Er hangt iets moois in de lucht

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door michel » 05 apr 2016 09:24

Ruben schreef:Ik zou wel mee willen helpen om de gehele lijn proberen vast te leggen. Ik ben al langzaam een tocht aan het plannen voor het deel Meeden-Eemshaven. De Mammoet-masten moet ik ook eens goed op de foto zetten, en de grote jongens ook met eigen ogen.

Cheers Ruben
Ik en ET hadden ook inderdaad plannen om een deel te doen.We kunnen bijvoorbeeld bij Meeden beginnen en dat jij bijv in Eemshaven begint.Of andersom.Het zou helemaal gaaf zijn als we op dezelfde dag fotograferen.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 05 apr 2016 09:49

Voor mij wordt het dan gewoon per fiets dat deel op de foto zetten. Voor mij komt het weekend het beste uit, zit ik ook niet met beperkingen voor de fiets in de spits etc. Zou zeker mooi zijn als we het op één dag kunnen doen. Zwolle-Meeden wordt ook nog wel op een opdracht omdat, het een verbinding is boven de 100km.

Eerst moet het weer recht draaien zoals ik had voor mijn tochten langs de 220kV-lijn van Hessenweg-Vierverlaten om deze tocht te rijden. Iets waar ik wel naar uit kijk!

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door michel » 05 apr 2016 12:27

Ruben schreef:Voor mij wordt het dan gewoon per fiets dat deel op de foto zetten. Voor mij komt het weekend het beste uit, zit ik ook niet met beperkingen voor de fiets in de spits etc. Zou zeker mooi zijn als we het op één dag kunnen doen. Zwolle-Meeden wordt ook nog wel op een opdracht omdat, het een verbinding is boven de 100km.

Eerst moet het weer recht draaien zoals ik had voor mijn tochten langs de 220kV-lijn van Hessenweg-Vierverlaten om deze tocht te rijden. Iets waar ik wel naar uit kijk!

Cheers Ruben.
Ja de weekenden komen voor mij ook het beste uit.Meeden-Eemshaven is wel te doen in 1 of 2 dagen.Dan begin ieder zijn punt.Ik heb geen voorkeur qua beginpunt.Zwolle-Meeden wat dat betreft hebben wat meer animo nodig,in dit geval wat meer fotografen.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 05 apr 2016 12:31

Meeden - Eemshaven kan ik eigenlijk wel in één dag fietsen. Alleen even kijken hoe de wind dan staat heb geen zin om dat end wind tegen te hebben. Chronologisch zou het mooi zijn om in de Eemshaven te beginnen omdat daar de lijn in principe begint.

Voor Zwolle-Meeden hebben we inderdaad meer fotografen nodig, zou wel mooi zijn om de gehele lijn dit jaar vast te leggen voor het jubileum!

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door ElektroThriller » 05 apr 2016 12:42

Vrijdag 15 april 2016 hebben Michel en ik een fotoafspraak. Ik stel me voor om dan met het Overijsselse deel te beginnen. Ik denk dat Michel dat wel ziet zitten...
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Tom » 05 apr 2016 14:40

Het is op zich een mooi idee van een forummeeting. Ik zoek meestal een stuk van de hoogspanningslijn waar het licht een beetje gunstig staat, dat wil zeggen zon niet te hoog (in de ochtend of avond) en dan niet de zon in de rug. Het lijngedeelte van Musselkanaal tot Eemshaven is noord-zuid en kun je dus goed doen vanaf de namiddag tot de avond in de komende maanden. Zwolle tot Emmen kan in de ochtend. Vooruit plannen is altijd lastig met het weer, afgelopen weekend viel ook tegen. Voor een forummeeting is Zwolle of Emmen het mooist, dat is nog enigszins te bereizen met de trein en fiets .

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 06 apr 2016 09:26

Een forummeeting zou inderdaad weer mooi zijn! Ben het met Tom eens dat het Zwolle of Emmen wordt. Mijn voorkeur ligt eigenlijk bij Zwolle omdat daar de lijn naar Meeden daar begint, of we zouden ook Meeden kunnen doen omdat, daar in principe beide lijnen samen komen, en omdat in Groningen aardig wat lijnen gesneuveld zijn door de lijnen.

Wordt even goed in de gaten houden qua weer, ik plan alvast rustig mijn deel van Meeden naar Eemshaven. Ik wil dan proberen zoveel mogelijk van deze lijn vast te leggen net zoals ik bij Hessenweg-Vierverlaten heb gedaan.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door michel » 06 apr 2016 17:38

ElektroThriller schreef:Vrijdag 15 april 2016 hebben Michel en ik een fotoafspraak. Ik stel me voor om dan met het Overijsselse deel te beginnen. Ik denk dat Michel dat wel ziet zitten...
Duh..gaan we zeker doen,mate.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door ElektroThriller » 08 apr 2016 08:10

En er is natuurlijk ook nog steeds de brochure Lijnen naar morgen. Die kan weer via WeTransfer ter beschikking worden gesteld. Maar het is ook mogelijk om de pagina's, op 1Mb getrimd, gewoon hier te plaatsen. Hieronder twee voorbeelden. Er is een tweetraps inzoommogelijkheid. Probeer die maar eens uit.
Lnm20 kopie.jpeg
Brochure 'Lijnen naar morgen'.
Lnm20 kopie.jpeg (884.4 KiB) 7056 keer bekeken
Lnm21 kopie.jpeg
Brochure 'Lijnen naar morgen'.
Lnm21 kopie.jpeg (865.57 KiB) 7056 keer bekeken
Een idee is wellicht om in een vergrote versie van het tracé de mastnummers te plaatsen.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 08 apr 2016 10:06

Schitterend ET! De plaatjes zijn zo héél duidelijk te lezen. Je kunt goed inzoomen zo op de masten, zowel als de van Eems-Meeden als Zwolle - Meeden.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Plaats reactie