PGEM project
Re: PGEM project
Mooie foto's, die verhoogde ophanging springt inderdaad aardig in het oog, helaas op een negatieve manier .
Re: PGEM project
Dank je Tom! Die verhoogde geleiderophanging valt inderdaad in een negatieve manier op...
We gaan verder naar de volgende lijn. Hedendaags een klein lijntje, vroeger een schakel in het 50kV-net van Gelderland. Een verbinding tussen de twee grootste steden. Ik heb het over Nijmegen - Arnhem.
Met een lengte van 13 kilometer was het van origine niet een hele lange lijn. De lijn telde 49 masten. Deze lijn had de primeur om als eerste lijn te beginnen bij het nieuw gebouwde Centrale Gelderland. Met een ondergrondse kabel passeerde de lijn de Waal. Vlakbij het punt waar de oudere 50kV-lijn naar Arnhem afboog begon de nieuwe lijn naar Arnhem. Later hield het eindpunt zich schuil achter de grote hoekmast 5 van de lijn naar Apeldoorn die in 1949 verrees. Tussen mast 4 & 5 wordt de spoorlijn Arnhem - Nijmegen overspannen. Toen de latere N325 werd aangelegd in de jaren '50 kwam mast 5 in de middenberm te staan.
Hierna zet de lijn koers richting Bemmel. Bij mast 14 maakt de lijn zijn eerste knik richting het noorden. Bij de masten 23 & 34 waren nog twee knikjes die de lijn meer richting het noorden deed afbuigen. Vanaf mast 34 volgde er een rechtstand tot mast 49 de eindmast aan de Arnhemse kant van de lijn. Het eindpunt stond aan de Malburgse Rijndijk, vanaf hier ging het wederom met een ondergrondse kabel richting het eindpunt station Arnhem.
De nieuwere lijn heeft in tegenstelling tot de oudere lijn de oorlog goed doorstaan, mede doordat de lijn in niemandsland lag wat de Betuwe was tijdens de Slag om Arnhem. In de jaren '70 kwam de eerste aanpassing & dat was de bouw van het huidige eindpunt, het station Bredelaar. Mast 26A werd tussen mast 25 & 26 geplaatst. Dit was een eindmast/splitsingmast. Een circuit vanuit Arnhem & een circuit vanuit Nijmegen takte af op dit station, een circuit ging nog doorgaans van Nijmegen naar Arnhem. In de eind jaren '80 werd het deel vanaf mast 49 t/m mast 26 afgebroken. De lijn eindigde sindsdien bij mast 26A, de nieuw gebouwde mast. Vlak daarna in 1991 werd de 380kV-lijn Dodewaard - Doetinchem gebouwd. De nieuwe lijn passeerde Nijmegen - Bemmel tussen mast 20 & 21. In 2002 werd de situatie anders toen de Betuweroute werd aangelegd. Mast 20 werd een portaal, mast 21 werd vervangen door een nieuwe niet passende Donaumast & naast mast 20 kwam portaal 20A te staan.
In 2010 kwam de volgende verkabeling, door het project Waalsprong bij Lent werden mast 1 t/m 8 afgebroken, mast 9 werd vervangen door een portaal. Hiermee verdween de bijzonder eindmast 1 & mast 5 die jaren lang in de middenberm stond. Hedendaags resteert het stukje mast 9 t/m 20 & mast 20A t/m 26A. Een lengte van bijna 4 kilometer bovengronds.
Na een lap tekst, gaan we kijken naar dit bijzondere kleine lijntje.
Dit was Nijmegen - Arnhem, een bijzonder lijntje, nu de masten in deze lijn uiterst zeldzaam zijn!
De volgende lijn was een primeur lijn voor Gelderland wat uiteindelijk het boegbeeld werd voor de PGEM qua het masttype, we gaan naar de tonmasten! Om te beginnen met Nijmegen - Doetinchem.
Cheers Ruben
We gaan verder naar de volgende lijn. Hedendaags een klein lijntje, vroeger een schakel in het 50kV-net van Gelderland. Een verbinding tussen de twee grootste steden. Ik heb het over Nijmegen - Arnhem.
Met een lengte van 13 kilometer was het van origine niet een hele lange lijn. De lijn telde 49 masten. Deze lijn had de primeur om als eerste lijn te beginnen bij het nieuw gebouwde Centrale Gelderland. Met een ondergrondse kabel passeerde de lijn de Waal. Vlakbij het punt waar de oudere 50kV-lijn naar Arnhem afboog begon de nieuwe lijn naar Arnhem. Later hield het eindpunt zich schuil achter de grote hoekmast 5 van de lijn naar Apeldoorn die in 1949 verrees. Tussen mast 4 & 5 wordt de spoorlijn Arnhem - Nijmegen overspannen. Toen de latere N325 werd aangelegd in de jaren '50 kwam mast 5 in de middenberm te staan.
Hierna zet de lijn koers richting Bemmel. Bij mast 14 maakt de lijn zijn eerste knik richting het noorden. Bij de masten 23 & 34 waren nog twee knikjes die de lijn meer richting het noorden deed afbuigen. Vanaf mast 34 volgde er een rechtstand tot mast 49 de eindmast aan de Arnhemse kant van de lijn. Het eindpunt stond aan de Malburgse Rijndijk, vanaf hier ging het wederom met een ondergrondse kabel richting het eindpunt station Arnhem.
De nieuwere lijn heeft in tegenstelling tot de oudere lijn de oorlog goed doorstaan, mede doordat de lijn in niemandsland lag wat de Betuwe was tijdens de Slag om Arnhem. In de jaren '70 kwam de eerste aanpassing & dat was de bouw van het huidige eindpunt, het station Bredelaar. Mast 26A werd tussen mast 25 & 26 geplaatst. Dit was een eindmast/splitsingmast. Een circuit vanuit Arnhem & een circuit vanuit Nijmegen takte af op dit station, een circuit ging nog doorgaans van Nijmegen naar Arnhem. In de eind jaren '80 werd het deel vanaf mast 49 t/m mast 26 afgebroken. De lijn eindigde sindsdien bij mast 26A, de nieuw gebouwde mast. Vlak daarna in 1991 werd de 380kV-lijn Dodewaard - Doetinchem gebouwd. De nieuwe lijn passeerde Nijmegen - Bemmel tussen mast 20 & 21. In 2002 werd de situatie anders toen de Betuweroute werd aangelegd. Mast 20 werd een portaal, mast 21 werd vervangen door een nieuwe niet passende Donaumast & naast mast 20 kwam portaal 20A te staan.
In 2010 kwam de volgende verkabeling, door het project Waalsprong bij Lent werden mast 1 t/m 8 afgebroken, mast 9 werd vervangen door een portaal. Hiermee verdween de bijzonder eindmast 1 & mast 5 die jaren lang in de middenberm stond. Hedendaags resteert het stukje mast 9 t/m 20 & mast 20A t/m 26A. Een lengte van bijna 4 kilometer bovengronds.
Na een lap tekst, gaan we kijken naar dit bijzondere kleine lijntje.
Dit was Nijmegen - Arnhem, een bijzonder lijntje, nu de masten in deze lijn uiterst zeldzaam zijn!
De volgende lijn was een primeur lijn voor Gelderland wat uiteindelijk het boegbeeld werd voor de PGEM qua het masttype, we gaan naar de tonmasten! Om te beginnen met Nijmegen - Doetinchem.
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: PGEM project
Mooie reportage Ruben! Toch wel een apart ding hoor die mast 26A. Gelukkig is nog een groot deel van deze lijn bewaard gebleven.
Re: PGEM project
Dank je Peter! Mast 26A is zeker een bijzondere mast te noemen, tegelijkertijd ook een unieke. Aangezien dit de enige in zijn soort is! Zelf ben ik ook blij dat er wat van deze masten bewaard zijn!
Zoals ik bij Nijmegen - Arnhem heb gezegd, gaan we naar de tonmasten toe. Deze masten zijn toch het boegbeeld van de PGEM geworden. Dit is niet de eerste lijn met tonmasten, dat was Lent - Apeldoorn uit 1922, maar dit is wel de eerste 150kV-lijn van de PGEM met tonmasten, natuurlijk heb ik het over Nijmegen - Doetinchem!
De lijn is in 1954 gebouwd en bestond origineel uit 106 masten. Deze lijn had als bijzonderheid dat het merendeels is voorzien van korte bliksemtraversen, wat wel opvallend is nadat in 1953 nog de laatste Dennenbomen nog de langere bliksemtraversen hadden. De lijn had als functie om elektriciteit rechtstreeks vanuit Nijmegen richting Doetinchem te transporten & niet via Arnhem zoals dat voorheen gebeurde.
De lijn begint zij aan zijn met de lijnen naar Apeldoorn & Dodewaard, die plek hebben gemaakt voor de bouw van deze lijn. Zoals in de oudere lijnen begint deze lijn met de iconische Waalportalen. De lijn naar Doetinchem gebruikt de portalen die origineel van de lijn naar Apeldoorn waren. Mast 3 is een afspanmast nog als dennenboommast om synchroon te zijn met de andere twee lijnen, maar daar gaat de configuratie over naar tonmast. De lijn loopt eerst een klein stukje parallel aan de lijn naar Apeldoorn die al snel afbuigt, vanaf daar loopt de lijn parallel aan de lijn naar Arnhem uit 1935. Bij mast 6 is de eerste knik in de lijn te vinden. Tussen masten 8 & 9 worden de spoorlijn Arnhem - Nijmegen & de rijksweg overspannen op de PGEM manier. Mast 9 is een verhoogde afspanmast. De lijn naar Doetinchem loopt tot hoekmast 14 parallel aan de lijn naar Arnhem, daar buigt de nieuwe lijn af om Bemmel zuidelijk te gaan passeren. Bij mast 18 maakt de lijn weer een hoek om Bemmel uiteindelijk zuidelijk te gaan passeren. Deze mast staat net buiten de dijk van de Waal & is daarom voorzien van een betonnen tafel.
Vanaf mast 24 loopt de lijn door de weilanden tussen Bemmel en het kanaal. Bij mast 27 maakt de lijn een hoek om een oostelijke richting aan te houden. Bij mast 35 is de eerste wisselmast van de lijn te vinden. Aldaar maakt de lijn een kleine knik. Bij Mast 40 maakt de lijn een scherpe hoek om het Pannerdensch Kanaal haaks te overspannen. Dit gebeurt tussen masten 41 & 42. Mast 43 is de noordelijke hoekmast & daar maakt de lijn weer een scherpe hoek om nu een iets meer noordoostelijke richting aan te houden. De masten 43 t/m 50 staan allemaal in de uiterwaarden bij Zevenaar, daardoor staan deze masten nog allemaal op betonnen tafels. Vanaf mast 51 staan de masten weer op "eigen poten". Bij mast 53 maakt de lijn weer een kink om het gehucht Ooy te vermijden. Bij mast 56 wordt deze knik hersteld. Bij mast 60 maakt de lijn weer een lichte knik. Tussen mast 61 & 62 wordt de spoorlijn Zevenaar - Emmerich overspannen, hier niet op de PGEM manier. Vanaf mast 62 is er een rechtstand naar mast 70 door de weilanden net buiten Zevenaar. Bij mast 70 is de tweede wisselmast te vinden in de lijn.
Vanaf mast 70 loopt de lijn weer in een noordoostelijke richting. Deze rechtstand loopt tot mast 76. Vanaf daar wordt er een meer oostelijke koers aangehouden om het Stille Wald te gaan vermijden. Bij mast 82 is de afstand zo groot geworden dat er weer een hoekmast komt. Bij mast 88 begint de bijna kaarsrechte aanloop naar Doetinchem. Bij mast 95 is er nog een klein knikje. Tussen masten 96 & 97 wordt de spoorlijn Zevenaar - Winterswijk overspannen, net zoals bij Zevenaar op de niet PGEM manier. Deze rechtstand vanaf mast 95 loopt t/m mast 104 die al aan de andere kant van de Oude IJssel staat. Tussen masten 103 & 104 wordt deze rivier overspannen door twee verhoogde hoekmasten. Vanaf mast 103 is de bliksemtraverse langer geworden. Vanaf mast 104 staat alleen steunmast 105 nog voordat eindmast 106 wordt bereikt bij het nieuwe 150kV-station. Deze is naast het oudere 50kV-station gebouwd.
De eerste wijziging in de lijn vond plaats in 1976 met de bouw van het 150kV-station in Zevenaar. Mast 65 werd vervangen door een splitsingmast en bij het station aan de andere kant van de spoorlijn Zevenaar - Winterswijk kwam het station met eindmast 65-1. In begin jaren '90 met de bouw van Doetinchem Langerak toen de 380kV-lijnen uit Dodewaard & Hengelo werden gebouwd werd het eindpunt van de lijn uit Nijmegen verlegd van Doetinchem naar Langerak. Eindmast 106 verdween & masten 97 & 105 werden vervangen door masten van de tweede generatie aan tonmasten. Deze aanpassing had ook te maken met de bouw van de wijk De Huet. Voorheen liep de lijn dwars door de wijk heen, nu ging de lijn er om heen. De eerste verkabeling van de lijn kwam in 2008, toen bij Zevenaar de masten 63 t/m 66 & 65-1 werden afgebroken vanwege een woonwijk. Mast 67 werd vervangen door een portaal & mast 62 werd omgebouwd tot eindmast. De volgende verkabeling volgde al snel, deze kwam in 2010. Toen werden de masten 3 t/m 5 vervangen door de niet passende donaumasten. Mast 6 t/m 12 werden afgebroken & mast 13 werd vervangen door een nieuwe eindmast. In 2013 is de ophanging van de crossing van het Pannerdensch Kanaal aangepast. De geleiders zijn hier ook strakker getrokken. In 2016 kwam de huidige laatste verkabeling. Doordat de nieuwe lijn van Doetinchem naar het Duitse Wesel dwars door het tracé kwam te lopen & het aanzicht rondom De Huet mooier te maken werden masten 95 t/m 105 gesloopt & werd mast 94 vervangen door een eindmast. Hiermee ging het nieuw aangelegde deel rondom De Huet alweer tegen de vlakte...
Na een lap tekst is natuurlijk tijd voor beeld. Ga mee van Nijmegen naar Doetinchem.
Dit was het eerste deel van Nijmegen - Doetinchem!
Cheers Ruben
Zoals ik bij Nijmegen - Arnhem heb gezegd, gaan we naar de tonmasten toe. Deze masten zijn toch het boegbeeld van de PGEM geworden. Dit is niet de eerste lijn met tonmasten, dat was Lent - Apeldoorn uit 1922, maar dit is wel de eerste 150kV-lijn van de PGEM met tonmasten, natuurlijk heb ik het over Nijmegen - Doetinchem!
De lijn is in 1954 gebouwd en bestond origineel uit 106 masten. Deze lijn had als bijzonderheid dat het merendeels is voorzien van korte bliksemtraversen, wat wel opvallend is nadat in 1953 nog de laatste Dennenbomen nog de langere bliksemtraversen hadden. De lijn had als functie om elektriciteit rechtstreeks vanuit Nijmegen richting Doetinchem te transporten & niet via Arnhem zoals dat voorheen gebeurde.
De lijn begint zij aan zijn met de lijnen naar Apeldoorn & Dodewaard, die plek hebben gemaakt voor de bouw van deze lijn. Zoals in de oudere lijnen begint deze lijn met de iconische Waalportalen. De lijn naar Doetinchem gebruikt de portalen die origineel van de lijn naar Apeldoorn waren. Mast 3 is een afspanmast nog als dennenboommast om synchroon te zijn met de andere twee lijnen, maar daar gaat de configuratie over naar tonmast. De lijn loopt eerst een klein stukje parallel aan de lijn naar Apeldoorn die al snel afbuigt, vanaf daar loopt de lijn parallel aan de lijn naar Arnhem uit 1935. Bij mast 6 is de eerste knik in de lijn te vinden. Tussen masten 8 & 9 worden de spoorlijn Arnhem - Nijmegen & de rijksweg overspannen op de PGEM manier. Mast 9 is een verhoogde afspanmast. De lijn naar Doetinchem loopt tot hoekmast 14 parallel aan de lijn naar Arnhem, daar buigt de nieuwe lijn af om Bemmel zuidelijk te gaan passeren. Bij mast 18 maakt de lijn weer een hoek om Bemmel uiteindelijk zuidelijk te gaan passeren. Deze mast staat net buiten de dijk van de Waal & is daarom voorzien van een betonnen tafel.
Vanaf mast 24 loopt de lijn door de weilanden tussen Bemmel en het kanaal. Bij mast 27 maakt de lijn een hoek om een oostelijke richting aan te houden. Bij mast 35 is de eerste wisselmast van de lijn te vinden. Aldaar maakt de lijn een kleine knik. Bij Mast 40 maakt de lijn een scherpe hoek om het Pannerdensch Kanaal haaks te overspannen. Dit gebeurt tussen masten 41 & 42. Mast 43 is de noordelijke hoekmast & daar maakt de lijn weer een scherpe hoek om nu een iets meer noordoostelijke richting aan te houden. De masten 43 t/m 50 staan allemaal in de uiterwaarden bij Zevenaar, daardoor staan deze masten nog allemaal op betonnen tafels. Vanaf mast 51 staan de masten weer op "eigen poten". Bij mast 53 maakt de lijn weer een kink om het gehucht Ooy te vermijden. Bij mast 56 wordt deze knik hersteld. Bij mast 60 maakt de lijn weer een lichte knik. Tussen mast 61 & 62 wordt de spoorlijn Zevenaar - Emmerich overspannen, hier niet op de PGEM manier. Vanaf mast 62 is er een rechtstand naar mast 70 door de weilanden net buiten Zevenaar. Bij mast 70 is de tweede wisselmast te vinden in de lijn.
Vanaf mast 70 loopt de lijn weer in een noordoostelijke richting. Deze rechtstand loopt tot mast 76. Vanaf daar wordt er een meer oostelijke koers aangehouden om het Stille Wald te gaan vermijden. Bij mast 82 is de afstand zo groot geworden dat er weer een hoekmast komt. Bij mast 88 begint de bijna kaarsrechte aanloop naar Doetinchem. Bij mast 95 is er nog een klein knikje. Tussen masten 96 & 97 wordt de spoorlijn Zevenaar - Winterswijk overspannen, net zoals bij Zevenaar op de niet PGEM manier. Deze rechtstand vanaf mast 95 loopt t/m mast 104 die al aan de andere kant van de Oude IJssel staat. Tussen masten 103 & 104 wordt deze rivier overspannen door twee verhoogde hoekmasten. Vanaf mast 103 is de bliksemtraverse langer geworden. Vanaf mast 104 staat alleen steunmast 105 nog voordat eindmast 106 wordt bereikt bij het nieuwe 150kV-station. Deze is naast het oudere 50kV-station gebouwd.
De eerste wijziging in de lijn vond plaats in 1976 met de bouw van het 150kV-station in Zevenaar. Mast 65 werd vervangen door een splitsingmast en bij het station aan de andere kant van de spoorlijn Zevenaar - Winterswijk kwam het station met eindmast 65-1. In begin jaren '90 met de bouw van Doetinchem Langerak toen de 380kV-lijnen uit Dodewaard & Hengelo werden gebouwd werd het eindpunt van de lijn uit Nijmegen verlegd van Doetinchem naar Langerak. Eindmast 106 verdween & masten 97 & 105 werden vervangen door masten van de tweede generatie aan tonmasten. Deze aanpassing had ook te maken met de bouw van de wijk De Huet. Voorheen liep de lijn dwars door de wijk heen, nu ging de lijn er om heen. De eerste verkabeling van de lijn kwam in 2008, toen bij Zevenaar de masten 63 t/m 66 & 65-1 werden afgebroken vanwege een woonwijk. Mast 67 werd vervangen door een portaal & mast 62 werd omgebouwd tot eindmast. De volgende verkabeling volgde al snel, deze kwam in 2010. Toen werden de masten 3 t/m 5 vervangen door de niet passende donaumasten. Mast 6 t/m 12 werden afgebroken & mast 13 werd vervangen door een nieuwe eindmast. In 2013 is de ophanging van de crossing van het Pannerdensch Kanaal aangepast. De geleiders zijn hier ook strakker getrokken. In 2016 kwam de huidige laatste verkabeling. Doordat de nieuwe lijn van Doetinchem naar het Duitse Wesel dwars door het tracé kwam te lopen & het aanzicht rondom De Huet mooier te maken werden masten 95 t/m 105 gesloopt & werd mast 94 vervangen door een eindmast. Hiermee ging het nieuw aangelegde deel rondom De Huet alweer tegen de vlakte...
Na een lap tekst is natuurlijk tijd voor beeld. Ga mee van Nijmegen naar Doetinchem.
Dit was het eerste deel van Nijmegen - Doetinchem!
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: PGEM project
Mooie reportage, zitten fraaie plaatjes bij. En geeft een actueel beeld met alle geleiderverhogingen.
Ook die foto van de verhoogde S+15 van Dodewaard-Doetinchem is interessant.
Ook die foto van de verhoogde S+15 van Dodewaard-Doetinchem is interessant.
Laatst gewijzigd door Tom op 14 okt 2019 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PGEM project
Mooi Ruben, als ik op de achtergrond de 380kV verbinding zie had ook deze verbinding zomaar voor een gedeelte gecombineerd kunnen verlopen... maar gelukkig is ook deze lijn er nog, zij het met een aantal aanpassingen.
Re: PGEM project
Prachtige rapportage.
Naar mijn mening heb je in gelderland de beste hoogspanningslijnen met mooie masten.
Naar mijn mening heb je in gelderland de beste hoogspanningslijnen met mooie masten.
Re: PGEM project
Inderdaad, Gelderland is een fraaie provincie met een rijke (net)historie
Re: PGEM project
Tussen het publiceren door even een update betreffende de voortgang van het project.
Situatie per 8-12-2019
50kV:
Hemmen - Ede 22-4-2019: compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Arnhem 13-4-2019: compleet & gepubliceerd
Ede - Nijkerk 6-4-2019: compleet & gepubliceerd
Tiel - Culemborg: compleet & gepubliceerd
Harderwijk - Nijkerk 13-4-2019: compleet & gepubliceerd
Harderwijk - Nunspeet 10-6-2019: compleet
150kV
Nijmegen - Apeldoorn 23-2-2019 & 7-3-2019: compleet & gepubliceerd
Apeldoorn - Deventer 8-9-2018 & 24-3-2019: compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Veenendaal 22-3-2019 : compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Blerick 18-11-2018 & 22-9-2019: compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Doetinchem 13-2-2018 & 18-2-2018: compleet
Dodewaard - Ede 14-1-2018 & 8-9-2018: compleet
Dodewaard - Tiel 5-5-2019:compleet
Terwolde - Hattem 8-9-2018: compleet
Doetinchem - Zutphen 6-10-2018 : nog niet compleet
Ede - Harderwijk 25-2-2018: nog niet compleet
Aftak Vaassen 11-5-2019: compleet
Woudhuis - Zutphen 11-5-2019: compleet
Zutphen - Lochem 6-10-2018: nog niet compleet
Lelystad - Harderwijk 21-7-2018 & 16-5-2019: compleet
Lelystad - Hattem 26-5-2019: compleet
Biddinghuizen - Zeewolde - Soest: nog niet compleet
Doetinchem - Ulft 28-7-2016: compleet
Woudhuis - Hattem 2-6-2019: compleet
Nijmegen - Teersdijk 2-6-2019: compleet & gepubliceerd
Lochem - Borculo 6-10-2018: compleet
Tiel - Zaltbommel 13-10-2018: nog niet compleet
Teersdijk - Druten 27-10-2018: compleet
Druten - Tiel 27-10-2018: compleet
Zeewolde - Almere 4-11-2018: compleet
Ulft - Dale 1-8-2016 & 9-6-2019: compleet
Dale - Winterswijk 1-8-2016 & 9-6-2019: compleet
Borculo - Winterswijk 1-8-2016 & 9-6-2019: compleet
380kV
Maasbracht - Dodewaard: nog niet compleet
Diemen - Lelystad 26-10-2019: compleet
Lelystad - Ens 26-10-2019: compleet
Doetinchem - Hengelo: 24-11-2019 nog niet compleet
Dodewaard - Doetinchem 9-11-2019 & 15-11-2019 : compleet
Doetinchem - Wesel (D): nog niet compleet
Duidelijk is te zien dat het 150kV gedeelte ook bijna zijn einde nadert. Het 380kV gedeelte zit inmiddels ook op de helft.
Cheers Ruben
Situatie per 8-12-2019
50kV:
Hemmen - Ede 22-4-2019: compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Arnhem 13-4-2019: compleet & gepubliceerd
Ede - Nijkerk 6-4-2019: compleet & gepubliceerd
Tiel - Culemborg: compleet & gepubliceerd
Harderwijk - Nijkerk 13-4-2019: compleet & gepubliceerd
Harderwijk - Nunspeet 10-6-2019: compleet
150kV
Nijmegen - Apeldoorn 23-2-2019 & 7-3-2019: compleet & gepubliceerd
Apeldoorn - Deventer 8-9-2018 & 24-3-2019: compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Veenendaal 22-3-2019 : compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Blerick 18-11-2018 & 22-9-2019: compleet & gepubliceerd
Nijmegen - Doetinchem 13-2-2018 & 18-2-2018: compleet
Dodewaard - Ede 14-1-2018 & 8-9-2018: compleet
Dodewaard - Tiel 5-5-2019:compleet
Terwolde - Hattem 8-9-2018: compleet
Doetinchem - Zutphen 6-10-2018 : nog niet compleet
Ede - Harderwijk 25-2-2018: nog niet compleet
Aftak Vaassen 11-5-2019: compleet
Woudhuis - Zutphen 11-5-2019: compleet
Zutphen - Lochem 6-10-2018: nog niet compleet
Lelystad - Harderwijk 21-7-2018 & 16-5-2019: compleet
Lelystad - Hattem 26-5-2019: compleet
Biddinghuizen - Zeewolde - Soest: nog niet compleet
Doetinchem - Ulft 28-7-2016: compleet
Woudhuis - Hattem 2-6-2019: compleet
Nijmegen - Teersdijk 2-6-2019: compleet & gepubliceerd
Lochem - Borculo 6-10-2018: compleet
Tiel - Zaltbommel 13-10-2018: nog niet compleet
Teersdijk - Druten 27-10-2018: compleet
Druten - Tiel 27-10-2018: compleet
Zeewolde - Almere 4-11-2018: compleet
Ulft - Dale 1-8-2016 & 9-6-2019: compleet
Dale - Winterswijk 1-8-2016 & 9-6-2019: compleet
Borculo - Winterswijk 1-8-2016 & 9-6-2019: compleet
380kV
Maasbracht - Dodewaard: nog niet compleet
Diemen - Lelystad 26-10-2019: compleet
Lelystad - Ens 26-10-2019: compleet
Doetinchem - Hengelo: 24-11-2019 nog niet compleet
Dodewaard - Doetinchem 9-11-2019 & 15-11-2019 : compleet
Doetinchem - Wesel (D): nog niet compleet
Duidelijk is te zien dat het 150kV gedeelte ook bijna zijn einde nadert. Het 380kV gedeelte zit inmiddels ook op de helft.
Cheers Ruben
Laatst gewijzigd door Ruben op 08 dec 2019 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: PGEM project
Indrukwekkende overzicht,
Ik kijk uit naar het plaatsen op het forum.
Mag ook best een aantal highlights zijn hoor, als de gehele reportage te veel tijd kost.
Ik kijk uit naar het plaatsen op het forum.
Mag ook best een aantal highlights zijn hoor, als de gehele reportage te veel tijd kost.