Dat zou ik toch anders doen: 1 circuit Krimpen-Rilland, 1 Krimpen-Tilburg, 2 circuits Rilland-Tilburg, 1 circuit Rilland-Eindhoven, 2 circuits Tilburg-Eindhoven en 1 circuit Tilburg-GtB. In Gtb sluit je dan de productie en één transfo aan op dat ene circuit, de andere transfo komt dan in aftak op Rilland-Tilburg.Hans schreef: ↑14 jul 2017 21:15Verhip, nooit aan gedacht, maar het lijkt goed mogelijk. Stel dat je Tilburg-380 de rol van Geertruidenberg laat overnemen. Je kan dan de lijn Geertruidenberg - Krimpen rechtstreeks aansluiten op twee circuits van de kleerkastenlijn. Het derde circuit kan dan dienstdoen als lange commerciële invoedingslijn vanaf de centrale (zolang als die nog draait) en daarna als steeklijn om een trafo op te hangen. En anders schakel je dat ding parallel.
Hoewel dit wel enkele strategische problemen geeft met de valbereiken van beide verbindingen, waarvan er dan immers eentje tot de landelijke 380-ring zal gaan behoren, is het elektrisch prima te doen. Kan best eens zijn dat het RIP GTB wordt.
Op die manier krijg je een heel mooi vermaasd netwerk dat veel flexibiliteit toelaat en de invoeding uit Zeeland maximaal benut.
Maar goed, de huidige plannen zijn nog lang niet gedetailleerd genoeg om te zien hoe ze het nu net gaan doen.