150kV Doetinchem - Ulft

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: 150kV Doetinchem - Ulft

Bericht door Peter » 23 jul 2016 21:45

De PGEM-buismasten vind ik de mooiste buismasten die we in Nederland hebben en idd vergelijkbare masten heb ik ook in Frankrijk gezien, o.a. in de buurt van Lille vlak voor de Belgische grens. Het had er zoveel beter uitgezien als men voor een 380kV versie had gekozen en die zou gebruiken voor Doetinchem - Wesel, deze passen 1000x beter in het landschap. Wat dat betreft ben ik nog altijd erg benieuwd naar de Duitse buismast. Zijn er aan de Duitse zijde overigens al werkzaamheden voor deze verbinding?

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: 150kV Doetinchem - Ulft

Bericht door michel » 24 jul 2016 01:40

Wauw,wauw en nog een wauw!Het is weer een hele mooie reportage geworden van deze bijna wijlen 150kv-lijn.Je had nog het idee om mij de masten te laten zien,maar je weet dat ik niet zo goed tegen vakwerkslachting kan.
Ik vind die breinaalden zoals bekend totaal niet passen in de hoogspanningsverbindingen,en zeker in deze omgeving gaan ze meer irriterend opvallen dan dat ze in het landschap opgaan.Vakwerk heeft een eigenschap dat het meegaat in welk weertype/omgeving dan ook.Dit is meer een gevalletje imago/visitekaartje naar de omringende landen toe.
Hoe dan ook.Mooie reportage en we zien elkaar snel weer,bro.Duimen omhoog.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: 150kV Doetinchem - Ulft

Bericht door Ruben » 24 jul 2016 18:37

@Peter, ik heb verder geen werkzaamheden in Duitsland zelf gezien. Bij Ulft waren ze al wel bezig met fundamenten.

@Michel, thanks bro! Ja het idee had ik ja om je deze tonmasten te laten zien toen we voor t laatst bij Doetinchem waren. Ja het is nooit leuk om vakwerkmasten gesneuveld zien worden.

Jij had als eerste de foto's gezien via app en je vond ze gelijk geweldig. We zien mekaar snel weer als we de kleerkasten gaan platen!

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Plaats reactie