Er hangt iets moois in de lucht

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Hans » 08 apr 2016 11:32

ET, daar is al aan gedacht op de jubileumsite in opbouw.
De folder Lijnen naar Morgen staat daar vanaf de lancering op 1 mei in adembenemend groot formaat op, live door te bladeren zonder download, exotische plugins of ander gepruttel.

Overigens staat er nog heel wat meer op stapel binnen dat kader. Maar daarover volgt binnenkort wel meer informatie. Laat ik het er voor nu bij houden dat we in staat raken om 100jaarnetwerkbedrijf te evenaren of zelfs te passeren. Dat is een hoge lat.

Dat idee van de vergrote versie van het tracé klinkt ook niet verkeerd. Per mastpositie heb ik nog van Tom het documentje over de eigenschappen (S+x, HA, HB, enzovoort). Ik heb wel een idee hoe we dat technisch aan kunnen pakken, maar de grafische kant van een en ander is nog een open vraag.
We hebben tenslotte ook de Sketchup-modellen van o.a. Peter, Max, Ruben nog. Suggesties?
Ruben schreef:Een forummeeting zou inderdaad weer mooi zijn! Ben het met Tom eens dat het Zwolle of Emmen wordt. Mijn voorkeur ligt eigenlijk bij Zwolle omdat daar de lijn naar Meeden daar begint, of we zouden ook Meeden kunnen doen omdat, daar in principe beide lijnen samen komen
Tsja, aan iets organiseren vanuit de forumgroep ben ik niet toegekomen en het was eerlijk gezegd ook niet opgenomen in het lijstje met dingen die ik voor het jubileum bezig ben op te zetten. Misschien wel een beetje dom van me om juist dit voor de hand liggende gegeven niet gezien te hebben.

De vorige keer dat een aantal mensen elkaar tegenkwamen was dat bij Tennet op de berg in Arnhem. Dat was met een heel andere motivatie, maar vanuit praktisch oogpunt wel eenvoudiger. Er was OV in de buurt.
Voor iets in dit kader zou Meeden zou vanuit idealistisch oogpunt de voorkeur hebben. Maar dat is wel buitengewoon onpraktisch. Wat dat betreft had de hele verbinding beter ergens in de PGEM-concessie moeten liggen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Hans » 19 apr 2016 20:44

Okee, op 24 april (net na de servertest voor de netkaart) schakel ik de jubileumsite vrij in bescheiden kring, in Schakelveld 51. Commentaar, aanvullingen en meer content kunnen dan intern worden aangedragen zodat er hopelijk nog een laatste slag aan toevoegingen bij komt die nog mee kunnen voordat het 01 mei wordt en de zaak publiekelijk live gaat.

En op 02 mei: taart. Zullen we er eentje naar Arnhem sturen?

Wat betreft iets organiseren: ik hoor al van diverse mensen dat ze op de fototoer willen.
Misschien in Schakelveld 51 eens kijken of er wat te matchen valt.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 19 apr 2016 21:15

Mooi om te horen dat je de pagina in een bescheiden kring wilt laten zien aanstaande zondag! Ben wel erg benieuwd wat er allemaal in komt te staan over deze bijzondere twee lijnen!

Zou eigenlijk wel een mooi gebaar zijn naar Tennet, om hun te feliciteren met het 20 jarig jubileum van Zwolle-Meeden-Eemshaven!

Wel leuk dat dit gebeurd, tevens ben ik precies even oud als de twee lijnen (geboorte van deze mastgek is 3-5-1996). Daarom wil ik het deel Eemshaven-Meeden fotograferen. Zwolle-Meeden wil ik eventueel ook doen, maar dat moet dan wel in twee dagen tijd gebeuren zoals ik dat bij Hessenweg-Vierverlaten heb gedaan.

Denk dat we inderdaad in Schakelveld 51 het beste kunnen communiceren van wie wat precies wilt gedaan doen tijdens het jubileummaand.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Tom » 19 apr 2016 22:45

Ik kijk ook uit naar de nieuwe pagina, er zit heel wat in het vat! Wat betreft een eventueel treffen: aanstaand hemelvaartweekend 5 t/m 8 mei vertoef ik met het gezin bij het Zuidlaardermeer, camping Meerwijck bij Kropswolde. Wellicht dat het dan vanuit die plek (is op "fietsafstand") voor mij mogelijk is om Meeden te bereiken tegelijk met andere forumleden. Dat zou wel leuk zijn.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Peter » 19 apr 2016 23:08

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe pagina, ik ga er zeker voor zitten

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Hans » 20 apr 2016 09:01

Dat kan mogelijkheden bieden. Op hemelvaart annex bevrijdingsdag is Wageningen uiteraard de place to be, maar dat weekend erna was ik van voornemen gewoon te gaan werken in Holsloot. Vanaf daar is Meeden niet zo heel ver en er valt op ruim twee weken afstand nog goed omheen te plannen.
Wie weet zijn er nog meer mensen die er iets in zien?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door michel » 20 apr 2016 19:58

Hans schreef:Dat kan mogelijkheden bieden. Op hemelvaart annex bevrijdingsdag is Wageningen uiteraard de place to be, maar dat weekend erna was ik van voornemen gewoon te gaan werken in Holsloot. Vanaf daar is Meeden niet zo heel ver en er valt op ruim twee weken afstand nog goed omheen te plannen.
Wie weet zijn er nog meer mensen die er iets in zien?
Zuid-Hollandse Mastenvreter meld zich. Meeden is zeker een mooie plek voor een meeting.Het voorstel van Tom qua datum komt voor mij goed uit.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 20 apr 2016 20:05

Dat weekend is voor mij ook geschikt, ik ben zelf in die week ervoor ook vrij vanwege de meivakantie. Misschien kan ik dan per auto naar Meeden komen, als ik mijn vader lief aankijk.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Mark » 20 apr 2016 21:12

6 mei wordt lastig maar rest van die dagen lijkt voor mij te kunnen, lijkt me wel leuk .

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door michel » 21 apr 2016 09:04

En uiteraard zou het leuk zijn als Moeder Natuur ook dat weekend meewerkt qua weer. De laatste weken is het vooral doordeweeks goed tot prachtig weer.

Plaats reactie