Zuid-West 380 kV

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Mastbeeld van deze aansluiting
michel
380 kV
Loads: 1345
Aangesloten op: 14 mar 2015 17:27
Favoriete mastsoort: SEP 380kv donaumast 69-72
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Zuid-West 380 kV

Load door michel » 15 okt 2018 19:21

:hamer: oei dat is een aardige tegenslag voor de Tennet.Tot nader order geen breinaalden in Zeeland en Groningen.

voltron
380 kV
Loads: 694
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Zuid-West 380 kV

Load door voltron » 15 okt 2018 22:11

dan besteden ze de bouw van wintracks toch gewoon aan een ander bedrijf uit?

Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1687
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Shrek » 15 okt 2018 22:39

voltron voegde de load toe:
15 okt 2018 22:11
dan besteden ze de bouw van wintracks toch gewoon aan een ander bedrijf uit?
Uiteraard, maar zo'n procedure kan maanden duren. België heeft Rilland echt nodig in 2020 en Tennet kan er heel veel geld mee verdienen (het transport door Nederland is verre van gratis). Er zal dus veel druk zijn om dit toch snel uit te voeren.

Mastbeeld van deze aansluiting
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 884
Aangesloten op: 29 apr 2012 18:19
Favoriete mastsoort: Gaffelmast
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Knarvel » 15 okt 2018 23:53

De bouw van het 380kV schakelstation Rilland incl. de upgrade van Ril-Zvt zal hierdoor niet vertragen, maar een opsteker is het niet. Ook zal het niet meevallen deze bouw-capaciteit (honderden fundamenten ect.) op de gewenste termijn elders te vinden, de bouw heeft intussen volle opdrachtboeken...

Waarin verschillen Wintrack II eigenlijk van de huidige masten?

captain007
110 kV
Loads: 129
Aangesloten op: 23 apr 2013 22:31
Favoriete mastsoort: donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Druten

Re: Zuid-West 380 kV

Load door captain007 » 16 okt 2018 08:34

Shrek voegde de load toe:
15 okt 2018 22:39
Uiteraard, maar zo'n procedure kan maanden duren.
Meestal ben je zo een half jaar minstens verder, gezien de hele aanbesteding dan over moet. En we hebben het hier ook niet over een klein contract. Het is in elk geval zeer opvallend dat dit zo gebeurd. Dat komt in Nederland niet vaak voor.

Mastbeeld van deze aansluiting
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 3069
Aangesloten op: 07 dec 2011 20:02
Favoriete mastsoort: Donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Peter » 16 okt 2018 08:43

Dan maar de nieuwe aansluiting bij Rilland met vakwerk bouwen, past ook beter bij de rest van de bestaande lijnen ;) :DD

BaDu
Globale moderator
Loads: 1761
Aangesloten op: 18 mar 2014 13:55
Favoriete mastsoort: Deltamast
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Zuid-West 380 kV

Load door BaDu » 16 okt 2018 09:29

Knarvel voegde de load toe:
15 okt 2018 23:53
De bouw van het 380kV schakelstation Rilland incl. de upgrade van Ril-Zvt zal hierdoor niet vertragen, maar een opsteker is het niet. Ook zal het niet meevallen deze bouw-capaciteit (honderden fundamenten ect.) op de gewenste termijn elders te vinden, de bouw heeft intussen volle opdrachtboeken...

Waarin verschillen Wintrack II eigenlijk van de huidige masten?
Vergeet niet dat stations Rilland geen voeding heeft wanneer de nieuwe lijn niet wordt gebouwd. Dus de upgrade zelf kan vrijwel helemaal gebouwd worden maar zal er nog steeds geen extra capaciteit beschikbaar zijn richting Zvl. Er komt met de aansluiting van de lijnen in knooppunt Oesterdam op Rilland wel meer flexibiliteit en redundantie beschikbaar. En misschien zelfs meer capaciteit. Pas als de windmolen parken Borssele aangesloten gaan worden is er behoefte aan extra capaciteit op deze verbinding en dat duurt nog tot eind 2020. Misschien is er zelfs wel ruimte om Borssele I+II aan te sluiten maar niet om Borssele III+IV (gereed 2021) te verwerken.

Je kan dus zeggen dat TenneT nog even heeft. Maar krap wordt het zeker.
Een van de voordelen van Wintrack is dat een verbinding sneller gebouwd kan worden dan met vakwerkmasten. Een nieuwe aanbesteding duurt wel maanden en zal zeker niet goedkoper uitvallen aangezien de nieuwe partijen de risico's groter zullen inschatten. En de markt meer verzadigd is.
KML-generator generator

voltron
380 kV
Loads: 694
Aangesloten op: 25 apr 2012 13:28

Re: Zuid-West 380 kV

Load door voltron » 16 okt 2018 18:55

captain007 voegde de load toe:
16 okt 2018 08:34
Shrek voegde de load toe:
15 okt 2018 22:39
Uiteraard, maar zo'n procedure kan maanden duren.
Meestal ben je zo een half jaar minstens verder, gezien de hele aanbesteding dan over moet. En we hebben het hier ook niet over een klein contract. Het is in elk geval zeer opvallend dat dit zo gebeurd. Dat komt in Nederland niet vaak voor.
is het ook een half jaar als ze een spoedprocedure doen?

Mastbeeld van deze aansluiting
michel
380 kV
Loads: 1345
Aangesloten op: 14 mar 2015 17:27
Favoriete mastsoort: SEP 380kv donaumast 69-72
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Zuid-West 380 kV

Load door michel » 16 okt 2018 21:10

Peter voegde de load toe:
16 okt 2018 08:43
Dan maar de nieuwe aansluiting bij Rilland met vakwerk bouwen, past ook beter bij de rest van de bestaande lijnen ;) :DD
[/quote
Ik denk zelfs dat wij als vakwerkliefhebbers niet de enige zijn die dat vinden.Het leuke is dat de nieuwe hoekwisselmast van het Gtb-Borsele type is.Het zou helemaal briljant zijn als dat tot het station zou worden.Het is immers weiland en niemand zou daar enigzins 'last' van hebben.Beetje respect voor dit mastmodel zou een positief gegeven zijn gezien de bonestaken daar helaas gaan overheersen door hun aanwezigheid wat eigenlijk niet de bedoeling zou moeten zijn.

Plaats reactie