Pagina 2 van 2
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 03 jan 2017 21:19
door Tom
Leuk project. Welke dag was het dat je deze reportage hebt gemaakt bij Weteringkade? De 27e? Als ik vergelijk met oudere foto's van mast 1 is het gebied wel erg kaal. Hier bevond zich ooit een groot opslagterrein van de elektriciteitsmaatschappij, dat huisde in het achterliggende kantoor. Dat is overigens tot het casco gesloopt en weer opgebouwd met een nieuwe gevel zoals te zien is. Ik vind die doorbuigende traverse toch wel curieus, blijkbaar zijn het toch wel zware kabels in dat laatste stuk en de afspanning naar het trafostation waarbij de kabels naar beneden gaan zal nog wat extra doen. Ik verdenk ook de typische vorm van de traverse met de niet doorlopende bovenrand als oorzaak van wat extra doorbuiging.
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 03 jan 2017 21:42
door Ruben
Dank je Tom, de foto's bij Weteringkade zijn van de 28e, ik moest die avond toch naar Twente en besteedde de rest van de dag bij de hamerkoppen.
Cheers Ruben.
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 10 jan 2017 10:58
door Ruben
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 10 jan 2017 16:54
door Peter
Mooie serie van deze bekende lijn, Ruben! Dit vind ik de fraaiste lijn met de hamerkopen, zelfs mooier dan Harculo - Deventer met z'n tweebundels.
Volgens mij is het bovenstuk van de verhoogde masten bij Holten nog origineel en is er gewoon een stuk ondergezet inclusief nieuwe bredere fundering. De eindmasten bij Goor lijken mij wel volledig nieuw gebouwd eind jaren '50. De GSM-antennes op mast 1 van de lijn naar Haaksbergen zijn dus ook al vervangen... dat zie ik hier in de omgeving nu heel veel Vooral zo'n relatief kleine IJsselmij donaumast wordt daardoor topzwaar Mooi dat je de Twentekanaal crossing ook hebt meegenomen
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 10 jan 2017 17:22
door Ruben
Dank je wel Peter! Toch kan ik hier met jou mee in gaan, deze hamerkoppen met de enkele geleiders zie ik toch liever dan die met de bundelgeleiders.
Van masten 67 en 69 zijn de toppen nog origineel met de eerste twee ruiten, de brede onderstukken eronder zijn er onder geplaatst. Dit is duidelijk te zien op de foto's van Tom.
Tevens ben ik het eens over de eindmasten bij Goor, die hebben ze in dezelfde stijl gebouwd als de masten naar Haaksbergen, ook de traversen zijn anders dan van de originele hoekmasten. Die antenne in mast 1 naar Haaksbergen is inderdaad een zware voor zo'n kleine mast...
Cheers Ruben.
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 10 jan 2017 19:59
door Tom
Knap project, bij dit weer zo'n stuk fietsen is geen eenvoudige zaak. Het is een mooie lijn inderdaad die rustig in een vrij rechte lijn door het land loopt. Soms wat beschut door bossen, op andere plekken weer door zeer open (ruilverkavelings)land.
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 10 jan 2017 21:24
door michel
Goed gedaan,broeder!!Respect voor je fietstochten,en uiteraard zijn je foto's weer helemaal top.Op naar Vollenhove-Zwartsluis-Zwolle binnenkort met zijn tweeen.
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 10 jan 2017 22:49
door Ruben
@Tom, dank je wel. Persoonlijk was dit een van de zwaarste die ik gedaan heb. Ook was de lijn niet geheel makkelijk te volgen als ik ze vergelijk met de andere lijnen die ik langs gefietst heb. De lijn oogt heel rustig, toch staan er wel een aantal hoekmasten in de lijn.
@Michel, thanks broer! Jij was onderhand aan t kwijlen toen ik de foto's stuurde in de avond. Zeker we gaan snel afspreken voor Zwolle-Vollenhove. Ook een een lijn die waard is om te bekijken, moet die verbouwde masten nog met eigen ogen zien.
Cheers Ruben.
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 13 jan 2017 19:44
door Ruben
Re: IJsselmij Hamerkoppen.
Geplaatst: 13 jan 2017 21:19
door Peter
Leuk Ruben! Mast 19 ziet er gaaf uit met die brede onderkant Die mast is ook 48 meter hoog, net zo hoog als een standaard 380kV donaumast. Bij Hasselt staan twee identieke exemplaren in de lijn naar Zwartsluis. En verder schelen de hamerkoppen en IJsselmij Duits type donaumasten zo'n 3 tot 4 meter van elkaar.