifelen"). De diagonalen hebben een fijnmazig karakter. Het mastlichaam daaronder heeft juist een open diagonaalpatroon, als Zwolle-Meeden. De helling had naar onze smaak wat groter mogen zijn. Aan de onderzijde een traditioneel Duits broekstuk.
Mast 14 en 13. Bij mast 13 op de achtergrond waren de bretels al klaar. Helaas was er bij die mast niet een goed punt om van dichterbij te kijken.
Toen was er door wat tijdgebrek al noodzakelijk om de tussengelegen masten over te slaan om nog even mast 1 aan te kunnen doen. De begroeiing op het kale zand was sinds mei wat toegenomen. Maar opvallend genoeg nog geen geleiders.
De imposante mastkop.
De bijna 80 meter hoge mast 2 wacht dus ook al een aantal maanden op de geleiders, de katrollen hangen al klaar.
Mast 4 is de ontbrekende schakel. Die moet nog opgebouwd worden.
Een overgebleven 110 kV-mast keek nog toe vanaf een veilige plek .
Tot zover weer.
Doetinchem - Wesel `(Duitse deel)
Re: Doetinchem - Wesel `(Duitse deel)
Er moet zo te zien ook in Duitsland nog veel gebeuren voor de verbinding, meer nog dan bij ons. Ik had eigenlijk nu wel een keer een paar gemonteerde buismasten verwacht. Blijkbaar hebben aan de Duitse kant de werkzaamheden vertraging opgelopen. Het gaat in elk geval dit jaar niet meer lukken om de verbinding in gebruik te nemen. Een ander punt is dat de bestaande verbinding tussen Pkt. Wittenhorst en Pkt. Lackhausen ook nog aangepast moet worden en dan zal de Bahnstrom en/of 110kV verbinding naar Xanten moeten verhuizen en tevens zullen er ook nog nieuwe masten tussen Pkt. Lackhausen en Niederrhein gebouwd moeten worden voor de 380kV verbinding naar Doetinchem. Ik vraag me af hoe ver men daar inmiddels mee is.
Het overzetten van de Bahnstrom verbinding zal ongetwijfeld voor een flinke buitendienststelling van de Betuweroute en Emmerich - Oberhausen gaan zorgen.
Het overzetten van de Bahnstrom verbinding zal ongetwijfeld voor een flinke buitendienststelling van de Betuweroute en Emmerich - Oberhausen gaan zorgen.