Re: Zuid-West 380 kV
Geplaatst: 15 okt 2018 19:21
oei dat is een aardige tegenslag voor de Tennet.Tot nader order geen breinaalden in Zeeland en Groningen.
Forum over hoogspanningsnetten in Nederland, België en erbuiten
http://hoogspanningsforum.com/
Uiteraard, maar zo'n procedure kan maanden duren. België heeft Rilland echt nodig in 2020 en Tennet kan er heel veel geld mee verdienen (het transport door Nederland is verre van gratis). Er zal dus veel druk zijn om dit toch snel uit te voeren.
Meestal ben je zo een half jaar minstens verder, gezien de hele aanbesteding dan over moet. En we hebben het hier ook niet over een klein contract. Het is in elk geval zeer opvallend dat dit zo gebeurd. Dat komt in Nederland niet vaak voor.
Vergeet niet dat stations Rilland geen voeding heeft wanneer de nieuwe lijn niet wordt gebouwd. Dus de upgrade zelf kan vrijwel helemaal gebouwd worden maar zal er nog steeds geen extra capaciteit beschikbaar zijn richting Zvl. Er komt met de aansluiting van de lijnen in knooppunt Oesterdam op Rilland wel meer flexibiliteit en redundantie beschikbaar. En misschien zelfs meer capaciteit. Pas als de windmolen parken Borssele aangesloten gaan worden is er behoefte aan extra capaciteit op deze verbinding en dat duurt nog tot eind 2020. Misschien is er zelfs wel ruimte om Borssele I+II aan te sluiten maar niet om Borssele III+IV (gereed 2021) te verwerken.Knarvel schreef: ↑15 okt 2018 23:53De bouw van het 380kV schakelstation Rilland incl. de upgrade van Ril-Zvt zal hierdoor niet vertragen, maar een opsteker is het niet. Ook zal het niet meevallen deze bouw-capaciteit (honderden fundamenten ect.) op de gewenste termijn elders te vinden, de bouw heeft intussen volle opdrachtboeken...
Waarin verschillen Wintrack II eigenlijk van de huidige masten?
is het ook een half jaar als ze een spoedprocedure doen?captain007 schreef: ↑16 okt 2018 08:34Meestal ben je zo een half jaar minstens verder, gezien de hele aanbesteding dan over moet. En we hebben het hier ook niet over een klein contract. Het is in elk geval zeer opvallend dat dit zo gebeurd. Dat komt in Nederland niet vaak voor.
Peter schreef: ↑16 okt 2018 08:43Dan maar de nieuwe aansluiting bij Rilland met vakwerk bouwen, past ook beter bij de rest van de bestaande lijnen
[/quote
Ik denk zelfs dat wij als vakwerkliefhebbers niet de enige zijn die dat vinden.Het leuke is dat de nieuwe hoekwisselmast van het Gtb-Borsele type is.Het zou helemaal briljant zijn als dat tot het station zou worden.Het is immers weiland en niemand zou daar enigzins 'last' van hebben.Beetje respect voor dit mastmodel zou een positief gegeven zijn gezien de bonestaken daar helaas gaan overheersen door hun aanwezigheid wat eigenlijk niet de bedoeling zou moeten zijn.